Deniz suyunda yüzmenin sağlığınız için faydaları

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 07 Temmuz 2020 Salı, 07:30

Birçok insan denize girmeyi rahatlamanın ve günlük yaşamın karmaşasından uzaklaşmanın bir yolu olarak görür. Bununla birlikte, denizde yüzmenin faydaları stres giderici özelliklerin ötesine uzanır. Kasları güçlendirir, dayanıklılığı artırır, cilt sağlığını artırır ve ruh halinizi bile geliştirebilir.

Denizde yüzme dayanıklılığı ve gücü artırmanın mükemmel yoludur. Stres hafifletme, iyileştirilmiş ruh hali ve daha sağlıklı bir cilt denizde yüzmenin faydaları arasındadır. Deniz suyunda yüzmek, vücudunuzu magnezyum gibi önemli minerallere de maruz bırakır.

Cilt Hastalıkları

Deniz suyu sodyum, klorür, sülfat, magnezyum ve kalsiyum gibi mineral içeriği ile sedef hastalığı gibi cilt sorunlarından muzdarip olanlar için harika bir destektir. Mayo Clinic tarafından açıklamaya göre, deniz suyunun ağrılı olabilen kırmızı, pullu, kaşıntılı cilt lekelerine neden olan bir cilt rahatsızlığı olan sedef hastalığının tedavisinde faydalı olduğu gösterilmiştir.

"Sedef hastalığından muzdarip hastalar denizde yüzdükten sonra kendilerini daha iyi hissettiklerini bildirdiler, ancak bunun sedef hastalığı semptomlarını iyileştirdiği tespit edilen güneşe maruz kalma ile de ilgili olabilir" diye açıklamalar yapılıyor.

Saman Nezlesi ve Sinüs Sorunları

Denizde iyi bir yüzdükten sonra burnunuzun gerçekten temiz olduğunu hissediyor musunuz? Çünkü sinüslerinize giren tuzlu su onları temizlemeye yardımcı olur.

"Denizde yüzme ve tuz ortamına maruz kalma muhtemelen saman nezlesi ve sinüzit semptomlarının yanı sıra diğer solunum semptomları ile de ilişkilidir."Bunun nedeni, sinüslerin astarı üzerindeki salin etkisinin iltihaplanmayı azaltabilmesidir.

Romatizmal Hastalıklar

Artrit ve Romatizma Seminerleri tarafından Ekim 2012'de yayınlanan bir araştırma incelemesine göre, deniz suyunda ıslanmanın artritli kişilerde ağrıyı azalttığı ve eklem hareketini iyileştirdiği gösterilmiştir.

Kas Gerginliklerini ve Kaygıyı Azaltmaya Yardımcı

Deniz suyu mineraller bakımından yüksektir - özellikle magnezyum. Bu mineral birçok vücut fonksiyonu için anahtardır. Magnezyum sağlıklı kemikler, kaslar ve sinirler için önemlidir. Ayrıca kan basıncını düzenlemeye ve insülini metabolize etmeye yardımcı olur. Denize girerek magnezyumu cilt yoluyla kullanabiliyoruz.

Ağustos 2017'de Nutrients tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, vücuttaki magnezyum seviyeleri aynı olan kişilerde 60 ila 120 dakika deniz suyuna girdikten sonra arttığı gösterilmiştir.

Bununla birlikte, denize düzenli erişiminiz yoksa, evdeki banyonuzda magnezyum ve sülfat karışımı olan Epsom tuzu ile bu potansiyel faydaların tadını çıkarabilirsiniz. Sıcak banyonuza 1 bardak Epsom tuzu karıştırın ve en az 20 dakika suda bekleyin.

'Vitaminli Su', deniz suyu magnezyum içerir ( kaygıya yardımcı olduğu düşünülür) , bu durum denizin soğutma sıcaklığı, ritmik doğa ve taze kıyı havası ile birlikte stres ve kaygıyı azaltmaya yardımcı olabilecek sakinleştirici bir etkiye sahiptir.

Meditasyon ve Dinlenme

Doğada olmanın iyileştirici etkisi ile yüzerek yapmış olduğunuz egzersizin, ruh halini iyileştirici özelliği oldukça fazladır. Deniz havasından faydalanıp, yüzmenin rahatlatıcı özelliğinden faydalanırsınız. "Suyun ağırlıksızlığı zihin üzerinde sakinleştirici bir etkiye sahip olabilir, hatta beyin dalgalarını değiştirebilir veya yavaşlatabilir"

Soğuk Su Terapisi

Aniden soğuduğunuzda, organlarınıza kan akar ve kalp ayak uydurmak için daha hızlı pompalamaya başlar. Soğuk suda yüzmek, atardamarlarınız, damarlarınız ve kılcal damarlarınızdan kan pompalarken dolaşımı temizler. Bu, düzenli olarak denize girmenin ömür boyu sürecek sağlık yararlarına sahip olabileceği anlamına gelir. "Soğuk suda yüzmek, derinin altındaki endorfin, adrenalin ve kortizol gibi hormonları serbest bırakan sıcaklık reseptörlerini aktive eder. Bunlar, vücudun her yerinde kronik ağrı ve hassasiyete sahip bir durum olan fibromiyalji gibi kas-iskelet rahatsızlıkları ve cilt rahatsızlığı için terapötik faydalara sahiptir. "

Ruh Halinizi İyileştirin

Denizde yüzmek potansiyel olarak ruh sağlığına faydalı. Ağustos 2018'de yayınlanan bir vaka çalışmasına göre , 24 yaşındaki bir kadında haftalık denizde yüzmenin majör depresif bozukluk üzerindeki etkilerini inceledi. Çalışma, soğuk açık suda yüzmenin bu birey için anında ruh halinde iyileşmeye ve sürekli katılımla depresyon semptomlarında kümülatif bir azalmaya neden olduğunu buldu. Harvard Health Publishing tarafından açıklanan bilgiye göre, denizde yüzme aktiviteniz olsun ya da olmasın, deniz genel olarak endorfin salgılar ya da beyindeki "iyi hisset" kimyasallarını serbest bırakır. Bazen bizi çevreleyen doğanın gerçekte ne kadar muhteşem olduğunu unutmak kolaydır. Açık denizde yüzmek, spor salonuna giremediğiniz güzel ve huzurlu bir ortamda egzersiz yapma fırsatı verir! Şifa dolu günlere!