ŞİFAYI İLK ÖNCE "SU"DA ARAYIN....

Dr. Feza Şen 01 Mart 2017 Çarşamba, 10:10

Suyun güzelliği, insanın şifasıdır. Su içeriz ama niye içtiğimizi sorsalar üste 5 sebep sayamayız. Oysa vücut suyu azalınca bilinç değişir, konsantrasyon zorlaşır, konuşma bozukluğu, halsizlik, kas tonusunda azalma, tansiyon düşüklüğü, çarpıntı, fiziksel kapasite de azalma gibi belirtiler hissederiz.

  • Öncelikle Su; yerine geçebilecek sıvıları tüketmek su yerine geçmez.

Kahve, çay, gazoz, kola, meyve suları, enerji içecekleri ve bira gibi içecekler sizleri fazla idrara çıkararaksu kaybettirir, kronik susuzluğa maruz bırakır. Bu tarz içecekler dudak kuruluğunuzu geçirdiği için susuzluğunuzuda hissettirmez.

  • Suyun enerji ve kalori değeri yoktur.

Oysa açık çay, limonata, bitki çayları gibi içecekleri su yerine tükettiğiniziçlerinde yer alan şeker ve karbonhidrattan dolayı hem fazladan kalori alırsınız hem de diüretik etkileri nedeniyle elektrolit kaybı yapabilir. Tüketilen hiçbir sıvı; suyun vücuttaki görevlerini gerçekleştirmez. Unutmayalım ki su, sağlıktır...

  • Suyun sıcak olanı da soğuk olanı da faydalıdır.

Suyun ısı durumuna göre mideyi terk ediş hızı farklıdır.  Soğuk su mideyi 20 dk'da terk ederken, sıcak su 80 dk'da terk eder. Dolayısıyla mideyi geç terkeden su daha çok tokluk hissi uyandırır.

Sıcak su içilince toksinler daha hızlı atılır, kan dolaşımı hızlanır, eklem ağrılarını azaltır.

Soğuk su içmek; kişiyi kalp krizine karşı korumakta, metabolizmayı daha fazla hızlandırmaktadır.

  • Özellikle sabah kalkınca hemen su içilmelidir.

Uyanınca içilen 2 bardak su iç organları aktive eder. Kahvaltı öncesi içilen bir bardak sıcak su, sindirim sistemini hızlı çalışmasını sağlayarak rahatlatır.

  • Su içmek böbrek taşlarının erimesi ve atılması için yararlıdır.
  • 500 ml su içmek metabolizmayı geçici olarak %24-30 hızlandırır.
  • Yemeklerden yarım saat önce içilen su alınacak olan toplam kaloriyi kısıtlar.

Kuzey Amerika Obezite Araştırmaları Derneği (NAASO) tarafından 2010 yılında yapılan bir çalışmada 12 hafta boyunca yemeklerden önce su içenlerde içmeyenlere göre anlamlı oranda kilo kaybı olduğu saptanmıştır.

  • 2003 yılında EuropeanJournal of ClinicalNutrition tarafından yapılan çalışmada

Su içmenin mesane kanserini ve kolorektal kanseri azalttığından bahsedilmektedir.

  • Spora başlamadan 4 saat önce ortalama kilo başına 5-7 ml su içilmelidir.

Ayrıca egzersiz sırasında ve egzersiz bitiminde de su içilmelidir.

  • Yatmadan önce içilen 1 bardak su inme ve kalp krizi riskini azaltır.
  • Susuz kaldığınızda beyine giden kan miktarının azalmaması için histamin salınımı artar, susuzluk ile histamin neticesiromatizma, migren, mide ağrısı, fibromiyalji ve bel ağrısı gibi ağrılara sebep olur.
  • Yorgunluk sonrası, çok dinlenmeden yeni güne baş ağrısı ile başladığınızda,  içilen bol su iyi bir ağrı kesicidir. Stresli ve gergin anlarınızda su içmek bir an içi sizi stresten uzaklaştırarak rahatlamanızı sağlar.
  • Yemek yerken yemeğin, su içerken suyun tadını alın. Yemek esnasında gazlı içecek içmeyin. Hiçbir içecek suyun yerini alamaz.

Yeterli su içip içmediğinizi anlamak için idrarınızı kontrol edin. İdrarınızın rengi koyu ise yeteri kadar su içmiyorsunuz demektir. İdrar rengi açık sarı olana kadar su içilmeli...

Suyunuzun ph değeri de 7,5-8,5 arasında olmalı...

Su içmeyi alışkanlık haline getirin.

  • Kolay ulaşabileceğiniz yerlerde su bulundurun ki içmek kolay olsun,
  • Hasta iken daha fazla su tüketilmeli,
  • Terli iken normal su içilmelidir.
  • Suyu oturarak yavaş içiniz.
  • Canınız atıştırmak istediğinde mutlaka bir bardak su için!

Su içmek; öncelikle mide ülseri, reflü, başağrısı, astım, Alerji, Hipertansiyon, Kabızlık, Romatizma Ve Bağışıklık Yetmezliğine iyi gelir. "Su, şifadır" unutma