Kış dönemini sağlıklı geçirmek için ipuçları

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 10 Aralık 2019 Salı, 07:30

Kış geldi! Soğuk dış hava sıcaklıkları ve kuru, ısıtılmış iç ortamlar arasında sürekli geçiş, enfeksiyon riskini artırabilirken, az güneş ışığı havayı bozar. Bağışıklık sisteminizi ve performansınızı güçlendirmenin en önemli yollarından biri, doğru yiyeceklerden doğru mineralleri alabilmektir.

Kış boyunca sağlıklı kalmanıza ve maksimum performans elde etmenize yardımcı olacak ipuçları :

Bol miktarda taze meyve ve sebze yiyin!

Taze meyve ve sebzeler size bol miktarda vitamin, mineral ve fitokimyasal sağlar. Bu besinler, bağışıklık sisteminizi istenmeyen davetsiz misafirlere karşı güçlendirirken, performansınızı da arttırır.

Mevsimsel ürünleri tercih edin!

Bölgesel ve mevsim meyveleri ve sebzeleri aramaya devam edin, çünkü değerli malzemeler uzun nakliye ve depolama sürelerinde kaybolabilir. Kabak, hindiba, turpgiller, kök sebzeler ve her çeşit lahana gibi kış çeşitleri yılın bu döneminde özellikle iyidir. Meyvelerle, elma, ayva, nar gibi sonbaharın sonlarında hasat edilen çeşitleri seçin. Ve herhangi bir şüpheniz varsa, dondurulmuş sebzeler ve meyveler itibarlarından daha iyidir! Bu meyveler hasattan kısa bir süre sonra şok olarak dondurulur, böylece mikro besinlerin iyi bir kısmı korunur. Herhangi bir koruyucu madde veya suni içerik maddesi için dikkat edin ve örneğin buzdolabında gece boyunca hafifçe buzunu çözebilirsiniz.

Soğan ve sarımsak patojenlere karşı korur!

Soğanlar, pırasalar, frenk soğanı ve sarımsak tüm yıl boyunca özellikle mevcuttur ve antibakteriyel ve dezenfekte edici etkisi olan değerli bileşenlerle doludur.

Kırmızı meyveler hücrelerini korur!

Antioksidan etkiye sahip yiyecekler sizi özellikle kış aylarında vücut hücrelerine kolayca zarar verebilecek zararlı serbest radikallerden korur. Doğal antioksidanların ilk kısmında nar bulunur.

Mutlaka D vitamini düzeylerinizi ölçtürün!

D vitamini ruh halini iyileştirir ve vücut tarafından güneş ışığı yardımı ile üretilebilir. Ancak kışın doğal güneş ışığı bol olmadığı için, açığınızı gidermek için D Vitamini yolaklarınızı destekleyecek yiyecekleri aramalısınız. Bunlar öncelikle, balık (hamsi, sardalya, palamut gibi yüzey balıkları), yumurta, avokado ve mantar gibi yiyeceklerdir.

Yağlı tohumlar uyanık tutar!

Uzun süre düşük güneş ışığına maruz kalma süresi aynı zamanda melatoninin daha fazla uyku hormonu ürettiği anlamına gelir. Bu sizi yorgun, halsiz ve motivasyonsuz hale getirir. Bunu kontrol altında tutmak için, melatoninin rakibi olan serotonin, amino asit triptofandan oluşur. Yer fıstığı ve kaju fıstığından fındıklara ve ayrıca ayçiçeği çekirdeğine kadar her çeşit yağlı tohumbu değerli alt tabakayı sağlar.

İçeriden ısın!

Genel bir odak olarak, menünüzde bol miktarda baharatlı yiyecek bulunduğundan emin olun. Bunlar organlarınızı ve kaslarınızı içten ısıtır, kan dolaşımını ve metabolizmayı uyarırken düşük sıcaklıklara karşı direnç geliştirir. Zencefil, kırmızı biber yemeklerde, tarçın ve hindistan cevizi ile lezzetli çaylar hazırlayabilirsiniz.