Hafızayı ve odaklanmayı arttırmak için en iyi besinler III

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 23 Kasım 2021 Salı, 06:30

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Son araştırmalara göre lahana, pazı ve marul gibi yeşil yapraklı beyin gıdalarının düzenli olarak alınması bunamayı uzak tutmaya yardımcı oluyor.

Ortalama beş yıl boyunca 950'den fazla yaşlı yetişkinin yeme alışkanlıklarını ve zihinsel yeteneklerini değerlendiren çalışmada, günde bir veya iki kez yapraklı yeşil sebzeler yiyen yetişkinler, hiç sebze yemeyenlere göre daha yavaş zihinsel bozulma yaşadılar.Beyin gücü söz konusu olduğunda, yeşillikler her öğün tabağınızda olmalı vetabağın çoğunluğunu kaplamalıdır. Yeşil yapraklı sebzeler ayrıca A ve K vitaminleri ile yüklüdür, sadece bir avuç lahana, önerilen günlük porsiyonunuzun yüzde 684'ünden fazlasını içerir. Bu da iltihapla savaşmaya ve kemikleri güçlü tutmaya yardımcı olur.

Biberiye

Biberiye yağının çeşitli faydaları olduğunu zaten biliyorduk, ancak otunun da faydalı olduğunu biliyor muydunuz?Biberiyenin ana bileşenlerinden biri olan karnosik asit, beyni nörodejenerasyondan korumaya yardımcı olur. Bunu, beyindeki nörodejenerasyon, Alzheimer, felç ve normal yaşlanma ile bağlantılı kimyasal serbest radikallere karşı beyni koruyarak yapar.Aynı zamanda yüksek seviyedeki antioksidanlar ve antienflamatuar özellikleri sayesinde görme yetisinin bozulmadan korunmasına yardımcı olur. Benzer seviyelerde antioksidanlara sahip diğer otlar arasında fesleğen, nane, adaçayı, maydanoz ve kişniş bulunur.

Somon

Balığı seviyorsanız heyecanlanmakta haklısınız 😊Çünkü somon en besleyici beyin gıdalarından biridir! Beyninizin sorunsuz çalışmasına yardımcı olmak için omega-3 yağ asitleri ile doludur. Çocuklarınız varsa, onları sardalya veya alabalık gibi yağlı balıklarla beslemek, odaklanmalarını geliştirerek DEHB'yi önlemeye yardımcı olabilir. Bu aynı yağ asitleri , Alzheimer ve bunama gelişiminin önlenmesine de yardımcı olabilir. Haftada 1-2 kez balık yenmesini tavsiye ediyorum. Lütfen bu faydaların vahşi yakalanmış somonu için olduğunu unutmayın - çiftlikte yetiştirilen ve normal olarak yakalanan balıklar cıva ve toksinlerle doludur.

Zerdeçal

Basit bir baharatın sağlığa inanılmaz faydaları olması harika değil mi? Tarih boyunca iyileştirici özellikleri için kullanılan eski bir kök olan zerdeçal için durum böyledir.Zerdeçalda bulunan kimyasal bir bileşik olan kurkumin sayesinde, baharatlar arasında en güçlü (ve doğal) anti-inflamatuar ajanlardan biridir.Zerdeçal ayrıca antioksidan seviyelerini artırmaya ve bağışıklık sisteminizi sağlıklı tutmaya yardımcı olurken, beyninizin oksijen alımını iyileştirerek sizi uyanık tutar. Zerdeçallı yumurta ve zerdeçal çayı tüketerek güne bu beyin gıdasıyla başlayabilirsiniz. Daha da fazla fayda için zerdeçal ile karabiberi veya darülfürfürü kullanıp, emilimi artırmaya yardımcı olabilir. Sindirim ve metabolik destek için zencefil ve tarçın gibi diğer baharatlarla birleştirebilirsiniz.

 Ceviz

Günde sadece birkaç ceviz yemek , bilişsel sağlığınızı iyileştirmeye yardımcı olur. Yüksek düzeyde antioksidanlar, vitaminler ve mineraller de zihinsel uyanıklığı artırır. Bu fındıklarda bulunan E vitamini, beyin hücrelerinin korunmasına ve Alzheimer'ın önlenmesine de yardımcı olabilir.