Asidik gıda ne demektir? Kaçınmamız gereken asidik gıdalar nelerdir?

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 02 Şubat 2021 Salı, 06:30

Alkali diyet son zamanlarda popülerliğini daha da arttırdı. Çalışmalar, asidik yiyecekleri sınırlamanın kemik gücünü artırmaya, böbrek taşı riskini azaltmaya, kronik ağrıyı azaltmaya, hormon seviyelerini iyileştirmeye ve asit reflüsünü hafifletmeye yardımcı olabileceğini göstermektedir.

Besin açısından zengin, işlenmemiş gıdalardan oluşan sağlıklı bir diyet uygulamak ve en asitli gıdaları azaltmak, optimum sağlığa ulaşmak için adımlar atmanızın harika bir yolu olabilir.

Yani çilekler asidik midir? Pirinç asidik midir ve diğer favori yiyecekleriniz pH çizelgesinde tam olarak nereye düşüyor? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Asidik Gıda Ne Demektir?

Vücudunuz sıkı bir şekilde düzenlenmiş bir pH seviyesini korur. Bu, 0'dan 14'e kadar bir ölçeğe dayanan, vücudun sıvıları ve dokularındaki asitlik ve alkali ölçüsüdür. Daha düşük bir pH seviyesi daha asidiktir ve daha yüksek pH seviyeleri daha alkali olarak kabul edilir. 7 pH nötr iken, 7,35-7,45 arası hafif alkali pH insan sağlığı için optimal kabul edilir. Vücudunuzun pH seviyelerindeki küçük değişiklikler bile sağlık üzerinde büyük bir etkiye neden olabilir. Düşük pH seviyesinden kaynaklanan asidoz, yorgunluk, sık solunum ve baş ağrısına neden olabilir. Neyse ki böbrekleriniz, elektrolit seviyelerini koruyarak ve idrar yoluyla asidik ve alkali iyonları atarak / yeniden emerek vücudunuzun pH'ını kontrol etme işinin çoğunu yapar. Bununla birlikte, alkali yiyecekler bakımından zengin bir diyet yemek, sağlığa faydalar sağlayabilir. Asitli yiyecek alımınızı sınırlandırmak, kemik gücünü korumaya, böbrek taşlarını önlemeye ve hatta asit reflü semptomlarını azaltmaya yardımcı olabilir.

Sınırlandırılacak veya Kaçınılacak Asidik Gıdalar

İşte sınırlamak isteyebileceğiniz en asitli gıdaların bir listesi. Bu yiyecekler asit oluşturucu olarak kabul edilir ve insanlar tarafından alımları sağlıklı bir diyetle hafifletilmelidir:

  • Hazır yemekler
  • Alkol
  • Süt
  • Kafeinli içecekler
  • İşlenmiş tahıllar
  • Pizza
  • Yapay tatlandırıcılar
  • Yer fıstığı
  • Peynir
  • Makarna
  • Pirinç
  • Ekmek
  • Buğday ürünleri
  • Tereyağı
  • Soğuk etler
  • Rafine bitkisel yağlar
  • Patates kızartması
  • Sıcak çikolata
  • Kırmızı et
  • Spor içecekleri
  • Sofra şekeri
  • Mısır şurubu
  • Krep
  • Kızarmış yiyecekler
  • Gazoz

Tüm asitli yiyecekleri beslenme düzeninden tamamen çıkarılmaması gerektiğini unutmayın. Asitli yiyecekler tablosundaki bazı bileşenler önemli besinler sağlar ve sağlıklı bir diyetin parçası olarak ölçülü olarak dahil edilebilir.

Örneğin çoğu et türünün yüksek asitliğe sahip olduğu kabul edilir ancak diyete birçok önemli vitamin ve mineral sağlar. Hücrelerinizin ve kaslarınızın sağlığını iyileştirmek için günlük protein ihtiyaçlarınızı karşılamanıza da yardımcı olabilirler.

Önemli olan, bu asitli yiyecekleri, bol meyveler, sebzeler ve bitki bazlı proteinlerle birlikte sağlıklı, bütün yiyecek diyetinin bir parçası olarak dahil etmektir.