Karantina sürecinde alışkanlıklarınızı iyileştirin

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 26 Mayıs 2020 Salı, 06:30

Uygun Gıdaların Seçimi

Evde kaldığımız dönemde işlerimizi kolaylaştırmak adına birçok kişinin işlenmiş, paketlenmiş gıdalara ulaşma eğiliminde olduğunu görüyoruz. Ancak araştırmalar, fazla miktarda işlenmiş gıda tüketen kişilerin yüksek ölüm riski ile karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Bu dönemde paketli gıda alımının %10 artması, tüm nedenlere bağlı mortalite riskini %14 oranında arttırdığını gösteriyor.

Paketlenmiş / işlenmiş - rafine gıdaların sebep olduğu hastalıklardan bazıları :

  • Düşük Enerji
  • Beyin sisi
  • Sindirim Sorunları
  • Depresyon
  • İltihap
  • Akne
  • Kronik Ağrı
  • İnsülin Direnci

Duygusal Yemek

Olumsuz duygulara tepki olarak yemek yiyor musunuz? Stres, rahatsızlık, endişe veya can sıkıntısı ile mutfağa göz atıyorsanız, kesinlikle kilo almaya ve suçluluk duygusuna yol açabilecek duygusal yemeyle karşı karşıyasınız. Duygularınızı yatıştırmak için yiyecekleri kullanmak yerine, daha sağlıklı bir çıkış noktası bulun. Bir koşu turuna çıkın veya dışarıda yürüyün, bahçenizde veya balkonunuzda çalışın, dolap düzenleyin, boyayın, yazın, okuyun  - sizi pişmanlık ve üzüntü duygularıyla bırakmayacak birçok seçenek var.

Sağlıklı Atıştırmalık

Ülke genelinde kilo alımına neden olan en büyük etken yeme eğilimi ile beraber, atıştırmalıkların artmasıdır. Atıştırmalıklarınızın sıklığını azaltıp, daha sağlıklı seçenekleri tercih etmelisiniz. Dilimlenmiş havuç & salatalık yanında yoğurt ile yapmış olduğunuz baharatlı dipsos veya üzerine toz tarçın serptiğiniz elma dilimleri, ev yapımı enerji topları veya 1-2 avuç yağlı tohumlar güzel alternatiflerdir.

TV / Film İzlerken Yemek

Dikkatsiz beslenme, kalori tüketiminin ve kilo alımının artmasına neden olur. Yemeğinize odaklanmak, ailenizle yemek yemek, olumlu sohbet etmek ve yemeğinizin tadını çıkarmak için güzel adımlardır. Kilonuzu daha iyi kontrol etmenizi ve yemekten daha fazla memnun olmanıza yardımcı olacaktır.

Yaptığınız Yemekleri Geliştirin

Sizi restoranlardan ve barlardan uzak tutan bu salgın sırasında evde yemek hazırlamak anlamlı bir durum haline geldi. Bazı insanlar, hiç olmadığı kadar dengeli, sağlıklı yemekler hazırlamak için mutfağa dönmelerinde harika bir fırsat oldu.  Sağlıklı beslenme alışkanlıklarınızı iyileştirmek için bir plan yapın ve rutin bir başlangıç ​​yapın. Evde yemek pişirmek, ailenizle yemek yemek, sağlıklı, besleyici yemekler hazırlamak ve sabaha güçlü bir şekilde başlamak mümkün.

Arkadaşlarınızı da bu gemiye alın! Yemek fikirlerini paylaşabilir, ilerlemenizin resimlerini gönderebilir ve birbirinizin başarısını besleyebilirsiniz. Şu anda birlikte olamıyorsanız, ortak bir hedefiniz olması sağlığınızı olumlu yönde etkilerken sizi daha da yakınlaştırabilir.

Egzersiz ve Hareketi Artırın

Yediğiniz yiyecekler son derece önemlidir, ancak egzersiz ve hareketi unutmayın. Çok fazla insan günlerinin çoğunu çok az fiziksel aktivite ile sedanter olarak geçiriyor.

Basitçe ifade etmek gerekirse, araştırmalar düzenli fiziksel aktivitenin herhangi bir nedenden ve özellikle yetişkinler arasında kardiyovasküler hastalıktan erken ölüm riskiyle ilişkili olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda egzersizin bağışıklık sistemiyle büyük bir bağlantısı olduğu ortaya çıktı.

Bu dönemde nasıl egzersiz yapacağınızdan emin değil misiniz? Sosyal uzak yürüyüşlerden ve açık hava yürüyüşlerinden, çocuklarla yogaya, ekipmansız egzersizlere veya youtube üzerinden takip edebileceğiniz videolarla beraber bu dönemde bolca seçeneğiniz var. Toleransınızı yavaşça artırmayı unutmayın.

Yeni bir sağlıklı rutin oluşturmak, bu zor zamanda başa çıkmanıza ve vücudunuzun düzgün çalışmasını sağlamanıza yardımcı olacaktır. Sağlığımıza her zaman ihtiyacımız olduğunu unutmayalım.

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ