Elma bakterileri bizim için iyi mi kötü mü?

Yazının Giriş Tarihi: 30.07.2019 07:30
Yazının Güncellenme Tarihi: 30.07.2019 07:30

Günde bir elma gerçekten dendiği gibi doktordan uzak tutar mı? Yeni bir çalışmaya göre, bu büyük ölçüde elmanın taşıdığı bakteri türüne bağlıdır. Tüm elmalar milyonlarca bakteri içerir ancak yeni araştırmalar bu bakteri popülasyonlarının hepsinin eşit derecede sağlıklı olmadığını ortaya koyuyor. Elmalar, dünyanın en popüler meyvelerinden biridir. Bazı istatistik raporlarına göre, 2018'de yalnızca ABD yaklaşık 5.13 milyon ton elma üretti. 2015 yılında Pediatri dergisinde yer alan bir araştırma, bir çocuğun toplam meyve alımının % 18.9'unun elmadan oluştuğunu tespit etti. Bu çok sevilen meyve, C vitamini, çoklu B kompleks vitaminleri, doğal antioksidanlar ve çok sayıda mineral içeren mükemmel bir besin kaynağıdır. Elmalarda bulunan bir bileşik yaşlanmayı yavaşlatabilir. Son araştırmalar, elmadan elde edilen bir bileşiğin genç kalmamıza yardımcı olabileceğini açıklıyor.  Elmalar ayrıca iyi bir diyet lifi kaynağıdır. Bununla birlikte, diğer çiğ yiyeceklerde olduğu gibi elmalar da bağırsaklara giren ve kolonileştiren bir mikroorganizma kaynağıdır. Genellikle geçici olsa da bu bakteri değişiminin sağlığa etkileri olabilir.

Son zamanlarda, Avusturya'daki Graz Teknoloji Üniversitesi'nden bir araştırma ekibi, "günde bir elma" ile gelen bakteriler hakkında daha fazla bilgi edinmeye karar verdi. Daha spesifik olarak organik elde yetişen elmalar tarafından taşınan bakteri popülasyonları ile genellikle kimyasal gübrelere ve pestisitlere daha fazla maruz kalan tipik mağazalardan satın alınan elmalar içinde bulunanlar arasında bir fark olup olmadığını bulmak istiyorlardı.

Takımın Mikrobiyoloji Alanında Frontiers dergisinde yer alan bulguları, tipik bir elmanın ne kadar bakteri taşıdığını vurgulamaktadır. Ayrıca organik elmalardaki bakteri popülasyonlarının meyvenin tadını ve tüketicinin sağlığını nasıl etkileyebileceğini gösterdiler.

TÜM ELMALAR EŞİT DEĞİLDİR

Prof. GabrieleBerg, "Yiyeceklerimizdeki bakteriler, mantarlar ve virüsler geçici olarak bağırsaklarımızı kolonize ediyor. Yemek pişirme bunların çoğunu öldürüyor, bu yüzden çiğ meyve ve sebze özellikle önemli bağırsak bakterileri kaynaklarıdır" diye açıklıyor. Bununla birlikte, "elmalar üzerindeki son çalışmalar fungal (mantar) içeriğini haritalarken Berg, "elmalardaki bakteriler hakkında daha az şey bilmediğini" belirtti ve bu çalışmanın odağını oluşturdu. Araştırmacılar, bir elmanın farklı bileşenlerinin (kök, kabuk, meyve özü, tohum ve kaliks) bakteriyel içeriğini analiz ettiler. Bunu hem organik elmalar hem de geleneksel mağaza elmaları için yaptılar. Daha sonra bulgularını iki meyve türü için karşılaştırdılar. Ekip, her iki elmanın da benzer sayıda bakteri barındırdığını tespit etti. Prof. Berg, "Her bir elma bileşeni için ortalamaları bir araya getirerek, tipik bir 240 gram elmanın kabaca 100 milyon bakteri içerdiğini tahmin ediyoruz" diyor. Ekip ayrıca, bakterilerin çoğunun elmanın tohumlarında bulunduğunu ve kalan bakterilerin çoğunun iç meyvesinde yerleşmiş olduğunu tespit etti. Organik ve normal mağazalardan elde edilen elmalardaki bakteriyel popülasyonlar arasında belirgin farklılıklar vardı.

Prof. Berg , "Taze hasat, organik olarak yönetilen elmalar, geleneksel olanlara göre çok daha çeşitli, daha düz ve farklı bir bakteri topluluğunu barındırıyor" diyor. Dükkandan satın alınan normal elmalarda, potansiyel olarak zararlı bakteriler daha fazla görülüyordu. Buna karşılık, organik elmaların daha önemli sayıda sağlıklı bakteri içerdiği görülmüştür. Farklı bakteri popülasyonları, organik meyvelerin neden normal lezzetlerden daha iyi tadabildiğini de açıklayabilir. Prof. Berg'e göre: " Çilek lezzet bileşiklerinin biyosentezini arttırdığı bilinen Metilbakteriyum, organik elmalarda çok daha fazla bulundu. Genel olarak tohumlardan, köklerden veya kalikslerden daha çeşitli bir mikrobiyota vardı. "

Gıda ne kadar taze, ne kadar doğal koşullarda yetiştirilirse gıdadan alacağımız besin değerleri, kansere karşı koruyucu özelliği ve iyi bakteri çeşitliliği o kadar fazla olacaktır. Lütfen marketten, manavdan ya da pazardan gıdayı seçerken yetişme koşullarını sorgulayın. En doğal olan gıdanın peşine düşmenizi tavsiye eder, sağlıklı günler dilerim.

Yükleniyor..