Ruh halinizi iyileştiren yiyecekler

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 08 Haziran 2021 Salı, 07:30


1. Avokado

Avokado kalbinizi korumaktan sindirime yardımcı olmaya kadar çeşitli faydalarla doludur aynı zamanda ruh halinizi iyileştirmek için harika bir seçimdir. Avokado, doğal hormon dengeleyicisidir ve beyninizin kendinizi iyi hissettirmek için gereken doğru kimyasalları üretmesini sağlar. Daha mutlu hissetmek için tek bir yiyecek önermem gerekseydi, bu avokado olurdu.

2. Üzüm

Üzüm en iyi atıştırmalıklardan biridir. İçeriğine baktığımızda, antioksidanlarla, özellikle de ruh halini etkilediği tespit edilen flavonoidlerle dolu olduğunu görüyoruz. Üzümden yapılan kırmızı şarapta bazı antioksidanların faydalarını elde edebilirsiniz ancak alkol bilinen bir yatıştırıcıdır. Bunun yerine meyveyi doğal haliyle yiyerek, ruh halinizi iyileştirmeye katkı sağlayabilirsiniz.

3. Çilek

Meyvelerin muhtemelen en sevileni:  Çileklerin A ve C vitaminleri ve manganez gibi bir dizi vitamin ve besin açısından zengin olduğunu biliyoruz. Bu nedenle çilek, beyninizin ürettiği mutlu kimyasalları artırırken, beyin dejenerasyonuna karşı güçlü bir savunma hattı görevi görür.

4. Yağlı tohumlar

Çiğ badem, çiğ fındık, ceviz, kabak çekirdeği gibi yağlı tohumlar, depresyonda olduğunuzda, mutluluk hormonu olan serotonin destekçisidir.
Yağlı tohumlar ayrıca antioksidanlar ve sağlıklı yağlarla doludur. Günde 1-2 avuç yemenizi tavsiye ederim.

5. Somon

Yabani yakalanmış somon, hem ruh haliniz hem de beyin sağlığınız için en iyi yiyeceklerden biridir. Önerilen B12 vitamini değerinizin iki katını içerir. B12 vitaminini yeterince almak, depresyondan korunmak ve zihinsel olarak sağlıklı kalmak için çok önemlidir.
Bir çalışma, en yüksek B12 vitamini düzeyine sahip hastaların depresyonla mücadelede çok başarılı olduğunu buldu. Somon ayrıca ruh halini dengeleyen esansiyel yağ asitleri içerir. Doğru kimyasalları üretmenize yardımcı olarak beyninizin uçtan uca çalışmasını sağlar.

6. Susam tohumları

Bu eski mahsul, binlerce yıldır mutluluk seviyelerini koruyor. Faydaları tirozinden kaynaklı. Tirozin amino asidi, vücuttaki hormonları dengelerken, iyi hissetme hormonunu yüksek vitese atarak, beynin dopamin seviyelerini yükseltir. Küçük bir tohum için oldukça etkileyici bir sonuçtur. Susam tohumlarını salataya veya yoğurtlara serpebilirsiniz.

7Shiitake mantarı

Bu etli mantarın sunabileceği lezzetten çok daha fazlası var. Normal beyaz mantarlarınızı bu Asya çeşidine yükseltmek, B6 vitamini de dahil olmak üzere çeşitli besin içeriğine sahiptir. Tüm B vitamini kompleksi ailesi, fiziksel ve psikolojik işlevlerimizin normal şekilde çalışmasını sağlamak için kritik öneme sahipken, piridoksin olarak da bilinen B6, ruh halinizi iyileştirmek ve kendinizi iyi hissetmek için harika bir vitamindir.
B6 vitamini, serotonin ve nörotransmiterlerin üretimini etkilediğinden, sağlıklı B6 seviyeleri, olumlu bir ruh hali ve doğal olarak stresi azaltmak ile ilişkilidir. Ayrıca depresyon gibi duygudurum bozukluklarını etkili bir şekilde tedavi ettiği kanıtlanmıştır.