Kanserle savaşan en iyi 8 yiyecek

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 30 Mart 2021 Salı, 06:30

Tıpkı kalp hastalığı, diyabet, sızdıran bağırsak sendromu ve diğer otoimmün bozukluklarda olduğu gibi, serbest radikal hasarı veya iltihaptan kaynaklanan oksidatif stres, kanser oluşumunun kökeninde yatmaktadır. Çok sayıda meyve ve sebze kanser riskini azaltmaya yardımcı olabilir ve koruyucu unsurlar sunabilir, bu nedenle bunlar diyetinizin temelleri olmalıdır. Bunun da ötesinde, yeterince sağlıklı protein ve yağ asitleri elde etmek, bağışıklık sisteminizin düzgün çalışmasını sağlar, hormonal ve sinirsel sorunları önler.

1. YAPRAKLI YEŞİL SEBZELER

Yeşil yapraklı sebzeler, vitaminler, mineraller, antioksidanlar ve enzimler açısından için sağlıklı beslenmenin temel taşıdır. Her türden yapraklı yeşillikler - besleyici ıspanak, lahana, kara lahana, marul, roka salatası, su teresi vb. - C vitamini ve beta-karoten (bir tür A vitamini ) dahil kanserle savaştığı bilinen antioksidanlar açısından zengindir.  Doğal glukozinolat kaynakları olarak, antibakteriyel ve antiviral özellikler içerirler, kanserojenleri etkisiz hale getirir, kanser hücrelerinin ölmesini yeniden programlamaya yardımcı olur ve tümör oluşumunu ve metastazı önler. Bu güç santrali kimyasallarının çiğneme ve sindirim işlemi sırasında, indoller, tiyosiyanatlar ve izotiyosiyanatlar olarak adlandırılan kanser hücrelerinin büyümesini önleyen biyolojik olarak aktif bileşiklere ayrıldığı bilinmektedir. Yapraklı yeşillerde bulunan ve glukozinolatlardan yapılan izotiyosiyanatların (ITC'ler) vücudunuzun hücresel düzeyde detoksuna yardımcı olduğu bildirilmiştir. Besin alımınızı artırmak için öğle ve akşam yemeğinize bir avuç yapraklı yeşillik ekleyin; onları elde etmeyi kolaylaştırmak için, neredeyse mükemmel sağlık için sebzeleri sıkmayı deneyebilirsiniz.

2. TURPGİLLER

Turpgil sebzelerin güçlü kanser öldürücü olduğu ve yaygın olarak bulunabilinen iyi C vitamini gıdalardan bazıları olduğu bilinmektedir. Birçoğu, yüksek serbest radikal temizleme yeteneklerine sahip olduğu için vücudun "ana antioksidanı" olarak bilinen glutatyon açısından zengindir. Turpgillerden oluşan brassica ailesinin neredeyse tüm üyeleri, kanser önleme ile bağlantılı olan izotiyosiyanatlar adı verilen bir fitokimyasallar ailesinin besleyici yoğun kaynaklarıdır. İzotiyosiyanatlara ek olarak, lahana ve brokoli gibi turpgillerden sebzelerde sülforafanlar ve indoller içerir - iki tür güçlü antioksidan ve DNA'nın yapısını koruyan detoksifiye edici enzimlerin uyarıcılarıdır.

3. MEYVELER

ORAC neredeyse tüm meyveler puanları onları bazı yapım çok yüksek üst yüksek antioksidan gıdalar dünyada. Yaban mersini, ahududu, kiraz, çilek, kurt üzümü, camucamu ve böğürtlenin çok sayıda tarif türünde bulunması ve kullanılması kolaydır - bu, C vitamini, A vitamini ve gallik asit ile bağışıklığı artırıcı özellik gösterir. Meyveler, çeşitli hayvan çalışmalarında yaşlanmayı geciktirici özelliklere sahip olduğu ve serbest radikal hasarını azalttığı gözlemlenen proantosiyanidin antioksidanlar açısından özellikle zengindir. Yüksek miktarda fenol, zeaksantin, likopen, kriptoksantin, lutein ve polisakkaritler meyvenin diğer faydalarıdır. Daha az bilinen "süper yiyecekler" dut, camucamu ve goji meyveleri, bağışıklığı ve enerjiyi artırmak için M.Ö.200 yıllarından beri geleneksel Çin tıbbında kullanılmaktadır.

4. PARLAK TURUNCU RENKLİ MEYVELER VE SEBZELER (TURUNÇGİLLER, KABAK, TATLI PATATES VB.)

Bitkisel besinlerde bulunan parlak renkli pigmentler, fitokimyasallar, özellikle de karotenoid antioksidanlar ile ışınlandıklarının kesin bir işaretidir. İşte tam da bu yüzden "gökkuşağını yemek" ve tabağınızdaki yiyeceklerin renklerini çeşitlendirin. Karotenoidler (alfa-karoten, beta-karoten, likopen, lutein, kriptoksantin) birçok turunçgil, tatlı patates, çilek, balkabağı, kabak ve diğer bitkisel gıdalarda bulunan A vitamini türevleridir. En çok araştırılanlardan biri, bağışıklık işlevi için gerekli bir besin olan beta-karotendir; detoksifikasyon; karaciğer sağlığı; ve cilt, göz ve organ kanserleriyle savaşmak. Bu yiyeceklere koyu renk tonlarını veren iki besin maddesi, zararlı yüksek enerjili mavi dalga boylarını filtreleyen ve bu süreçte sağlıklı hücreleri koruyan antioksidanlar olarak işlev gördükleri için göz ve cilt ile ilgili bozuklukları önlemeye yardımcı olduğu gösterilen lutein ve zeaksantindir.

5. TAZE OTLAR VE BAHARATLAR

Aktif içerik kurkumin içeren zerdeçal, kanser karşıtı bir diyetin en güçlü bileşenlerinden biridir çünkü tümör boyutunu azalttığı ve kolon ve meme kanseriyle savaştığı gösterilmiştir. Kullanımı kolay karabiber veya darülfürfür ile birlikte zerdeçalın emilimi artar ve iltihapla daha iyi mücadele edebilir. Ek olarak, bağışıklık sistemini güçlendiren diğer şifalı bitkiler  arasında zencefil,  çiğ sarımsak, kekik, kırmızı biber, kekik, fesleğen ve maydanoz bulunur.

6. ORGANİK ETLER

Sığır eti veya tavuk karaciğeri de dahil olmak üzere organik etler, birçok kanserle mücadele diyetinde tavsiye edilir, çünkü bunlar gezegendeki en besleyici gıdalardan bazıları ve B12 vitamini açısından son derece yüksektir. Hayvan proteinlerini yemeye yönelik "burun kuyruğuna" yaklaşımın bir parçası olarak organik et tüketmek, karaciğeri temizlemeye yardımcı olan ve kandaki ve sindirim sistemindeki toksinleri atma yeteneğini artıran mineraller sağlar. Zengin selenyum, çinko ve B vitamini kaynakları ile detoksifikasyon, kanın temizlenmesine yardımcı olur; yağları sindirmek için gereken safrayı üretir; hormonları doğal olarak dengelemek ve gerekli vitaminleri, mineralleri ve demiri depolar.

7. FERMENTE SÜT ÜRÜNLERİ

Fermente süt ürünleri, bağırsak mikrofloranızdaki doğal bakteri dengesini destekleyen ve bağışıklığı artırmaya yardımcı olan mikroorganizmalar olan zengin bir "iyi bakteri" probiyotik kaynağıdır. Bağışıklık sisteminizin yüzde 80'inden fazlası bağırsağınızda yer alır, bu nedenle probiyotik yiyeceklerin ve takviyenin tümör büyümesini durdurması ve hücrelerin yenilenmesine yardımcı olması şaşırtıcı değildir. Daha fazla probiyotik tüketmenin en kolay yollarından biri, peynir, kefir ve yoğurt gibi çiğ süt ürünlerini içeren en doğal halleridir. Fermantasyon probiyotikler ürettiğinden, burada ham ve kültürlenmiş anahtardır, ancak süt ürünlerini pastörize etmek için kullanılan yüksek ısı işlemi, enzimler, proteinler ve probiyotiklerdahil olmak üzere birçok hayati besine zarar verebilir. Günümüzde çoğu süt ürünleri hormonlar, antibiyotikler, ağrı kesiciler ve böcek ilacı kalıntısı ile yüklüdür, bu nedenle organik satın almak da önemlidir.

8. SAĞLIKLI RAFİNE EDİLMEMİŞ YAĞLAR (HİNDİSTAN CEVİZİ, MORİNA KARACİĞERİ VE SIZMA ZEYTİNYAĞI)

Beyninizin ve sinir sisteminizin tüm vücudunuzun işlevini kontrol ettiğini ve sinir sisteminizin yaklaşık yüzde 60'ının yağ asitlerinden oluştuğunu biliyor muydunuz? Sorun, günümüzde yaygın olarak tüketilen geleneksel işlenmiş katı ve sıvı yağların birçoğunun, hücrelerimizin zarlarını tahrip ederek hastalıklı hücrelere ve toksisiteye yol açabilen hidrojene yağlar olmasıdır. Rafine yağlar tüm vücudunuzda sorunlar yaratarak bağışıklık fonksiyonunun azalmasına, hücre tıkanıklığına ve hastalığı başlatan iltihaplanmaya yol açar. Rafine bitkisel yağları, hidrojene yağları ve trans yağları; sızma zeytinyağı , morina yağı ve  hindistancevizi yağı gibi kaliteli yağlarla değiştirin .