Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir
Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir
Bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bilet alan vatandaş, planlanan uçuşu iptal eden şirket tarafından 22 Kasım'da gideceği yere gönderildi. Uçağın bir gün önce kalkması sebebiyle maddi manevi zarara uğradığını belirten tüketici, mahkemenin kapısını çaldı. Mahkeme, tüketicinin bir gün önce ulaştığı kentte yaptığı ulaşım ve otel masraflarının iadesine hükmetti.
Haber Giriş Tarihi: 13.02.2018 12:23
Haber Güncellenme Tarihi: 13.02.2018 12:23
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Genellikle rötar yapan uçaklar, yolcuları mağdur eder. Ancak bu kez planlanandan bir gün önce kalkan uçak yolcuları perişan etti. Dubai'ye gitmek isteyen vatandaş, aylar öncesinden bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bir hava yolu şirketinden 3 bilet aldı. Şirket, uçuşun bir gün önceye alındığını bildirince şok yaşayan yolcu ve ailesi, aylar önce planladığının aksine bir gün önce uçağa binmek mecburiyetinde kaldı. Bir gün önce uçak yolculuğu yapmanın madden ve manen kendisine zarar verdiğini belirten yolcu ve ailesi konuyu yarıya taşıdı.
4. Tüketici Mahkemesi'nde havayolu şirketi aleyhine tazminat davası açan yolcu, mağdur olduklarını söyledi. Planlanandan bir gün önce otele giriş yapılması nedeniyle maddi zararları da oluştuğunu belirten davacı, 400'er Euro'dan toplam bin 200 Euro kaybı olduğunu dile getirip 7 bin 300 lira da manevi tazminat talep etti. Mahkemede savunma yapan davalı havayolu şirketi avukatı ise davacının uçuştan 11 gün önce haberdar edildiğini, yolcuların mağdur edilmemesi için son derece ihtiyatlı davranıldığını öne sürdü. İptalin nedeni ilgili sefere ait uçağın tip değişikliğinden dolayı küçülmesinden kaynaklandığını, davacıların bu iptal sonrası sadece 4 saat önce varış noktası olan Dubai'ye gittiklerini dile getirdi. Şirket avukatı yolcuların mağdur edilmediklerini savunarak davanın reddini talep etti.
Bilirkişi raporunu da inceleyen mahkeme, davacıların davalı tarafın talebi üzerine gidiş tarihlerini değiştirmek zorunda kaldıklarına hükmetti. Bu durumun ayıplı hizmet olarak kabulü gerektiğine dikkat çeken 4. Tüketici Mahkemesi, bu nedenle maddi tazminat talebini kabul etti. Her bir davacı için 400 Euro'luk bilet ücreti ile 2 bin 131 lira tutan konaklama masrafının davacılara iadesine hükmetti. Davalı şirketin temyiz müracaatını giörüşen Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, mahkeme kararını onadı. Dört yıl süren dava sonrası, planlanandan bir gün önce uçan üç yolcu, bilet ve konaklama masraflarını tahsil etmenin mutluluğunu yaşadı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir
Bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bilet alan vatandaş, planlanan uçuşu iptal eden şirket tarafından 22 Kasım'da gideceği yere gönderildi. Uçağın bir gün önce kalkması sebebiyle maddi manevi zarara uğradığını belirten tüketici, mahkemenin kapısını çaldı. Mahkeme, tüketicinin bir gün önce ulaştığı kentte yaptığı ulaşım ve otel masraflarının iadesine hükmetti.
Genellikle rötar yapan uçaklar, yolcuları mağdur eder. Ancak bu kez planlanandan bir gün önce kalkan uçak yolcuları perişan etti. Dubai'ye gitmek isteyen vatandaş, aylar öncesinden bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bir hava yolu şirketinden 3 bilet aldı. Şirket, uçuşun bir gün önceye alındığını bildirince şok yaşayan yolcu ve ailesi, aylar önce planladığının aksine bir gün önce uçağa binmek mecburiyetinde kaldı. Bir gün önce uçak yolculuğu yapmanın madden ve manen kendisine zarar verdiğini belirten yolcu ve ailesi konuyu yarıya taşıdı.
4. Tüketici Mahkemesi'nde havayolu şirketi aleyhine tazminat davası açan yolcu, mağdur olduklarını söyledi. Planlanandan bir gün önce otele giriş yapılması nedeniyle maddi zararları da oluştuğunu belirten davacı, 400'er Euro'dan toplam bin 200 Euro kaybı olduğunu dile getirip 7 bin 300 lira da manevi tazminat talep etti. Mahkemede savunma yapan davalı havayolu şirketi avukatı ise davacının uçuştan 11 gün önce haberdar edildiğini, yolcuların mağdur edilmemesi için son derece ihtiyatlı davranıldığını öne sürdü. İptalin nedeni ilgili sefere ait uçağın tip değişikliğinden dolayı küçülmesinden kaynaklandığını, davacıların bu iptal sonrası sadece 4 saat önce varış noktası olan Dubai'ye gittiklerini dile getirdi. Şirket avukatı yolcuların mağdur edilmediklerini savunarak davanın reddini talep etti.
Bilirkişi raporunu da inceleyen mahkeme, davacıların davalı tarafın talebi üzerine gidiş tarihlerini değiştirmek zorunda kaldıklarına hükmetti. Bu durumun ayıplı hizmet olarak kabulü gerektiğine dikkat çeken 4. Tüketici Mahkemesi, bu nedenle maddi tazminat talebini kabul etti. Her bir davacı için 400 Euro'luk bilet ücreti ile 2 bin 131 lira tutan konaklama masrafının davacılara iadesine hükmetti. Davalı şirketin temyiz müracaatını giörüşen Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, mahkeme kararını onadı. Dört yıl süren dava sonrası, planlanandan bir gün önce uçan üç yolcu, bilet ve konaklama masraflarını tahsil etmenin mutluluğunu yaşadı.
En Çok Okunan Haberler
Yeni müfredata hangi konular eklendi?
Yalova-Bursa karayolunda can alan kaza!
Kadın cinayeti! Eşini evlerinin banyosunda tabancayla vurarak öldürdü
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nde yeni görevlendirmeler!
30 Nisan 2024 Salı günü maç programı: Bugün hangi maçlar var?
Bursa’da kulağından canlı kurtçuk çıkarıldı
TFF'den açıklama! Süper Lig'den 7 kulüp disipline gönderildi
Etkili olan sağanak yağış ve fırtına ağacı devirdi!
Türk Milli Bilgisayar Klavye Takımı'ndan dünya şampiyonluğu!
Bursa'da uyuşturucu ticareti! 5 kişi yakalandı
Bursa merkezli 7 ilde eş zamanlı operasyon! 27 şüpheli tutuklandı
Aracın paramparça olduğu kazada sürücü feci şekilde can verdi