Tam mevsiminde balkabağı tüketmemiz için ikna edici 4 neden

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 24 Kasım 2020 Salı, 07:30

Lezzetli, çok yönlü olmasının yanı sıra A vitamini ve lif gibi besinlerle dolu olan balkabağını; tarçın, karanfil, yenibahar ve zencefil gibi baharatlarla tatlandırıp tüketebilmemiz hem lezzetini hem şifasının artmasına olanak sağlar. İçeriğinde spesifik olarak:

  • A vitamini / beta-karoten
  • Lif
  • Potasyum
  • Manganez
  • Demir
  • Bakır
  • Antioksidanlar bulunur

Balkabağının Faydaları

1. A Vitamini Bakımından Çok Yüksek

Kabak, antioksidan özelliklere sahip aktif A vitamini formunun öncüsü olan mükemmel bir beta-karoten kaynağıdır. Sadece yarım fincan kadar tüketmeniz bile günlük A vitamini ihtiyacınızın çok daha fazlasını karşılar. A vitamini, sağlıklı gözleri ve görmeyi desteklemeye yardımcı olur ve ayrıca cilde zarar verebilecek ve yaşlanabilecek serbest radikal hasarıyla savaşır. Beta-karoten ile birleştiğinde, kabakta bulunan lutein ve zeaksantin adı verilen iki antioksidan da kataraktı önlemeye ve ileri yaşlarda sağlıklı görmeyi teşvik etmeye yardımcı olur.

2. C ve K Vitaminleri Kaynağı

A vitamininden zengin olmasının yanı sıra, balkabağı içerisinde antioksidan görevi gören , C ve K vitaminleri gibi diğer vitaminleri de bulacaksınız. C vitamini, hücreleri ve dokuları hasardan korumaya yardımcı olur, cilt hücrelerini onarır ve sağlıklı bir bağışıklık sistemini destekler.

A vitamini ile birlikte C vitamini, güneşe maruz kalma nedeniyle ince çizgilerin ve kırışıklıkların oluşumuna karşı korunmaya yardımcı olurken, aynı zamanda kolajen sentezini de teşvik eder.

K vitamini yönünden zengin beslenme düzeni, kemikle ilgili sorunlar ve kalp hastalığı riskinin azalmasıyla bağlantılıdır. K vitamini ayrıca serbest radikallerin zarar görmesini önlemeye yardımcı olur ve belirli kanser türlerinin riskini azaltır.

3. Yüksek Lifli

Balkabağı güzel bir posa kaynağıdır, bu da kendinizi tok hissetmenize yardımcı olur, sindirim sağlığını destekler, kabızlıkla savaşır ve kan şekeri seviyelerini dengelemeye yardımcı olur.

Kilonuzu kontrol etmeye çalışıyorsanız, püre haline getirilmiş balkabağı ayrıca şekeri azaltmanıza yardımcı olabilir. Su içeriği yüksek, düşük kalorili bir besindir, ancak yine de sizi doyurmaya yardımcı olur.

4. Kalp İçin Potasyum Kaynağı

Balkabağı potasyum, magnezyum  ve demir dahil olmak üzere sağlıklı bir kardiyovasküler ve bağışıklık sistemini destekleyen elektrolitler ve minerallerle doludur.

Potasyum açısından zengin besinler ve magnezyum içerenler, kan basıncı seviyelerini normalleştirmeye ve kalp sağlığını desteklemeye yardımcı olurken, alyuvarlara oksijen sağlamak için demir gereklidir.

Ek olarak, bal kabağı içinde kemik yoğunluğu kaybına ve kırıklarına karşı savunan ve aynı zamanda bilişsel, metabolik ve eklem sağlığını destekleyen anti-inflamatuar faydalar sağlayan bol miktarda manganez kaynağıdır. Manganez ayrıca vücudun, anemiyi (düşük demir) önlemeye yardımcı olabilecek, demiri kullanmasına yardımcı olur.

Sonuç olarak balkabağını çorbalarınızda, yemeklerinizde ya da tatlı alternatiflerinizde sıklıkla kullanmanızı tavsiye ederim. Haşlayıp püre halini yumurta ile karıştırarak krep dahi yapabilirsiniz. Sindirim sisteminizde çok iyi sonuçlarla karşılaşacağınıza şüphem yok. Şifa dolu günler dilerim..