2021 ile asla yememeniz gereken 21 'sağlıklı denilen' yiyecekler listesi (1)

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 22 Aralık 2020 Salı, 06:30

Tanıştığım çoğu insan bahsedeceğim bu gıdaların oldukça sağlıklı olduklarını düşünüyor. Ancak beslenme düzenlerini derinlemesine incelediğimde, asla yememesi gereken çok sayıda sağlıklı denilen yiyecek yediklerini çabucak anlıyorum. Onları suçlayamam. Etiketleme ve reklamı çevreleyen tüm karışıklıklarla birlikte, "şekersiz", "tamamen doğal" ve hatta "organik" gibi moda sözcükler gerçekten kafa karıştırıcı olabiliyor.

İşleri sizin için biraz kolaylaştırmak için, işte asla yememeniz gereken 'sağlıklı denilen'  yiyeceklerin bir listesini paylaşıyorum. Bunların gerçekten sağlıklı yiyecekler değil. Gizli şeker bombaları, vücudunuzu aşırı derecede iltihaplanmaya sokan yiyecekler, hormonlarınızı sağlıksız bir duruma sokabilecek menü öğeleri olduğunu söyleyebilirim.

1. Meyve Suyu

Meyve suyu, büyük ölçüde rafine fruktoz faktöründen dolayı çok tehlikeli. Vücudumuz rafine fruktozun aşırı yüklenmesiyle başa çıkmak için tasarlanmamıştır. Glikoz vücudumuz için bir yakıt görevi görürken, rafine fruktoz neredeyse tamamen yağa dönüştüğü karaciğerde işlenir.

2. Soya Proteinli Gıdalar

ABD'de yetiştirilen soyaların çoğu, yabani ot öldürücü Roundup'ın aktif bileşeni olan glifosat uygulamalarına dayanacak şekilde genetik olarak değiştirilmiştir. Yakın zamanda yapılan bir Norveç araştırması, soyada "aşırı" glifosat seviyeleri buldu, bu da soya yediğimizde yabani ot öldürücü yediğimiz anlamına geliyor. Glifosatın insan hücresi ölümü de dahil olmak üzere birçok sağlık sorunuyla bağlantılı olduğu düşünüldüğünde bu bir problemdir.

3. Şeker Alkolleri

Şeker alkolleri genellikle şekersiz sakızlarda ve şekersiz unlu mamullerde ve şeker yerine kullanılan ürünlerde bulunur. Ksilitol , en popüler formlardan biridir. Diğerleri şunları içerir: eritritol , izomalt, laktitol, maltitol, mannitol, sorbitol. Genellikle doğal olarak pazarlanırken, bu tatlandırıcılar yoğun bir işleme tabi tutulur ve genellikle mısır gibi GDO içeriklerinden elde edilir. Bu ürünler; alerjik reaksiyonlar, baş ağrıları,  SIBO semptomları , kızarıklıklar, gaz ve şişkinlikle bağlantılıdır.

4. Çiftlik Balıkları

Asla yememeniz gereken bir başka sağlıklı denilen yiyecek: Çiftlik balıkları. İşte enflamasyonu artıran çiftlik balıklarını asla yememeniz gerektiğinin nedenleri:

Ekim 2016'da yapılan bir araştırma, çiftlik somonundaki omega-3 seviyelerinin hızla düştüğünü ve beş yıl öncekinin yarısı kadar olduğunu buldu. Besin kaybının nedenlerinden biri de somon çiftliği yeminin daha az öğütülmüş hamsi içeriği içermesidir. Aynı zamanda, çiftlikte yetiştirilen somonlarda dioksin seviyelerinin yabani somondakinden 11 kat daha yüksek olduğunu buldu. Çevresel kirleticiler (dioksin) kanser, organ hasarı ve bağışıklık sistemi işlev bozukluğuyla bağlantılıdır.

5. Mikrodalgada Patlamış Mısır

Mikrodalgada kullanılabilir torbalar, perflorooktan sülfonat (PFOS) ve kanser için sevilen bir kimyasal olan perflorooktanoik asit (PFOA) gibi yapışmaz perflorokimyasallar ile kaplanmıştır.  Diğer bir önemli endişe diasetildir. Bu sahte tereyağı aromalı bileşik, büyük miktarlarda solunduğunda aslında ciddi akciğer hastalıklarına neden olur.

Daha iyi seçenek: Bir dahaki sefere patlamış mısır için özlem duyduğunuzda, kendiniz patlatın. Doğal bir gıda mağazasından sade, organik patlamış mısır taneleri satın alın. Hindistan cevizi yağı veya organik tereyağı kullanın ve 3 yemek kaşığı ağır, paslanmaz çelik bir tavaya dökün.

Tavaya iki çekirdek koyun ve biri çıkana kadar bekleyin, ardından tavaya 1/3 fincan patlamış mısır dökün ve üzerini kapatın. Patladığında, buharın çıkmasına izin vermek ve patlamış mısırın yanmasını önlemek için tavayı salladığınızdan emin olun. Patlama durduğunda tavadan çıkarın ve istediğiniz gibi baharatlayabilirsiniz.

Haftaya listenin devamını paylaşacağım. Güzelliklerle dolu günler diliyorum.