2021 ile asla yememeniz gereken 'sağlıklı denilen' yiyecekler listesi (3)

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 05 Ocak 2021 Salı, 06:30

Sofra Tuzu

Standart sofra tuzu kesinlikle yememeniz gereken 'sağlıklı denilen' yiyecekler listesini oluşturur. Hemen hemen herkes beyaz sofra tuzunun hipertansiyona neden olduğunu duymuştur, ancak bu, ülkedeki restoranların yüzde 95'inden fazlasının her masada ve yemek barında stoklamasını engellememiştir.

Başlangıçta rafine sofra tuzu, teknik olarak "gerçek" bir gıda olarak başlar ve ardından hızla sahte hale gelir. Üreticiler, onu doğal olarak oluşan tüm minerallerinden ayıran hasat yöntemleri kullanıyor ve ardından onu kurutmak ve yaklaşık 1.200 dereceye kadar ısıtmak için bir dizi katkı maddesi kullanıyor. Yok edildiği için, doğal olarak oluşan iyot daha sonra potansiyel olarak toksik miktarlarda potasyum iyodür ile değiştirilir. Tuz daha sonra dekstroz ile stabilize edilir ve bu onu mora dönüştürür. Sonunda beyazlatılma işlemi yapılır.

Daha iyi seçenek olarak: Ağır metal analizi yapılmış Çankırı yada Himalaya tuzu kullanmanızı tavsiye ederim.

Yapay Tatlandırıcılar

Yapay olarak, sahte tatlandırıcıların  insanlar tarafından dikkatlice kullanılacağını düşünürsünüz. Ne yazık ki, pek çok doktor glisemik indeksleri düşük olduğu için şeker hastaları için güvenli oldukları iddia edildiği için onları önermektedir.

İronik olarak, yeni araştırmalar, yapay tatlandırıcıların bağırsak florasında bir rahatsızlığa neden olduğunu ve aslında diyabete neden olabileceğini göstermiştir.

Tatlandırıcıların sebep olduğunu hastalıklar:

  • Alerjiler
  • Mesane kanseri
  • Beyin tümörü
  • Meme kanseri
  • Baş ağrısı
  • Hipertansiyon
  • Lenfomalar / lösemi
  • Fenilketonüri
  • Nöbetler
  • Kilo alımı / obezite

Yağsız ve Az Yağlı Süt

Tam yağlı süt ürünlerinden korkmayı bırakmanın zamanı geldi. The American Journal of Nutrition'da yayınlanan 2016 tarihli bir çalışma, düşük yağlı süt ürünleri muadilleri yerine onu yemek için güçlü bir örnek teşkil ediyor. Araştırmacılar, 18.000'den fazla kadını inceledi ve daha fazla tam yağlı süt tüketenlerin, düşük yağlı süt grubuna kıyasla yüzde 8 daha az fazla kilolu veya obez olduğunu buldu.

Bir teori, tam yağlı süt yemenin insanların daha uzun süre tok hissetmelerine yardımcı olmasıdır. Bunun yanı sıra, az yağlı ve yağsız süt ürünleri, genellikle tip 2 diyabet, kalp hastalığı ve hatta kanser için güçlü bir risk faktörü olan ilave şekerle yüklüdür.

Ayrıca her zaman organik / doğal süt seçtiğinizden emin olun. Araştırmalar, organik sütün çok daha sağlıklı bir yağ profiline sahip olduğunu gösteriyor. Washington Eyalet Üniversitesi'nden 400 numuneye bakan bir 2013 çalışmasında, geleneksel sütün ortalama omega-6 / omega-3 yağ asidi oranı 5,8, yani organik sütün 2,3 oranının iki katından fazla. Araştırmacılar, organik sütteki yağ asitlerinin çok daha sağlıklı oranının, organik süt çiftliklerindeki mera ve yem temelli yemlere daha fazla güvenilmesinden kaynaklandığını söylüyor.

Çiğ sütü tercih etmenizi de tavsiye ederim. Bunun nedeni, çiğ sütün pastörize edildiğinde besin içeriğinin de çoğunu kaybetmesidir. Isıtma sürecinde laktaz enzimi yok edildiğinden, insanlar süt şekerini, laktozu düzgün bir şekilde sindiremezler.

Bence çiğ süt daha sağlıklıdır ve genellikle yerel sağlıklı gıda mağazalarında peynir veya yoğurt formlarında bulunabilir. Mümkün olduğunca keçi veya koyunlardan tam yağlı çiğ süt seçebilirsiniz.