Hava Durumu

#Iş Adamları

Bursa Hayat Gazetesi - Iş Adamları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Iş Adamları haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hazır Giyim'de Türkiye'nin rakibi Avrupa Haber

Hazır Giyim'de Türkiye'nin rakibi Avrupa

Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan son ihracat verilerine göre hazır giyim ve konfeksiyon sektörü mart ayı ihracatını 1 milyar 618 milyon 456 bin dolarla tamamladı. Ocak-Mart döneminde kaydedilen değer ise, 4 milyar 539 milyon 463 dolar. Sektör, bu rakamla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,5’lik bir düşüş yaşadı. Ancak, Türkiye’den alımları azaltan Avrupalı sektör temsilcilerinin Türkiye’ye yeniden ‘yeşil ışık’ yakması, 2024 rakamları için sektöre umut verdi. “TÜRKİYE’NİN ARTIK UCUZ DEĞİL, KATMA DEĞERİ YÜKSEK MARKA ÜRETMEMİZ GEREKİYOR” Hazır giyimdeki ivmenin yükseldiğini yakından takip ettiklerini belirten DOSABSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Nilüfer Çevikel, “Ancak son dönemde, bilhassa tekstildeki spekülasyonlara çok fazla takılmamak gerektiğini düşünüyorum. Bizim derdimiz aslında, 3’üncü dünya ülkeleriyle değil, daha önceden de gündeme getirdiğimiz gibi, bizim acil bir şekilde artık markalaşmamız gerekiyor. Çünkü, Türkiye artık ucuz arazinin, ucuz işçiliğin ve devletin sübvanse ettiği enerji maliyetlerinin ve ham maddenin bulunduğu bir ülke değildir” şeklinde konuştu. “RAKİBİMİZ AVRUPA ÜLKELERİ” Başkan Çevikel konuşmasını şöyle sürdürdü; “Bizim rakibimiz Avrupa ülkeleridir. Dolayısıyla böyle ortamda biz çok üretip çok kazanmak değil, aslında daha yenilikçi, daha teknolojik ve daha nitelikli ürünler üretip katma değeri yüksek ürünlerle marka olarak dünya liderliğine oynayabilecek durumdayız. Bugün tekstilin Mısır, Türkmenistan veya başka ülkelere taşınması konusu 10 sene sonrada konuşulacak. Bu ülkelerin yerini başka ülkeler alacaktır. Çünkü bu ticaretin bir gereğidir. Siz nerede ucuz ürün buluyorsanız, oradan alırsınız. Ancak Türkiye sanayi devrimini tamamlamaya yakın bir ülke olarak hedefi çok daha ileride olmalıdır. Bizim önümüzdeki en önemli süreç markalaşmadır. Hazır giyimde de elbette sektörün yukarı yönlü ivme kazanması çok normal olarak algılıyorum. Çünkü Türk sanayisi hem Avrupa’nın hem de diğer kıtaların gözbebeğidir.” “HEDEFİMİZ, DÜNYA MARKALARINA ÜRÜN ÜRETMEK DEĞİL, DÜNYA MARKASI OLMAK” Bursa'nın kumaş üretiminde öncü olduğunu ifade eden Başkan Çevikel, “Bursa, Türkiye’nin tekstil ve kumaşta kalbi olduğu gibi, dünya içinde önemli bir bölgedir. Çünkü bu bölge, her kalitede ürünü, yenilikçi ve katma değeri yüksek ürünleri üretebiliyor. Bu düşüncede Bursa, hem Türkiye’ye hem de diğer ülkelere örnek olmuştur. Ben önümüzdeki dönemde, yakın zamanda inanıyorum ki, Türkiye’den ciddi markalar çıkacaktır. Ucuz üretim istediği yere kaysın. Doğu veya 3’üncü dünya ülkelerine kaysın. Bizim ilgilendiğimiz nokta, dünyanın en iyi markalarına artık ürün üretmek istemiyoruz. Hedefimiz, dünya markası olmaktır. Dünyadaki üreticilere, bizim ürünleri yaptırmak istiyoruz. Bu çerçevede, Türk tekstil sektörünün şuanda bir dönüm noktasında olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu.

BALKANTÜRKSİAD'da gündem: İnsan kaynaklarının dijital dönüşümü Haber

BALKANTÜRKSİAD'da gündem: İnsan kaynaklarının dijital dönüşümü

Balkan Rumeli Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (BALKANTÜRKSİAD) evi’nde yapılan programa BALKANTÜRKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Şakir, yönetim kurulu üyeleri, idenfit yöneticileri ve iş dünyası temsilcileri katıldı. Programın açılış konuşmasını yapan Başkan Fatih Şakir, insan kaynaklarında dijital dönüşüm sürecinin önemine değinerek, “Gerçekleştirdiğimiz zirve ile insan kaynaklarının dijital dönüşümü sayesinde yaşanan sorunları aşmak artık çok daha kolay olacak” dedi. BALKANTÜRKSİAD olarak gerçekleştirdikleri faaliyetlerden de bahseden Başkan Fatih Şakir, “Balkanlarda ve Avrupa’da lobicilik faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Vize konusunda sıkıntılar yaşadığımız bu dönemde Balkanlarda Türk iş insanlarıyla sıkı işbirliği içerisindeyiz. Bu ay içerisinde Polonya’ya giderek orada yaşayan iş insanlarımızla olan ilişkilerimizi pekiştireceğiz” diye konuştu. Başkan Fatih Şakir konuşmasının sonunda programın düzenlemesinde katkıları olan idenfit yönetimine teşekkür ederek, katılımcılar için faydalı olmasını dilediğini söyledi. Dijital dönüşüm sürecinde insan kaynaklarının yeni dönem stratejilerinin paylaşıldığı programın ilk bölümünde, İnoksan İnsan Kaynakları Müdürü Mücahit Güneş, idenfit İnsan Kaynakları Sorumlusu Doruk Gülsever, Datassist Bordro Servisi yetkilileri Kemal Koçak ile Kaan Kosova, Pekcan Hukuk Bürosu’ndan Av. Caner Pekcan ile Av. Alper Pekcan sunum gerçekleştirdi. Programın ikinci bölümünde ise Beyçelik Teknoloji İnovasyon Direktörü Uğur Cem Yıldız, Cobus İş Geliştirme’den Kemal Sakin, Toltek Koçluk Kurucusu Seyhan Koçak, Matlı Şirketler Grubu İnsan Kaynakları Müdürü Şükrü Kurtuluş ve İbraş Kauçuk İnsan Kaynakları Müdürü Işıl Aşıroğlu sunumlarını gerçekleştirerek katılımcıların sorularını cevaplandırdı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.