1 yaş sonrası bebekler hareketlenirler. Kendilerini ve etrafındakileri keşfetmeye başlarlar.Sosyal becerilerini geliştireceği,ellerini iyi kullanmaya başlayacağı,koşmayı,oyun oynamayı öğreneceği dönemdedirler.Aslında pedogojide özerk dönem diye adlandırılan bağımsız hareket etmek istediği dönemdir bu.'2 yaş sendromu' diye atfedilmiş dönemde bağımsızlık arayışıyla dünyayı keşfetmeye çalışan bebekler çeşitli riskli durumlar ile karşılaşırlar ve ailenin kaygılanarak gerektiğinden fazla endişeli ve müdahaleci tutumları inatlaşmayı başlatır.Sınır çizmek ,müdahaledeki dengeyi korumak oldukça zorludur.
Neler yapmalıyız?
*Aile sınır çizmekten vazgeçmemelidir. Çocuğun tüm isteklerine uyum sağlamamalıdır. Çünkü bebeğin rehbere ihtiyacı vardır. Olumsuz duygularla karşılaşmaya ve uyum sağlamayı öğrenmeye de ihtiyacı vardır.
Örneğin bebek kesici aletleri eline aldıysa 'Merak ettin ve bıçağı eline aldın; bu aleti sadece anne ve babalar kullanabilir, biz elmayı kesmek için kullanıyoruz ve kaldırıyoruz' gibi kısa, net ve ben diliyle kurulmuş bir açıklama yaparak elinden almalıyız.Aycıca bunun gibi riskli durumlarla karşılaşmamak için kesici aletleri, çaydanlık vb. sıcak eşyaları çocuğun ulaşabileceği alandan uzaklaştırmalıyız.
Çocuk ısrarcı olduğunda ve ağladığında engellendiği için ağladığını bilmeliyiz ve süreçte sakince sarılmak, yanında olduğunu ifade etmek çocuğun bu duyguyu olumlu bir şekilde tanımasına olanak sağlayacaktır.
! Çocuk tehlikeli bir durumda engellendiği için ağlama ve tutturma sürelerini uzattığında ailelerin dikkat etmesi gereken çocuğun farklı bir ihtiyacının olabileceğinin göz önünde bulundurulmasıdır.(Beslenme ihtiyacı, aileyle yeterince iletişim kuramamış, özlemiş olabileceği, yeterince oynamamış olabileceği, enerjisini boşaltabileceği aktivitelerin yetersizliği vb.)
UNUTMAYALIM!
1 yaş sonrası çocukların gün içinde yeterince hoplamaya, zıplamaya, koşmaya, duyusal oyunlar oynamaya, aile bireylerine temas ederek onlarla iletişim kurmaya, çevresini keşfetmeye,sosyal alanda çevresiyle iletişim kurmaya ihtiyacı vardır. Bu ihtiyaçlar karşılanmadığında inatlaşma ve aile bireylerine uyum sağlamama şiddetlenecektir.
Uzun zamandır beklediğimiz üyemiz evimize geldiğinde aile üyeleri ve tüm çevre değişim zamanıyla karşı karşıya kalır.Çünkü küçük bebekler de anne karnı dışında hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf edecektir. Bebekler neye ihtiyacı olduğunu,nasıl hissettiğini sesiyle hareketleriyle anlatmaya ça
Ahlak gelişimi üzerine birçok kuramcının farklı bir görüşü,farklı araştırmaları mevcuttur.Bu bağlamda ahlak gelişimi karmaşık bir konudur.Fakat son yıllarda çocukların mutluluk oranına ve değerlere atfettiği anlamlara odaklanmak yerine çocukların başarılarına odaklanıldığı gerçeği birçok araştırmada
Gelişim çok yönlüdür ve gelişimsel alanlar birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin iletişim becerileri, sosyal becerileri, dil becerilerini etkiler ve bir bütün halinde gelişim ilerler. Bir bebek doğduğu andan itibaren organizmasında hacimsel olarak artış görülür. Bu artış büyüme olarak adlandırılır
Ağırlaşan yaşam koşulları anne ve babaların sorumluluklarının giderek artmasına sebep oluyor. Anne ve babanın zihinsel ve bedensel yorgunluğunun artması ve aile içi yeterli ve etkin zaman geçirememek suçluluk duygusu ve bıkkınlık ile karışıyor. Aile içi iletişim sorunları ortaya çıkıyor. Şikayet alı
Öğretmen olan ile öğretmenlik yapan arasında belirgin farklar vardır. Yaklaşık beş altı gün önce gündeme gelen görüntüler üzücüydü.Okula alışamamış birinci sınıf öğrencisi ve öğretmeni gündeme gelmişti.Hepimiz öğretmenlik yapan ve öğretmen olan öğretmenin belirgin farklarını hissettik. Öğretmenl
Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun