Sosyal medya üzerinden en çok reklamı Belçika'lı siyasi partiler yapıyor
Sosyal medya üzerinden en çok reklamı Belçika'lı siyasi partiler yapıyor
Belçika'daki siyasi partiler, Facebook üzerinden reklam vermek için harcanan bütçe sıralamasında Avrupa'da birinci sırada yer aldı.
Haber Giriş Tarihi: 21.01.2022 21:42
Haber Güncellenme Tarihi: 21.01.2022 21:42
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Belçika'nın resmi ulusal kanallarından RTBF'de yayınlanan ve 33 Avrupa ülkesinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, reklam vermek için harcanan bütçe sıralamasında sağcı Flaman partisi N-VA, 1,7 milyon euro ile ilk sırada.
Belçika içinde Facebook üzerinden en çok reklamı, 4,7 milyon euro ile Flaman partililer yaptı.
N-VA'yı sağcı Vlaams Belang (yaklaşık 882 bin euro) ve aşırı sol kanattaki PVDA (686 bin euro) izledi.
FRANSIZCA KONUŞAN BÖLGELERİN PARTİLERİ GERİDE
Fransızca konuşan bölgedeki partiler ise sosyal medyayı daha az kullandı.
PTB (İşçi Partisi), yaklaşık 189 bin euro ile sıralamada yer alan ilk Fransızca konuşan partiyken, onu 110 bin euro ile MR, 100 bin ile CdH takip etti.
AB'DEN SEÇİM KAMPANYALARI İÇİN YENİ KURALLAR
Araştırma, Belçika'daki siyasi reklamların yaklaşık yüzde 9'unun Facebook tarafından doğru verilerle yapılmadığını da ortaya koydu.
AB, 25 Kasım'da seçim kampanyaları için yeni kurallar belirlemişti. Buna göre, reklamın siyasi amaçla kullanıldığı ve kim tarafından finanse edildiği bilgisinin üzerinde açık şekilde belirtilmesi ve reklamlardaki kişilere ait etnik köken, dini eğilim gibi verilerin izinsiz kullanılmaması kararlaştırılmıştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sosyal medya üzerinden en çok reklamı Belçika'lı siyasi partiler yapıyor
Belçika'daki siyasi partiler, Facebook üzerinden reklam vermek için harcanan bütçe sıralamasında Avrupa'da birinci sırada yer aldı.
Belçika'nın resmi ulusal kanallarından RTBF'de yayınlanan ve 33 Avrupa ülkesinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, reklam vermek için harcanan bütçe sıralamasında sağcı Flaman partisi N-VA, 1,7 milyon euro ile ilk sırada.
Belçika içinde Facebook üzerinden en çok reklamı, 4,7 milyon euro ile Flaman partililer yaptı.
N-VA'yı sağcı Vlaams Belang (yaklaşık 882 bin euro) ve aşırı sol kanattaki PVDA (686 bin euro) izledi.
FRANSIZCA KONUŞAN BÖLGELERİN PARTİLERİ GERİDE
Fransızca konuşan bölgedeki partiler ise sosyal medyayı daha az kullandı.
PTB (İşçi Partisi), yaklaşık 189 bin euro ile sıralamada yer alan ilk Fransızca konuşan partiyken, onu 110 bin euro ile MR, 100 bin ile CdH takip etti.
AB'DEN SEÇİM KAMPANYALARI İÇİN YENİ KURALLAR
Araştırma, Belçika'daki siyasi reklamların yaklaşık yüzde 9'unun Facebook tarafından doğru verilerle yapılmadığını da ortaya koydu.
AB, 25 Kasım'da seçim kampanyaları için yeni kurallar belirlemişti. Buna göre, reklamın siyasi amaçla kullanıldığı ve kim tarafından finanse edildiği bilgisinin üzerinde açık şekilde belirtilmesi ve reklamlardaki kişilere ait etnik köken, dini eğilim gibi verilerin izinsiz kullanılmaması kararlaştırılmıştı.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler
Cumhurbaşkanı Erdoğan Bursalılara hitap edecek!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Bursa'ya geliyor! Metro seferleri ücretsiz olacak
Cumhurbaşkanı Erdoğan Bursa'da duyurdu: "Emekli maaşlarını tekrar masaya yatıracağız"
Bursa'da korkunç kaza! 2 kişi yaşamını yitirdi
Bursa'da bugün hangi yollar araç trafiğine kapatılacak?
Uzayan öksürük dikkat çekiyor: "Bir alarm olabilir"
Bursa için namaz vakitleri | 28 Mart 2024 Perşembe | Bursa'da bugün akşam ezanı saat kaçta okunacak?
İsrail okulları askeri üs olarak kullanıyor
Kütahya'da vahşet! Eşi tarafından bıçaklanan hamile kadın öldü
Sıcak havalarda kış lastiği kaza riskini arttırıyor!
18 yıl önce işlenen cinayetin zanlısı yakalandı
Bakan Güler, yılbaşından itibaren etkisiz hale getirilen terörist sayısını açıkladı