Alkali diyet ile nasıl zayıflanır?

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 11 Mayıs 2021 Salı, 06:30

 Günümüze kadar avcı-toplayıcı uygarlıklarından beri önemli değişiklikler olmuştur. Tarım devrimi ve ardından son 200 yıldaki gıda tedarikimizin kitlesel sanayileşmesinin ardından, yediğimiz yiyecekler, geçmişin beslenme düzenine kıyasla daha fazla sodyum ile birlikte önemli ölçüde daha az potasyum, magnezyum ve klorür içeriyor. Normalde böbrekler elektrolit seviyelerimizi (kalsiyum, magnezyum, potasyum ve sodyum) korur. Aşırı asidik maddelere maruz kaldığımızda, bu elektrolitler asitlikle savaşmak için kullanılır.

Günümüzde pek çok çocuk ve yetişkin, yalnızca magnezyum ve potasyumda değil, aynı zamanda antioksidanlarda, lifte ve gerekli vitaminlerde de çok düşük olan, yüksek sodyumlu bir diyet tüketmektedir. Üstelik, tipik Batı beslenme düzeni rafine yağlar, basit şekerler, sodyum ve klorür bakımından zengindir. Beslenme düzenindeki tüm bu değişiklikler, "metabolik asidozun" artmasına neden oldu. Başka bir deyişle, birçok insanın vücudunun pH seviyeleri artık optimal değil. Bunun da ötesinde, çoğu kişi düşük besin alımından ve potasyum ve magnezyum eksikliği gibi sorunlardan muzdariptir.

Alkali Diyetin Sağlık İçin Yararları

Alkali yiyecekler, hızlanan yaşlanma belirtilerini ve kademeli organ ve hücresel işlev kaybını durdurmaya yardımcı olan önemli besinler sağlar. Dokuların ve kemik kütlesinin dejenerasyonunu yavaşlatmaya yardımcı olur.

1. Kemik Yoğunluğunu ve Kas Kütlesini Korur

Mineral alımınız, kemik yapılarının gelişimi ve korunmasında önemli bir rol oynar. Araştırmalar, bir kişinin ne kadar alkalize edici meyve ve sebze yerse, o kişinin yaşlandıkça kemik gücünde azalma ve kas kaybı yaşamasına karşı daha iyi koruma sağlayabileceğini ifade ediyor.

Alkali bir diyet, kemik oluşturmak ve kalsiyum, magnezyum ve fosfat dahil olmak üzere yağsız kas kütlesini korumak için önemli olan minerallerin oranını dengeleyerek kemik sağlığını destekler. Aynı zamanda diğer birçok kronik hastalığı hafifletmenin yanı sıra kemikleri daha da koruyan büyüme hormonlarının üretimini ve D vitamini emilimini iyileştirmeye yardımcı olur.

2. Hipertansiyon ve İnme Riskini Düşürür

Alkali beslenme düzeni, vücuttaki iltihabı azaltır ve büyüme hormonu üretiminde artışa neden olur. Kardiyovasküler sağlığı iyileştirdiği ve yüksek kolesterol, hipertansiyon (yüksek tansiyon), böbrek taşları, felç ve hatta hafıza kaybı gibi yaygın sorunlara karşı koruma sağladığı gösterilmiştir.

3. Kronik Ağrı ve Enflamasyonu Azaltır

Çalışmalar, alkali diyet ile azalmış kronik ağrı seviyeleri arasında bir bağlantı bulmuştur. Kronik asidozun kronik sırt ağrısı, baş ağrısı, kas spazmları, adet semptomları, iltihaplanma ve eklem ağrısına sebep olduğu saptanmıştır.

4. Vitamin Emilimini Artırır ve Magnezyum Eksikliğini Önler

Yüzlerce enzim sistemi ve bedensel işlev için magnezyumda bir artış gereklidir. Pek çok insan magnezyum eksikliği yaşar ve sonuç olarak kalp komplikasyonları, kas ağrıları, baş ağrıları, uyku sorunları ve anksiyete yaşarlar. D vitaminini aktive etmek ve genel bağışıklık ve endokrin işlevi için önemli olan D vitamini eksikliğini önlemek için mevcut magnezyum da gereklidir. Ve alkali beslenme düzeni bu eksikliklerin giderilmesine yardımcı olur.

5. Bağışıklık Fonksiyonunu Geliştirmeye ve Kanserden Korunmaya Yardımcı Olur

Hücreler, atıkları uygun şekilde atmak veya vücudu tamamen oksijenlendirmek için yeterli mineralden yoksun olduğunda, tüm vücut acı çeker. Vitamin emilimi, mineral kaybı ile tehlikeye atılırken, toksinler ve patojenler vücutta birikerek bağışıklık sistemini zayıflatır. Alkalinite, iltihaplanmayı ve kanser gibi hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur.

6. Sağlıklı Kilonuzu Korumanıza Yardımcı Olur

Asit oluşturan yiyeceklerin tüketimini sınırlamak ve daha fazla alkali oluşturan yiyecekler yemek, diyetin leptin seviyelerini ve iltihabı azaltma kabiliyeti nedeniyle kilo vermeyi kolaylaştırır. Bu hem açlığınızı hem de yağ yakma dengesini destekler. Alkali oluşturan yiyecekler iltihap önleyici yiyecekler olduğundan, alkali beslenme düzeni vücudunuza normal leptin seviyelerine ulaşma şansı verir. Kilo kaybı ana hedeflerinizden biriyse, denenecek en iyi yaklaşımlardan biri karbonhidrat oranı düşük ve sağlıklı yağ oranı yüksek olan keto alkali diyetidir.

Haftaya vücudumuzu alkali tutmanın yollarını paylaşacağım. Esenliklerle dolu günler dilerim