Dijital mecrada 'profesyonel' olmak...

Arzu Maral 17 Haziran 2021 Perşembe, 07:30

14 Haziran'da NATO Liderler Zirvesi'ne ev sahipliği yapan Belçika'nın Başkenti Brüksel, bu önemli buluşmadan dolayı son birkaç gündür dünya gündeminden düşmüyor.

Avrupa'nın kalbi konumundaki şehir, dün dikkat çeken bir haberle daha gündeme geldi.

Brüksel'de faaliyet gösteren mesleki eğitim kurumu, iş arayanlar için 'Youtuber olma' kursları vermeye başlayacağını açıkladı.

Bruxelles Formation adlı kamu kuruluşunun sunacağı kurslarda görüntü, ses, yayıncılık ve dijital pazarlama alanlarına ağırlık verilecek.

'Kendiniz veya şirketiniz için Youtuber olma' adıyla 12 hafta sürecek kursta verilecek eğitimlerde başlıca; Youtube kanalı kurma veya içerik oluşturma alanlarında bilgiler sunulacak.

Ayrıca, Belçikalı ünlü Youtuber'ların da tecrübelerinden faydalanılacak.

Katılımcılara ise daha şimdiden işverenler tarafından ilgi duyulmaya başlandı.

Ülkedeki birçok şirketin, kursiyerleri ilk etapta stajyer olarak kabul etmeye hazır olduğu ifade edildi.

***

Söz konusu haber bizlere, dünyanın gitgide dijital bir gerçekliğe doğru yön aldığını gösteriyor.

Önceleri eğlence boyutunu aşmayan sosyal medya mecraları, günümüzde ise ciddi gelir kapısı olmuş durumda.

Bu gerçeği göz önüne alarak, söz konusu mecraya eğitimi empoze eden Belçika'nın doğru bir adım attığı kanısındayım.

Bilinçsiz bir şekilde kullanılan 'sözde sosyalleşme' sitelerinin nasıl sonuçlar doğurduğunu son yıllarda üzülerek takip ediyoruz.

Dijital mecraları gelir kapısı yapmak isteyen ve bu konuda profesyonel düşünen gençlerimizin yayınlarında toplumsal kuralları da göz önünde bulundurması gerekiyor.

Bu sayede hem kazançlarını doğru yöntemlerle kazanıp, hem de uzun soluklu bir iş kapısına sahip olabilirler kanısındayım.