Tüketici hakem heyetleri, bu yılın 4 ayında 241 bin 53 başvuru yapıldı, 247 bin 966 uyuşmazlık karara bağlandı. Başvuruların değeri 1,9 milyar lira olarak hesaplandı.
Haber Giriş Tarihi: 08.05.2024 10:03
Haber Güncellenme Tarihi: 08.05.2024 10:03
Kaynak: AA
Tüketici hakem heyetleri, bu yılın 4 ayında 1,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözüme kavuşturdu.
Ticaret Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, tüketici hakem heyetleri, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıklarda yargı dışı alternatif çözüm merci olarak 1995 yılından beri görev yapıyor.
Tüketici hakem heyetleri, uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkan sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor.
Heyetler, bugüne kadar yaklaşık 17 milyon uyuşmazlığı yargıya intikal etmeden karara bağladı.
Tüketici hakem heyetlerine bu yılın 4 ayında 241 bin 53 başvuru yapıldı, bu dönemde devreden dosyalarla birlikte 247 bin 966 uyuşmazlık karara bağlandı. Başvuruların değeri 1,9 milyar lira olarak hesaplandı.
EN FAZLA ŞİKAYET PERAKENDE TİCARET ALANINDA YAPILDI
Bu dönemde tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular ürün ve hizmet bazında değerlendirildiğinde ilk sırada yüzde 12,8 ile ayakkabılara yönelik şikayetler yer aldı.
Bu şikayet konusunu, yüzde 5,67 ile "kredi kartı üyelik ücreti", yüzde 4,68 ile "kıyafet", yüzde 4,25 ile "cep telefonu", yüzde 3,94 ile "mobilya", yüzde 3,31 ile "internet abonelikleri" ve yüzde 2,48 ile "GSM aboneliği" izledi.
Sektörel bazda ise aynı dönemde en çok yüzde 57,72 ile "perakende ticaret" alanında başvuru yapıldı. Bu alanı yüzde 10,63 ile "finansal hizmetler" ve yüzde 8,83 ile "abonelik hizmetleri" sektörlerine yönelik başvurular takip etti.
Öte yandan, tüketiciler, e-Devlet üzerinden ve Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla başvurularını elektronik ortamda iletebiliyor.
Bu kapsamda, 2024'ün ilk 4 ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67'si e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
1,9 milyar liralık uyuşmazlık karara bağlandı!
Tüketici hakem heyetleri, bu yılın 4 ayında 241 bin 53 başvuru yapıldı, 247 bin 966 uyuşmazlık karara bağlandı. Başvuruların değeri 1,9 milyar lira olarak hesaplandı.
Tüketici hakem heyetleri, bu yılın 4 ayında 1,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözüme kavuşturdu.
Ticaret Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, tüketici hakem heyetleri, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıklarda yargı dışı alternatif çözüm merci olarak 1995 yılından beri görev yapıyor.
Tüketici hakem heyetleri, uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkan sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor.
Heyetler, bugüne kadar yaklaşık 17 milyon uyuşmazlığı yargıya intikal etmeden karara bağladı.
Tüketici hakem heyetlerine bu yılın 4 ayında 241 bin 53 başvuru yapıldı, bu dönemde devreden dosyalarla birlikte 247 bin 966 uyuşmazlık karara bağlandı. Başvuruların değeri 1,9 milyar lira olarak hesaplandı.
EN FAZLA ŞİKAYET PERAKENDE TİCARET ALANINDA YAPILDI
Bu dönemde tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular ürün ve hizmet bazında değerlendirildiğinde ilk sırada yüzde 12,8 ile ayakkabılara yönelik şikayetler yer aldı.
Bu şikayet konusunu, yüzde 5,67 ile "kredi kartı üyelik ücreti", yüzde 4,68 ile "kıyafet", yüzde 4,25 ile "cep telefonu", yüzde 3,94 ile "mobilya", yüzde 3,31 ile "internet abonelikleri" ve yüzde 2,48 ile "GSM aboneliği" izledi.
Sektörel bazda ise aynı dönemde en çok yüzde 57,72 ile "perakende ticaret" alanında başvuru yapıldı. Bu alanı yüzde 10,63 ile "finansal hizmetler" ve yüzde 8,83 ile "abonelik hizmetleri" sektörlerine yönelik başvurular takip etti.
Öte yandan, tüketiciler, e-Devlet üzerinden ve Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla başvurularını elektronik ortamda iletebiliyor.
Bu kapsamda, 2024'ün ilk 4 ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67'si e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler
Polise saldırı olayında yeni gelişme! Cinsel organından uyuşturucu çıktı
Büyük vurgun! Çaldıkları ürünleri kafe ve restoranlara satmaya çalıştılar
Jandarmanın ihbara gittiği evde patlama! Yaralılar var
Kütahya'da PKK/KCK operasyonu! Çok sayıda kişi gözaltında
Bursa Hande Yener’le coşuyor
Erzurum şehidini gözyaşları ile toprağa verdi
Bursa'da 14 yaşındaki çocuğu öldüresiye dövmüşlerdi! Yeni gelişme
Genç kızın feci ölümü! Yakınları gözyaşlarına boğuldu
TEM'de büyük TIR yangını! Dorsesi beyaz eşya doluydu
Bursa'da 15 Temmuz ilkokulu velileri yetkililerden çözüm bekliyor!
Bursa'da sular neden yok? 19 Mayıs 2024 Pazar Bursa su kesinti listesi!
‘Gençlik Şenliği’ Hüdavendigar Kent Parkı’nda doyasıya yaşanıyor