Hava Durumu

Artık 'hasta' yok, 'bilinçli sağlık tüketicisi' var...

Yazının Giriş Tarihi: 16.05.2018 07:14
Yazının Güncellenme Tarihi: 16.05.2018 07:14

Dedelerimizin dedeleri haberleşmek için posta güvercini kullanırken dedelerimiz telgrafı, bizler de mektubu kullanıyorduk ama artık çocuklarımız aşklarını bile e mail ile elektronik ortamda ifade ediyor.

Yeni sağlık bilgileri ve teknolojik gelişmeler hastalarda davranış değişikliğine sebep olmaktadır. Toplumda kronik hastalıkların artışı da bireylerin, hastalıkları hakkında bilgilenme ihtiyacını arttırmaktadır. Artık bireyler sağlık hususunda daha hassas muhasebe yapıyorlar;

  1. Genetik profilleri,
  2. Mevcut ve muhtemel hastalıkları ile
  3. Kendilerine sunulan sağlık hizmetleri hakkında artık daha çok bilgiye sahip olmak istiyorlar ve
  4. Yaşam tarzları ve çevrenin sağlığa olan etkilerinin de daha çok farkındalar.

Onlara artık "Hasta" diyemeyiz, onlar Bilinçli Sağlık Tüketicileri konumundalar.

Öncelikle Tüketicilerin davranışlarını analiz etmeliyiz:

Yapılan araştırmalara göre

  1. Hepimiz günlük zamanımızın % 30'unu sosyal medyada geçiriyoruz.
  2. Yaklaşık  %79 oranında birey alışveriş yaparken akıllı telefonunu kullanıyor,
  3. Bireyler online derecelendirme,yorumlara ve duyduğu bilgilere göre 4 kat fazla değer veriyor,
  4. Tüketicilerin %57'si internet üzerinden sorduğu soruya cevap alamazsa işlemi iptal ediyor.

Hastalarda; sağlık hizmeti tüketicisi olduğuna göre "Bilinçli Sağlık Tüketicisi" gibi davranacaktır.

Bilinçli Sağlık Tüketicisi ne ister?

Bilinçli sağlık tüketicisi fayda maliyet ilişkisi içerisinde kendisi için gereken sağlık hizmetini nereden ve nasıl alacağı ile hizmete ulaşabilme şartlarını öğrenme hakkına sahiptir...

Bilinçli Sağlık Tüketicileri;

  1. Faydalandıkları sağlık hizmetlerinden daha çok fayda sağlamayı bekler,
  2. Sağlıklı yaşamak için daha fazla zaman ayırıp emek ve para harcar,
  3. Hastalar hastalandıklarında belirli tedavileri talep edip gerekirse bunun maliyetini kısmi de olsa karşılamaya gönüllü olur,
  4. Hastalar gerçek bir tüketici olarak, sahip oldukları seçeneklerin farkındalardır ve
  5. En iyi tedaviyi en uygun yerde ve her defasında en düşük maliyetle almak için gerekli bilgi ve verilerden faydalanmak istiyorlar...

Çok yakın bir gelecekte, diyabet ya da tansiyon verileri gerçek zamanlı olarak hasta tarafından izleyebilir olacak ve birey tedavi planından saptığında ise bunu bireye, akıllı saatinden veya farklı bir uygulama ile bildirileceği gerçeğini görmeli ve sağlık dünyamızı da ona göre planlamalıyız.

Sağlık otoriteleri tarafından güvenilirliği kabul edilen DeloitteSaglık Çözümleri Merkezi Tüketici Araştırması Bölümü tarafından 2013 yılında USA'daki hastalara; "Hastalık durumunda hekim yada diğer sağlık uzmanlarına ulaşırken hangi iletişim yollarını kullanırken rahat ettikleri soruluyor."

  1. % 52 oranında birey video bağlantısı üzerinden Facetime veya Skypekullandığını söylerken,
  2. Kişiselsağlık sorunuyla ilgili doktora görüntü göndermek ya da almak için bilgisayar veya mobil cihaz kullananların oranı ise % 55'dir.
  3. Tedavi seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek veya tedavi seçenekleri arasında tercih yapmak için bir video, bilgisayar programı ya da mobil aplikasyon kullananların oranı %62 iken
  4. Sağlık sorunları için doktora veyadiğersağlık uzmanlarına e-mail veya mesaj yoluyla ulaşanların oranı da % 62'dir.

Ayrıca bu araştırmada "Sağlık kuruluşunun tuttuğu kayıtlar dışında, kendilerinin herhangi bir elektronik ortamda kendi sağlık kaydı tutanların oranı" son beş yılda % 8'den % 16'ya çıkmıştır... Üstelik bu önemli sonuçlar 2013 yılına ait.

Bugün gelinen noktada ise artık hastalarımız;

  1. Hekiminin dikte etmediği,
  2. Mobil ve her zaman ulaşabildiği,
  3. Müzakere ettiği, bilgi alışverişi yaptığı,
  4. Anladığında kabul edip değiştirdiği tedavileri daha kolay uyguluyorlar...

İşte bu sebeplerle; Sağlık Hizmeti Sunan Kuruluşlar; hastalarla sosyal medya üzerinden daha çok iletişim kurup, onları, bütçelerineve sağlık ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetlere yönlendirecekler..

Unutmayın; Hastaların beklentileri, gelecekteki sağlık hizmet fırsatlarının belirleyicisidir...

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.