Beslenme düzeninizi alkalileştirenlerden misiniz?

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 25 Mayıs 2021 Salı, 07:30

Yüksek alkali bir beslenme düzeni için katı vejeteryan olmanız gerekmese de, beslenme düzeniniz çoğunlukla bitki temelli olmalıdır. İşte en çok vurgulanması gereken yiyeceklerin listesi:

Tüm  çiğ yiyecekler: Pişmemiş meyve ve sebzelerin biyojenik veya "hayat verici" olduğu söyleniyor. Yiyecekleri pişirmek alkalileştirici mineralleri tüketir. Çiğ yiyecek alımınızı artırın ve meyve ve sebzeleri sıkmayı veya hafifçe buharda pişirmeyi deneyin.

Yeşil içecekler: Yeşil sebzelerden ve meyvelerden yapılan içecekler alkali oluşturan besinler ve klorofil ile yüklenir. Klorofil yapısal olarak kendi kanımıza benzer ve kanı alkalileştirmeye yardımcı olur.

Alkali beslenme planı uygularken hangi yiyeceklerden kaçınmalısınız? 

Asidik yiyecekler:

Yüksek sodyumlu gıdalar: İşlenmiş gıdalar, kan damarlarını daraltan ve asitlik oluşturan tonlarca sodyum klorür (sofra tuzu) içerir.

Soğuk etler ve geleneksel etler

İşlenmiş tahıllar (mısır gevreği gibi)

Kafeinli içecekler ve alkol

Yulaf ve tam buğday ürünleri: Bütün tahıllar vücutta asitlik oluşturur.

Süt: Kalsiyum açısından zengin süt ürünleri, en yüksek osteoporoz oranlarından bazılarına neden olur. Bunun nedeni vücutta asitlik yaratmalarıdır! Kan dolaşımınız çok asidik hale geldiğinde, pH seviyesini dengelemek için kemiklerden kalsiyum (daha alkali bir madde) çalar. Bu yüzden osteoporozu önlemenin en iyi yolu, bol miktarda alkali yeşil yapraklı sebzeler yemektir!

Yer fıstığı

Makarna, pirinç, ekmek ve paketlenmiş tahıl ürünleri

Başka hangi tür alışkanlıklar vücudunuzda asitliğe neden olabilir? En büyük suçlular şunları içerir:

•             Alkol ve uyuşturucu kullanımı

•             Yüksek kafein alımı

•             Aşırı antibiyotik kullanımı

•             Yapay tatlandırıcılar

•             Kronik stres

•             Endüstriyel tarım nedeniyle gıdalardaki besin seviyelerinin düşmesi

•             Diyette düşük lif seviyeleri

•             Egzersiz eksikliği

•             Diyetteki fazla hayvan etleri (otla beslenmeyen kaynaklardan)

•             Gıdalardan, sağlık ve güzellik ürünlerinden ve plastiklerden aşırı hormonlar

•             Ev temizleyicileri, yapı malzemeleri, bilgisayarlar, cep telefonları ve mikrodalgaların neden olduğu kimyasallara ve radyasyona maruz kalma

•             Gıda boyası ve koruyucular

•             Aşırı egzersiz

•             Pestisitler ve herbisitler

•             Çevresel kirlilik

•             Kötü çiğneme ve yeme alışkanlıkları

•             İşlenmiş ve rafine gıdalar

Genel olarak çok fazla hayvansal protein kaynağı yemek, asiditeye sebep olur. Sığır eti, tavuk, soğuk etler, kabuklu deniz ürünleri ve domuz eti, amino asitler parçalanırken kandaki sülfürik asit oluşumuna sebep olabilir. Mümkün olan en kaliteli hayvansal ürünleri elde etmeye çalışın ve pH seviyenizi en iyi dengelemek için proteinli gıda alımınızı değiştirin.

Yumurta ve kırmızı et gibi "yüksek asitli listedeki" bazı yiyecekler sizi şaşırtabilir. Bunlar vücudunuzda asidik olabilir, ancak bunun sizi onları yemekten korkutmasına izin vermeyin. Antioksidanlar veesansiyelyağ asitleri gibi bir dizi başka sağlık yararı içerirler ve bu da onları hala değerli kılar.

Sonuç olarak, sağlıklı bir yaşam için besleniyoruz. PH değeriniz söz konusu olduğunda, çok alkali hale gelmeniz mümkündür. Bizim sorunumuz, bütün gıdalardan çok fazla asit almaktan ziyade, alkaliyi teşvik eden yiyecekleri yeterince almamaktır. Özellikle sebzeler ve meyveleri yiyin, paketlenmiş ürünlerin tüketimini sınırlayın ve yolunuza devam edin.