Buzdolabı ile aranıza sosyal mesafe koyabilenlerden misiniz?

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 14 Nisan 2020 Salı, 07:30

KOVID-19 salgını sırasında evde bulunan birçok kişiden biriyseniz, çevrenizle iletişim kurmanın veya çocuklarınızı eğlendirmenin yeni yollarını keşfetmiş olabilirsiniz. Tabii ki buzdolabının ne kadar kullanışlı olduğunu da...

7/24 evde olmanın aşırı yeme fırsatı sunduğuna şüphe yok, özellikle çoğumuz kilerimizi ve dondurucularımızı abarttık. Spor salonlarının da çoğu alanda kapalı olması gerçeğiyle birleştiğinde, çoğumuz günün büyük bölümünde evde olduğumuzdan formda kalmakta zorlanabiliriz.

Ayrıca, duygusal beslenme şekli olan stresli yeme alışkanlığına maruz kalabilmeniz daha olasıdır. Kaygı düzeyimizin normalden yüksek olduğu bu dönemde, daha stresli olduğunuzu görebilirsiniz.

Stresi yönetmek için etkili başa çıkma becerileriniz yoksa, rahatlamak veya acı verici duygulardan kaçınmanın bir yolu olarak yemek yemeği kullanabileceğiniz doğrudur. Aşırı yeme genellikle öz kontrolümüzün uzun bir günden sonra tükendiği geceleri meydana gelir. Bazı insanlar strese yetersiz beslenerek de tepki verir, bu nedenle stresi yönetmenin yollarını bulmak önemlidir.

Beslenmenin ruh halimiz üzerinde büyük etkisi olabilir. Çok kısıtlayıcı bir diyet yapıyorsanız, gergin veya depresif olabilirsiniz. Aşırı yemek yediyseniz, kendinizi suçlu hissedebilirsiniz. Bazen yiyecekleri bir ödül olarak görüyoruz, ancak hasta olduğumuzu hissetmek o kadar da ödüllendirici değil. (!)

Stresinizi yönetebileceğiniz, egzersiz yapabileceğiniz ve evde olduğunuzda doğru beslenebileceğiniz adımlara bakalım.

Öncelikle bir yeme rutini oluşturun: Bir rutini yemekle takip etmek önemlidir. Bu dönemde 2 öğün beslenmeyi hayatınızda rutin haline getirebilirsiniz. Kendinizi normalden daha sık yemek yer bulursanız, mutfaktan zaman geçirmek için bir rutin yapılandırın.

Dikkatli yeme alıştırması yapın: Masada otururken yavaşça yiyin, özellikle TV veya bilgisayar başındayken beş duyunuz ile şimdiki zamanı farkederek, anda kalmaya çalışın. Koronavirüs salgını, krizden önce vaktimiz olmadığını düşünen, her işini hızlıca yapmaya çalışan bireyler ve aile yemekleri için bir fırsat sunabilir.

Yeni bir egzersiz rutini oluşturun: Birçoğumuz spor salonlarına, yüzmeye veya açık havada yürüyüşe çıkamıyor. Bu yüzden yeni aktiviteler bulmamız gerekecek. İnternet aracılığı ile aerobik egzersiz videolarını arayabilirsiniz. Evde yapabileceğiniz hareketler konusunda yardım alabilirsiniz. Evde pedal çevirme veya step hareketleri alternatiflerden birkaçıdır.

Kendinizi soyutlamayın. Uygun sosyal mesafeyi korurken başkalarıyla bağlantı kurmanın yollarını bulun. Uzun zamandır iletişim kuramadığınız kişilerle bu dönemde iletişime geçebilir, görüntülü görüşmeler yapabilirsiniz. Yemeği acıktığınızda yiyin ve doyduğunuzda lütfen durun.

Yeni tarifler deneyerek veya kendi yarışmanızı düzenleyerek ; şekersiz, farklı unlarla yaptığınız alternatifleri deneyebilirsiniz.

Yiyecekleri iyi ya da kötü olarak görmeyin. Yemek yakıttır. Her şeyi ölçülü kullanın.

Her yemeği ekranın önünde yemeyin. Vücudunuzu eleştirmeyin ve kusurlar için kendinizi incitmeyin. Kendinize şefkatle davranın.