QI - Yaşam gücümüzü arttıracak alışkanlıklar -1

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 12 Ekim 2021 Salı, 07:30

Doğada yürüyüş (orman banyosu)

Okumayı bırakın, dışarı çıkın, gökyüzüne bakın ve birkaç derin nefes alın. Biraz farklı hissediyorsun, değil mi? Daha enerjik, daha odaklı, daha sakin, daha mutlu olabilir mi? Bilgisayarınızın başında kambur durmak yerine doğal dünyada olmakla ilgili, beyinde iyi hissettiren kimyasallar salgılayan ve vücudunuzun Qİ'sini yeniden dengeleyen bir şey var. Bir parkta veya bir ormanda yürüyerek kendinizi doğaya bıraktığınızda kendinizi bir düşünün. Daha rahat, daha gevşemiş hissetmiyor musunuz?

Yapılan bir araştırma, ormanda dolaşan insanların, daha sonra şehirde dolaşanlara göre daha düşük kan basıncı ve kortizol seviyelerine sahip olduğunu buldu. Bir şehirde yaşıyorsanız, parkta veya bir su kütlesinin yakınında yürüyüş yapmak da aynı amaca hizmet edebilir. Kendinizi mümkün olan en iyi şekilde doğal dünyaya sokmak, stresi azaltabilir, ruh halinizi iyileştirebilir, yaratıcılığı destekleyebilir ve bağışıklık sisteminizin aktivitesini de geliştirebilir. Dahası, sizi daha iyi hissettiren ve sizi daha cömert, işbirlikçi ve nazik olmaya motive edebilen huşu, merak, şükran ve hürmet duygularına ilham vererek ruhsal yaşamınızı geliştirebilir.

Yoga

Yoga kelimesi ilk olarak Hindistan'ın en eski kutsal metni olan Rig Veda'da geçmektedir. Bugün son derece popüler olması, etkinliğini kanıtlıyor. Pozizyonlar arasında geçiş yapmak, vücudunuzla temasa geçmenize yardımcı olur - hangi kısımların sıkı olduğu, nerede gergin olduğunuz - ve anda kalmanıza yardımcı olur. Sonuç olarak, hem fiziksel hem de duygusal olarak dengenizi, gücünüzü ve esnekliğinizi geliştirir.

Ulusal Sağlık Enstitüsü'nün Ulusal Tamamlayıcı ve Bütünleştirici Sağlık Merkezi'ne göre, yoganın faydaları :

  • Stres giderme
  • İyileştirilmiş uyku
  • Ağrı kesici
  • Azaltılmış anksiyete ve depresyon
  • Kilo kaybı
  • Kronik hastalıklarla mücadele eden kişilerde yaşam kalitesinin artmasıdır

TaiChi

Antik Çin'in ilk dövüş sanatlarından biri olan bu zihin-beden uygulamasına genellikle hareketli meditasyon denir, çünkü bu, doğanın hareketlerinden sonra şekillenen bir dizi yavaş, nazik harekettir.Uygulama, QI'yi yükselterek dinlenmiş ancak enerjik hissetmenizi sağlar. Bir hastalıkla uğraşıyorsanız veya kolayca hareket etmenizi engelleyen fiziksel sorunlarınız varsa bu harika bir seçenektir. Araştırmalar, yaşlılarda ve Parkinson hastalarında dengeyi iyileştirebileceğini, artrit ve fibromiyaljisi olanlarda ağrıyı azaltabileceğini ve kalp yetmezliği ve kanserli kişilerde ruh halini güçlendirebileceğini gösteriyor.