Hava Durumu

LGS ve Sınav Kaygısı

Yazının Giriş Tarihi: 08.11.2020 06:30
Yazının Güncellenme Tarihi: 08.11.2020 06:30

LGS yani Liselere Geçiş Sistemi   sınava giren 8. sınıf öğrencilerinin % 70 sınav puanı, % 30 diploma notuyla liselere yerleştirilmesidir. LGS dediğimizde 2 tip yerleştirme söz konusudur. Birincisi, sınavla öğrenci alan okullara yerleştirme, diğeri de sınavsız, adrese dayalı yerleştirmedir. Sınav ise sözel ve sayısal olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır ve sözel bölüm 75 dakika sayısal bölüm 80 dakika olarak uygulanmaktadır. Velilerin LGS sınavının ne olduğunu ,hangi dersten kaç soru sorulduğunu bilmeleri demek öğrenciye destek olmalarının ve empati kurmalarının sağlaması demektir. Özellikle pandemi döneminde eski okul yaşantılarından daha farklı bir okul yaşantıları olan öğrencilerin desteğe ve empatiye daha çok ihtiyaçları var.Çocuklar yaşları itibariyle ergenlik döneminin de başlarındalar.Ergenlik döneminin fiziksel ve duygusal değişimlerine alışmaya çalışıyorlar.Duygusal gelgitleri sınava yanlış anlamlar yüklemelerine sebep olabilmektedir.Dolayısıyla sınav sürecine dahil olan anne ve babalar çocuklarının yükünü oldukça hafifletecektir.Bu dönemde sınav kaygısı yaşayan öğrencilerimiz oldukça fazla. Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya, sınav kaygısı denir. Sınav kaygısı yaşayan çocuklar öğrenilen bilgileri kullanamaz duruma gelir. Konuları anlamakta zorluk yaşar. Dikkatinizde bir daralma ve azalma olur. Zihinsel becerileri zayıflar ve bu da bilgileri hatırlamalarını engeller. Birtakım fiziksel rahatsızlıklar yaşamaya başlarlar. Uykuya dalmada  güçlük çekerler. Duygusal patlamalar yaşarlar.

NELER YAPALIM?

  • Aile ve yakın çevre "Biliyoruz, sınavda istediğin başarıyı elde edeceksin' şeklinde olumlu mesajlar vermelidir.
  • Öğrenciye çalışma planı hazırlanmalıdır.  (Konuda uzman olan öğretmenler ,eğitim koçları tarafından hazırlanmalı)
  • Sınav konusunda beni özellikle rahatsız eden ne? Bu, neden bir problem? Bu probleme kendim nasıl katkıda bulundum? Diğer kişiler nasıl bir katkıda bulundular? gibi sorulara öğrenciyle birlikte yanıt aranmalıdır. Süreç ve verim, ders çalışma yöntemleri vb. konularda istişare yapılmalıdır.
  •  Ve aile öğrencinin kapasitesini bilmeli ve gerçekçi olmalıdır. Gerçekçi olunmazsa hedefe yönelik yetersiz çalışmalar öğrencinin güveninizi kıracak, kendisini başarısız hissetmesine yol açacaktır.
Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.