Bağışıklığınızı ve bağırsak sağlığınızı beslenmeniz ile destekleyin

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 07 Nisan 2020 Salı, 06:30

Ülkemizde ve dünyada güncelliğini koruyan Kovid-19'a karşı tüm modern ilerlemelerimizle rağmen, en iyi tedavi korunmadır. Bu özellikle SARS-CoV-2 gibi yeni bir virüs için geçerlidir. Düşük riskli bir grupta olsanız bile, sizi bilgilendirmeye ve karantina gibi kısıtlamalara uymaya teşvik ediyorum. Virüsü kaparsanız, hafif bir semptomunuz olabilir, ancak virüsü ciddi bir hastalığı olan veya bağışıklığı düşük birine aktarabilirsiniz. Virüsün yayılmasını yavaşlatmak veya durdurmak, sağlık sistemimizi ve sağlık çalışanları için önemlidir. Aşağıdaki önlemleri almanızı tavsiye ediyorum çünkü bulaşıcı hastalıklardan kaçınmanın en iyi yolu maruziyetinizi sınırlamaktır.

*Seyahat kısıtlamalarına veya karantina talimatlarına uyun.

*Temel işler dışında evde kalın.

*Ellerinizi iyice yıkayarak (ve sadece elinizi değil - sadece parmaklarınızı değil!) En az 20 saniye sabun ve suyla iyice hijyen uygulayın.

*Salgın sırasında seyahat etmekten veya büyük toplantılara katılmaktan kaçındığını bildiğiniz herkesi teşvik edin.

*Yıkamadığınız zaman el dezenfektanı kullanın.

*Evden ayrıldığınızda sosyal mesafeyi mutlaka ayarlayın.

Sağlığı iyi olanların hastalıktan kurtulma veya hızlı bir şekilde iyileşme olasılığı daha yüksektir, bu nedenle bağışıklık sisteminizi ve genel sağlığınızı taze, doğal gıdalarla destekleyin. Otla beslenen etleri, doğal tavuğu ve yüzey balıklarını seçin. Çok çeşitli doğal ürünler yiyin ve gluten, süt ürünleri, yüksek oranda işlenmiş gıdalar, alkol ve şeker gibi toksik ve enflamatuar gıdalardan kaçının.

Bununla birlikte, doğal ürün ve merada yetişen hayvanın etlerinden oluşan bir beslenme düzeniniz varsa bile, vücudumuzun  ihtiyaç duyduğu tüm besinleri almak zor olabilir. Gerçek şu ki, bugün yediğimiz sebzeler sadece 50 yıl önce yetiştirilen aynı türden besinlere sahip değil. Ve hayvanlarımızın otlattığı otların da aynı sorunu olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden  bal arısı larvasının beslenmesi için çok önemli olan B vitaminlerince de zengin (B1, B2, B3, B5, B6) olduğu ve vitamin C, A, E, karotenoidler, folik asit, rutin, biotin, niasin, riboflavin, HGH (insan büyüme hormonu) ve gonadotropin içerdiği de saptanan polenin tüketilmesini önemsiyorum. Polen, vücudunuzun emebileceği formlarda ihtiyacınız olan diğer tüm vitamin ve mineralleri içerir. Bildiğiniz gibi, bağırsağınız bağışıklık sisteminize ev sahipliği yapar, bu nedenle bağışıklık tepkinizi artırmak için sağlıklı bir bağırsağa sahip olmak kritik öneme sahiptir. Kemik et suyundan kollajen, bağırsak astar sağlığını korumaya ve teşvik etmeye yardımcı olan amino asitler ve peptitlerle doludur. Bağırsak yolunuzu kaplayan hücreler kollejeni kesinlikle sever!  Kemik suyu çorbalar, bağırsaklarınızı beslemenin basit ve lezzetli bir yoludur. D3 vitamini sağlıklı bağışıklık sistemi işlevini desteklemek için gereklidir, ancak ülkemizin neredeyse yarısı bu kritik besin maddesinde yetersizdir. D vitamini, bağışıklık aktivitesini modüle etmek için vücudunuzla beraber çalışır. Birçok bağışıklık hücresi D vitamini için reseptörlere sahiptir. Bu, D vitamininin hem doğal hem de uyarlanabilir bağışıklık tepkilerini modüle etmede büyük bir rol oynadığı anlamına gelir. Özellikle bu dönemde D3K2 takviyesi almanızı öneririm. Sağlığımızı etkileyen diğer önemli faktörlerden biri stres seviyemizdir. Birçok kez stresten tamamen kaçınamayacağımızı söyledim, ancak onu yönetmeyi öğrenebiliriz. Optimal bir beslenme düzeni ve yeterli uyku, stresi azaltmaya yardımcı olacaktır. Sürekli stres altında olduğunuzda, vücudunuzun ana detoksifiye edici glutatyon hızla tükenebilir. Glutatyon, vücudun nihai serbest radikal temizleyicisidir. Hücrelerinizdeki antioksidanların aktivitesini koordine etmek için önemlidir. C vitamini, E vitamini ve hatta serbest radikal savaşçıları CoQ10 ve ubiquinol'ün gücü uygun glutatyon seviyeleri ile koordine edilir. Özellikle bu dönemde glutatyon düzeyimizi arttırmaya önem vermemiz gerekir. Glutatyon üretimini uyaran baharatlar zerdeçal, tarçın, kakule ve çörek otudur.

GLUTATYONDAN ZENGİN BESİNLER MG / 100G

Besin aktif glutatyon miktarı

Kuşkonmaz 28.3, Akokado 27.7, Ispanak 11.4, Bamya 11.3, Brokoli 9.1, Kavun 9.0, Domates 9.0, Havuç 7.9, Greyfurt 7.9, Portakal 7.3, Kabak 7.0, Çilek 6.9, Karpuz 6.6, Papaya 5.8, Kırmızı biber 5.5, Şeftali 5.0, Limon 4.8, Mango 4.3, Muz 4.1, Karnabahar 4.0, Ceviz 3.7

Optimal çalışan bir bağışıklık sistemi sağlığın anahtarlarından biridir. Evinizde ev yoğurdu, probiyotik lahana turşusu veya kefir tüketimini eksik etmemenizi tavsiye ederim. Kendinizin ve ailenizin sağlığını korumak için lütfen bu süre zarfında ekstra önlemler alın. Sağlığınızın çok iyi olacağı konusunda inancınız tam olsun, olumlu düşünün.