Kendi bahar temizliğinize başlamanın 5 yolu

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 06 Nisan 2021 Salı, 06:30

Beş Element Çin tıbbında bilgelik, yaşamın ritmik gelgitlerini anlamanın kaynağı olarak doğaya işaret eder.  Bahar, bu felsefede yeniden doğuş, ilham ve umut zamanıdır. Aynı zamanda iddialı ve cesur bir büyüme için enerji toplama zamanıdır.

Doğa, vücudun optimum dengeyi ve sağlığa doğal bir dönüşü nasıl bulduğunu anlamak açısından her zaman rahatlık getirir. Kendi bahar temizliğinize başlamak için bundan daha iyi bir zaman olamaz. İlham almanıza ve yolunuza devam etmenize yardımcı olacak en sevdiğim ipuçları:

1. Taze yiyecekler ile enerjinizi yükseltin

Çoğumuz lezzet açısından ne istediğimizi, bir yiyeceğin bize belirli bir şekilde hissettirme potansiyeli veya belirli bir yiyeceğe duyduğumuz duygusal bir özlemi düşünürüz. Ancak aradığımız yiyeceğe bakmanın başka bir yolu var: enerjimizi genişletiyor mu yoksa daraltıyor mu?

Kış mevsiminde şeker, kahve, nişasta gibi yiyeceklere aşırı düşmekten ağırlık hissetmek yaygındır. Bu yiyecekler kışın soğuk, kasvetli günlerine denge getirir. Bununla birlikte, hava ısındığı için enerjinizi (ve bel bölgenizi) daraltabilecek yiyeceklere odaklanmanız yararlıdır. Yeni büyüme ve yeni başlangıçlarda size güç verecek doğal kümes hayvanı, yabani et, yumurta ve fermente yiyecekler yiyebilirsiniz.

Aynı zamanda, zihinsel enerjinizi artırmaya yardımcı olacak yiyecekler seçin ve sağlığınızda önemli, anlamlı değişiklikler yapma potansiyeli hakkında hayal kurma cesaretinizi artırın. Hücrelerinizi nemlendiren yapraklı yeşillikler ve nişastalı olmayan sebzeler, vücudunuzun şu anda ihtiyaç duyduğu beslenmeyi sağlar. Hücrelerinizi gençleştirici bitkisel besinler ile doldurmak için tabağınızı dörtte üçü sebze ile doldurabilirsiniz.

2. Mevsimsel besinleri tüketin

Tomurcuklanan yapraklar çiçek açtıkça, dışarıda yaşam uyanmaya başladığında, çevremdeki doğal dünyaya daha fazla dikkat etme eğilimindeyim. Mevsimsel olarak bulunan yiyeceklerin tadını çıkarmanın, vücudumuzun nasıl çalıştığı üzerinde çok terapötik bir etkiye sahip olan bizi doğaya bağlamaya ve bağlamaya yardımcı olduğunu düşünüyorum.

Yüz yıl önce tüm yiyecekler organik, yerel, mevsimlik, taze veya eski yöntemlerle doğal olarak korunmuştu. Tüm yiyecekler yemekti. Şimdi tarım arazimizin yüzde 3'ünden daha azı, beslenmemizin yüzde 80'ini oluşturması gereken meyve ve sebze yetiştirmek için kullanılıyor.-

3. Mutfağınıza bir temizlik yapın

Her şeyi buzdolabından ve dondurucudan çıkarın, rafları ve çekmeceleri temizleyin ve ardından her bir öğenin son kullanma tarihini inceleyin ve son kullanma tarihi geçmiş ve çok işlenmiş öğeleri atın. Bir dahaki sefere mağazaya gittiğinizde almak için yeni ürünlerin bir listesini yapın. Buzdolabınızı, atıştırmak için kolayca erişebileceğiniz bir yerde taze kesilmiş sebzeler olacak şekilde yeniden düzenleyebilirsiniz.

Çiçek almaya veya taze kesilmiş ot toplamaya alışkın değilseniz, bu bahar saksılarda çiçek ve ot yetiştirmeyi ve onları mutfağınızda veya yemek odası masanızda güzelce yerleştirmeyi deneyin. Doğal güzellik duyularınızı canlandıracak ve size gerçek beslenmenin taze bitkilerin ve gerçek yiyeceklerin basit, temel zevklerinden geldiğini hatırlatacaktır.

4. Daha fazla bitkisel besin açısından zengin besinleri tüketin

En sevdiğimiz bitkilerin, baharatların, sebzelerin ve meyvelerin çoğu, vücudumuzun günlük toksinlerden doğal olarak detoksifiye olmasına yardımcı olan bitkisel besinler ile yüklüdür. Nihai bahar temizliği için her öğünde bu bitki besinlerinden birkaçını yemeye çalışın:

  • Allisin: Sarımsak
  • Antosiyanidinler: Meyveler ve Siyah Pirinç
  • Betasitosteroller: Avokado
  • Kapsaisin: Acı biber
  • Kateşinler: Çay (beyaz antioksidanlarda en yüksektir, yeşil de harika bir seçenektir)
  • Curcumin: Zerdeçal
  • DIM: Brokoli ailesi
  • Ellagic Acid: Ceviz ve çilek
  • Gingerol: Zencefil
  • Glukosinolatlar: Brokoli
  • Kaempferol: Çilek ve brokoli
  • Lignanlar: Keten tohumu, susam tohumu ve brokoli
  • Omega 3, 6 ve 9 yağ asitleri: Deniz sebzeleri, hodan yağı, keten tohumu
  • Fitosteroller: Kabuklu yemişler ve tohumlar
  • Prebiyotik: Kudüs enginarı, soğan
  • Probiyotik: Ev yoğurdu, lahana turşusu, kefir
  • Quercetin: Soğan ve elma
  • Resveratrol: Üzüm kabuğu
  • Saliklik Asit: nane
  • Silymarin: Enginar ve süt devedikeni
  • Sülfitler: Sarımsak, soğan ve arpacık
  • Tokoferoller: E Vitamini

5. Buyurun bir araya gelelim ve detoks yapalım

Kendinize olan bağlılığınızı göstermenin, zamanınızı ve enerjinizi sağlık hedeflerinize ulaşmak için harcamaktan daha iyi bir yolu yoktur. Bize eğlenceli, destekleyici ve bu olumlu deneyim için katılmanızdan onur duyarım