Bankcelle

Hüseyin Eren 09 Mart 2021 Salı, 07:30

GSM Operatörleri ne satar; konuşma paketi, sms paketi, internet paketi? Bir de çoğun haberi olmadan kredi kullandırır, faizli satış gerçekleştirir! Sözleşmeye öyle ustalıkla yerleştirilir, konuşma arasında güzellikle! Sunulur ki bir pek çok kimse farkında bile olmaz.

Hem sözleşmeyi kim okuyor, "Efendim lütfen iyice okuyun sonra mağdur olmayın" diyen bir operatöre rast gelen var mı? Kampanyanın iyi tarafı gösteriliyor; ayda sadece şu kadar deniyor, kimi cihaz hediye diyor, kimi telefon kampanyaya dâhil diyor; aboneye inciten taraf estetikle gizleniyor; bu kredili satış, faize bulaşıyorsunuz denmiyor. Sonrasında farkında olan abone itiraz ettiğinde şuraya arayın buraya arayın deniyor. Aramalardan sonuç çıkması mümkün mü?

Bunun o kadar çok örnekleri var ki! İnternette biraz araştırıldığında, çevrede sorulduğunda çokça görmek mümkün. Haksız kazançla ilgili ses kayıtları dinleniyor; operatör yüzde yüz yalan söylediği ortaya çıkıyor, para cezasına çarptırılıyor yine de cezayı ödemiyor! Vatandaş ne yapsın, ne yapabilir?

Küçük harflerle yazılmış sayfalarca süren sözleşme sanki okunmasın diye hazırlanmış, haksız oldukları ortaya çıkınca bile hakkı iade etmiyorlar; vatandaş savunmasız kalıyor; kimi öfke biriktiriyor, kimi beddua edip uzak olsun diyor, kimi karınca kaderince mücadele ediyor!

Ne yapılabilinir?

En başta bilinçli tüketici, sonrasında devlet babalığını gösterecek. İlki sonrası yok; ikisi aynı anda. Bu kadar mağduriyet varken operatörler daha etkin kontrol altına alınabilinir, sözleşmeler gözden geçirilebilinir, denetim hızlandırabilinir ve anlayacakları dilden ağır para cezalar verilebilinir!

Faturaya açıkça yazıyorlar "yuvarlama" bu ne demek? 50 kuruş, hatta 0.250 kuruş bile olsa yüz binlerce aboneden bunun alındığı düşünün; bu kazanç ne kazancı?

Kredili satışları kanuni olabilir, gizleyerek aboneye hissettirilmeden yapılması ahlaki ve hukuki değil; imzalamışsınız demeleri onları kurtarmıyor daha da şaibeli yapıyor!

Ya da isimlerini değiştirsinler Bankcelle desinler; daha şeffaf ve gerçekçi olur.

Yapılabileceklere devam edersek "Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine" (CİMER) şikâyette bulunabilir, sonrasında ilçe Kaymakamlıklarında bulunan Tüketici Hakem Heyetine dilekçe yazabilir, bunlardan bir şey çıkmazsa tüketici mahkemelerine başvurabilinir.

Ne kadar çok itiraz eden olursa netice almak o kadar çabuklaşır, operatörler dizginlenme yoluna gidilebilinir.  İnternet sağlayıcıları da bunlardan pek farklı değil.