Seçime günler kala Bursa'mızın Değerli Milletvekili adayları yüksek öneme sahip bu hususu seçim programlarına almalı ve tüm platformlarda seslendirmelidir. Çünkü Sağlık Turizminin bir alt segmeti olan Medikal Turizm; bir hizmet ihracatıdır. Nasıl ürettiğimiz ürünü dış ülkelere satıyorsak, bizim ülkemizdeki sağlık kuruluşları da kendilerine tedavi almak için gelen yabancı hastalara sağlık hizmeti veriyorlar. Sunulan bu hizmet aslında Sağlık Hizmet İhracatı olup potansiyeli de her geçen gün büyümektedir... Bursa'mızda neden bu pastadan yararlanmasın...
10. Ulusal Kalkınma Planında Medikal Turizm için öngörülen hedef;
Bu hedefe göre tedavi amaçlı termal turist ile beraber Medikal Turizm hedefi toplam 6,8 milyar$ olarak öngörülmüştür.
İş bu sebeplerle; yaşlanan ve ekonomik seviyesi yüksek olan, ülkesinde sağlığa geç erişen Avrupa popülasyonu için ülkemizin sağlık değerleri ile ekolojik güzellikleri avantajdır ve hızlıca tanıtımlar artırılmalıdır. Komşu ülkelerdeki potansiyel ivedilikle değerlendirilmelidir.
Dünyada 2015 yılı itibarı ile Sağlık Turizm hacmi dünyada;
Oysa Hindistan; kendi vatandaşlarına sağlık hizmet sunumunda sınıfta kalmış bir ülkedir ve 2012 itibarı ile Hindistan'da medikal turist sayısı 166 bin iken ülkemizde 169 bin'dir. Yani hizmet sayılarımız da eşit gibidir. Bu tespitler "Ülkemizde her vatandaşın sağlığa ulaştığı bir GSS sistemi var iken Hindistan ne yapmıştır da dünyaya sağlık hizmeti satmaktadır??? Sorusunu aklımıza getirmektedir.
Medikal Turizm de başarılı olan ülkeler Hindistan, Tayland ve diğerleri incelendiğinde Özel Sağlık Sektörüne ciddi teşvikler verildiğini görmekteyiz.
Medikal Turizmde de, Sağlık Hizmet İhracatında da ülkemize döviz getirilmesi esas ise