Şu anda 160 gigavatsaat olan küresel batarya üretim kapasitesi, 2030'da 6 bin 600'e yükselecek. Bu da üretimin 40 kat artması anlamına geliyor.
Haber Giriş Tarihi: 21.05.2021 08:11
Haber Güncellenme Tarihi: 21.05.2021 08:11
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Küresel emisyon hedeflerine ulaşılması için ulaşımda elektrifikasyonun artırılması gerekirken, elektrikli araçlara yönelik batarya üretiminde mevcut durumda yıllık 160 gigavatsaat olan kapasitenin 2030'da 6 bin 600 gigavatsaate yükseleceği öngörülüyor.
Uluslararası Enerji Ajansı tarafından hazırlanan "2050'de Sıfır Emisyon: Küresel Enerji Sektörü İçin Yol Haritası" başlıklı raporuna göre, 2030 için öngörülen batarya üretim kapasitesine ulaşmak için her yıl yaklaşık 20 adet olmak üzere yıllık 35 gigavatsaat üretim kapasitesine sahip tesisin inşa edilmesi gerekiyor.
Küresel enerji sektörünün 2050'de sıfır emisyon hedefine ulaşması için köklü bir dönüşüme ihtiyaç duyulurken, bu dönüşümün elektrik, ulaşım ve üretim sektörlerinde yoğunlaşması hedeflere ulaşılması açısından büyük önem taşıyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR
Temiz enerji kaynaklarının payının artmasıyla elektrifikasyonun sera gazı emisyonlarının düşürülmesinde kilit rol oynaması ve elektrikli araçların küresel otomotiv pazarında bugün yüzde 5 olan payının 2030'da yüzde 60'a yükselmesi bekleniyor.
Rapora göre, 2035 yılına kadar neredeyse satılacak tüm taşıtların elektrikli olacağı, 2050 yılına kadar ise ağır vasıtaların neredeyse tamamının hidrojen yakıt hücreli ya da elektrikli olacağı tahmin ediliyor.
Böylelikle, küresel anlamda elektrikli araçlar için batarya üretim kapasitesinin mevcut durumda yıllık 160 gigavatsaat olan seviyesinden 2030'a kadar 6 bin 600 gigavatsaate yükseleceği öngörülüyor.
Mevcut durumda yetersiz kalan gelişmiş batarya teknolojilerinin performansının artırılması amacıyla hidrojen üretiminde elektrolizörlerin geliştirilmesine ve ileri temiz enerji üretim teknolojilerine hükümetlerin daha fazla destek vermesi gerekiyor.
KRİTİK MİNERALLERE İHTİYAÇ ARTACAK
Rapora göre, batarya teknolojisinin ilerlemesi bu alanda kullanılan kritik mineral talebinin artışı anlamına gelirken, lityuma olan talep 2030'da bugüne kıyasla 30 kat artacak.
Kritik mineral kaynaklarının aynı ülke veya bölgede bulunmadığına işaret edilen rapora göre, madencilikte uzman şirketlerin bu konudaki tecrübe ve yeteneklerini artırması bu minerallere olan talebin daha uygun fiyatlarla karşılanmasına olanak sağlayacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Batarya üretimi 10 yılda 40 kat artacak
Şu anda 160 gigavatsaat olan küresel batarya üretim kapasitesi, 2030'da 6 bin 600'e yükselecek. Bu da üretimin 40 kat artması anlamına geliyor.
Küresel emisyon hedeflerine ulaşılması için ulaşımda elektrifikasyonun artırılması gerekirken, elektrikli araçlara yönelik batarya üretiminde mevcut durumda yıllık 160 gigavatsaat olan kapasitenin 2030'da 6 bin 600 gigavatsaate yükseleceği öngörülüyor.
Uluslararası Enerji Ajansı tarafından hazırlanan "2050'de Sıfır Emisyon: Küresel Enerji Sektörü İçin Yol Haritası" başlıklı raporuna göre, 2030 için öngörülen batarya üretim kapasitesine ulaşmak için her yıl yaklaşık 20 adet olmak üzere yıllık 35 gigavatsaat üretim kapasitesine sahip tesisin inşa edilmesi gerekiyor.
Küresel enerji sektörünün 2050'de sıfır emisyon hedefine ulaşması için köklü bir dönüşüme ihtiyaç duyulurken, bu dönüşümün elektrik, ulaşım ve üretim sektörlerinde yoğunlaşması hedeflere ulaşılması açısından büyük önem taşıyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR
Temiz enerji kaynaklarının payının artmasıyla elektrifikasyonun sera gazı emisyonlarının düşürülmesinde kilit rol oynaması ve elektrikli araçların küresel otomotiv pazarında bugün yüzde 5 olan payının 2030'da yüzde 60'a yükselmesi bekleniyor.
Rapora göre, 2035 yılına kadar neredeyse satılacak tüm taşıtların elektrikli olacağı, 2050 yılına kadar ise ağır vasıtaların neredeyse tamamının hidrojen yakıt hücreli ya da elektrikli olacağı tahmin ediliyor.
Böylelikle, küresel anlamda elektrikli araçlar için batarya üretim kapasitesinin mevcut durumda yıllık 160 gigavatsaat olan seviyesinden 2030'a kadar 6 bin 600 gigavatsaate yükseleceği öngörülüyor.
Mevcut durumda yetersiz kalan gelişmiş batarya teknolojilerinin performansının artırılması amacıyla hidrojen üretiminde elektrolizörlerin geliştirilmesine ve ileri temiz enerji üretim teknolojilerine hükümetlerin daha fazla destek vermesi gerekiyor.
KRİTİK MİNERALLERE İHTİYAÇ ARTACAK
Rapora göre, batarya teknolojisinin ilerlemesi bu alanda kullanılan kritik mineral talebinin artışı anlamına gelirken, lityuma olan talep 2030'da bugüne kıyasla 30 kat artacak.
Kritik mineral kaynaklarının aynı ülke veya bölgede bulunmadığına işaret edilen rapora göre, madencilikte uzman şirketlerin bu konudaki tecrübe ve yeteneklerini artırması bu minerallere olan talebin daha uygun fiyatlarla karşılanmasına olanak sağlayacak.
En Çok Okunan Haberler
Şüphe üzerine durduruldu: Araçtan inmeyip, polise direndi!
Bursa merkezli operasyon: Suç örgütü çökertildi!
TESK Başkanı Palandöken: 'Esnaf ve halk büyük sıkıntıda'
Uzmanlardan Merkez Bankası değerlendirmesi! Faiz indirimi ne zaman başlar?
PFDK kararları açıklandı! 7 Süper Lig kulübüne ceza
26 Nisan 2024 Cuma günü maç programı: Bugün hangi maçlar var?
Bursa'da 2 avukatı darp eden iş insanı tutuklandı
Ters laleler, güzelliğiyle görenleri mest etti
Osmaniye'de yılan operasyonu!
Bursa'da feci kaza: Ölü ve yaralılar var
2024 kurbanlık fiyatları belli oldu mu? 1 ton dana kaç bin TL?
Bursa'da mobilya dükkanında korkutan yangın