Endonezya'da geçen yıl düşen ve 162 kişinin hayatını kaybettiği AirAsia Havayolları'na ait uçağın kazasının raporu açıklandı. Kazanın nedeni, sigorta panelindeki lehimin zarar görmesiyle koruma sisteminin devre dışı kalması.
Haber Giriş Tarihi: 01.12.2015 13:22
Haber Güncellenme Tarihi: 01.12.2015 13:22
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Geçen yıl 28 Aralık'ta meydana gelen uçuşta Airbus A320 tipi uçak anormal duruma girerek Java Denizi'ne düşmüştü. Yapılan incelemede, bir önceki seferde oto pilot arızası meydana geldi. Kaptan pilot bakım ekibini çağırdı. Sistemin arızası giderildi.
Ancak uçuş sırasında oto pilot yeniden arızalandı. Bunun üzerine kaptan pilot sistemin sigortasını çekti. Sistem devre dışı kalırken, sigorta panelindeki lehimin hasarlanması nedeniyle uçuş kumandalarını sınırlayan sistem de devre dışı kaldı. Airbus yolcu uçaklarında, yatış, tırmanış, dalış gibi kumandaları limitleyen sistem bulunuyor.
Tam bu sırada uçak yatış yapmaya başladı. Ancak iki pilot sistemin yatışı durdurmasını beklerken uçağı kontrol altına alamadı. Yatış 104 dereceye ulaşırken A320, dakikada 6 bin 600 metre irtifa kaybetmeye başladı. Anormal duruma giren uçak pilotlar tarafından kurtarılamadı ve A320 denize çakıldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşte o uçağın düşme sebebi belli oldu
Endonezya'da geçen yıl düşen ve 162 kişinin hayatını kaybettiği AirAsia Havayolları'na ait uçağın kazasının raporu açıklandı. Kazanın nedeni, sigorta panelindeki lehimin zarar görmesiyle koruma sisteminin devre dışı kalması.
Geçen yıl 28 Aralık'ta meydana gelen uçuşta Airbus A320 tipi uçak anormal duruma girerek Java Denizi'ne düşmüştü. Yapılan incelemede, bir önceki seferde oto pilot arızası meydana geldi. Kaptan pilot bakım ekibini çağırdı. Sistemin arızası giderildi.
Ancak uçuş sırasında oto pilot yeniden arızalandı. Bunun üzerine kaptan pilot sistemin sigortasını çekti. Sistem devre dışı kalırken, sigorta panelindeki lehimin hasarlanması nedeniyle uçuş kumandalarını sınırlayan sistem de devre dışı kaldı. Airbus yolcu uçaklarında, yatış, tırmanış, dalış gibi kumandaları limitleyen sistem bulunuyor.
Tam bu sırada uçak yatış yapmaya başladı. Ancak iki pilot sistemin yatışı durdurmasını beklerken uçağı kontrol altına alamadı. Yatış 104 dereceye ulaşırken A320, dakikada 6 bin 600 metre irtifa kaybetmeye başladı. Anormal duruma giren uçak pilotlar tarafından kurtarılamadı ve A320 denize çakıldı.
En Çok Okunan Haberler
Tarih ve doğanın buluştuğu yer: İznik Gölü
Denizkurdu-2/2024 Tatbikatı'nda 15 bin personel görev alacak
Bursa'da sular neden kesildi? 7 Mayıs 2024 Salı Bursa su kesinti listesi!
Müge Anlı'da gündeme gelmişti: Nuran Şahin bulundu mu?
Ailesini katledip intihar etti!
Öğretmen atama sayısı ve başvuru takvimi belli oldu!
Başkan Bozbey, Bursa basınıyla buluştu! 'Gereği yapıldı'
Bursa'da saçmaların başına isabet etmesi sonucu ağır yaralandı
Bursalılar dikkat şemsiyesiz dışarı çıkmayın! - Bursa Hava Durumu - 7 Mayıs 2024 Salı
Bursa'da 3 ev yangında küle döndü
7 Mayıs 2024 Salı günü maç programı: Bugün hangi maçlar var?
Fenerbahçe, Konya'dan 1 puanla dönüyor