Dedelerimizin dedeleri haberleşmek için posta güvercini kullanırken dedelerimiz telgrafı, bizler de mektubu kullanıyorduk ama artık çocuklarımız aşklarını bile e mail ile elektronik ortamda ifade ediyor.
Yeni sağlık bilgileri ve teknolojik gelişmeler hastalarda davranış değişikliğine sebep olmaktadır. Toplumda kronik hastalıkların artışı da bireylerin, hastalıkları hakkında bilgilenme ihtiyacını arttırmaktadır. Artık bireyler sağlık hususunda daha hassas muhasebe yapıyorlar;
Onlara artık "Hasta" diyemeyiz, onlar Bilinçli Sağlık Tüketicileri konumundalar.
Öncelikle Tüketicilerin davranışlarını analiz etmeliyiz:
Yapılan araştırmalara göre
Hastalarda; sağlık hizmeti tüketicisi olduğuna göre "Bilinçli Sağlık Tüketicisi" gibi davranacaktır.
Bilinçli Sağlık Tüketicisi ne ister?
Bilinçli sağlık tüketicisi fayda maliyet ilişkisi içerisinde kendisi için gereken sağlık hizmetini nereden ve nasıl alacağı ile hizmete ulaşabilme şartlarını öğrenme hakkına sahiptir...
Bilinçli Sağlık Tüketicileri;
Çok yakın bir gelecekte, diyabet ya da tansiyon verileri gerçek zamanlı olarak hasta tarafından izleyebilir olacak ve birey tedavi planından saptığında ise bunu bireye, akıllı saatinden veya farklı bir uygulama ile bildirileceği gerçeğini görmeli ve sağlık dünyamızı da ona göre planlamalıyız.
Sağlık otoriteleri tarafından güvenilirliği kabul edilen DeloitteSaglık Çözümleri Merkezi Tüketici Araştırması Bölümü tarafından 2013 yılında USA'daki hastalara; "Hastalık durumunda hekim yada diğer sağlık uzmanlarına ulaşırken hangi iletişim yollarını kullanırken rahat ettikleri soruluyor."
Ayrıca bu araştırmada "Sağlık kuruluşunun tuttuğu kayıtlar dışında, kendilerinin herhangi bir elektronik ortamda kendi sağlık kaydı tutanların oranı" son beş yılda % 8'den % 16'ya çıkmıştır... Üstelik bu önemli sonuçlar 2013 yılına ait.
Bugün gelinen noktada ise artık hastalarımız;
İşte bu sebeplerle; Sağlık Hizmeti Sunan Kuruluşlar; hastalarla sosyal medya üzerinden daha çok iletişim kurup, onları, bütçelerineve sağlık ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetlere yönlendirecekler..
Unutmayın; Hastaların beklentileri, gelecekteki sağlık hizmet fırsatlarının belirleyicisidir...