Bursa Teknik Üniversitesi’nden yapay zekâ odaklı eğitim hamlesi
Bursa Teknik Üniversitesi’nden yapay zekâ odaklı eğitim hamlesi
Bursa Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenen 12. Anatomi Günleri kapsamında "Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler" başlıklı sunum gerçekleştirdi. Bilgin, yapay zekânın eğitim sistemine etkilerini, sunduğu fırsatları ve beraberinde getirdiği riskleri değerlendirdi.
Haber Giriş Tarihi: 04.02.2025 09:11
Haber Güncellenme Tarihi: 04.02.2025 09:11
Muhabir:
Fethiye AKIN
Bursa Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinin ev sahipliğinde düzenlenen 12. Anatomi Günleri kapsamında “Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler” başlıklı sunum gerçekleştirdi. Bilgin, yapay zekânın eğitim sistemindeki rolüne, getirdiği fırsatlara ve karşı karşıya olduğu risklere dair önemli değerlendirmelerde bulundu.
YAPAY ZEKÂ EĞİTİMİ NASIL DÖNÜŞTÜRÜYOR?
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin ev sahipliğinde, 29 Ocak - 1 Şubat tarihleri arasında düzenlenen 12. Anatomi Günleri, akademik çevrelerde büyük ilgi gördü. Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen organizasyon kapsamında TÜBA Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Şeker başkanlığında düzenlenen “Anatomi Özelinde Yükseköğretimde Yapay Zekâ” paneline, Bursa Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin panelist olarak katıldı.
Prof. Dr. Bilgin, “Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler” başlıklı sunumunda, yapay zekâ teknolojilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunu detaylı bir şekilde ele aldı.
YAPAY ZEKÂ, EĞİTİMDE HANGİ ALANLARDA ETKİLİ OLACAK?
Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, yükseköğretimde yapay zekâ uygulamalarının sağladığı avantajları ve dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulayarak şu başlıklara değindi:
Yapay zekâ bağımlılığı ve bilimsel üretkenlik: Yapay zekâ destekli eğitim araçlarının, öğrencilerin akademik üretkenliğini nasıl artırabileceği ve olası bağımlılık riskleri.
Giyilebilir teknolojiler ve yapay zekâ: Akıllı cihazların, sanal laboratuvarların ve simülasyon temelli öğrenme tekniklerinin üniversitelerdeki eğitim süreçlerine entegrasyonu.
Öğrencilerin yapay zekâ çağına hazırlanması: Yeni nesil öğrencilerin, yapay zekâ ile birlikte değişen iş dünyasına ve akademik kariyer süreçlerine nasıl adapte olması gerektiği.
Yeni öğrenme taksonomisi: Öğrencilerin “yapay zekâya öğreterek öğrenme” yöntemiyle nasıl daha aktif bir öğrenme süreci geçirebileceği.
Dijital sömürgecilik riski: Eğitimde kullanılan büyük yapay zekâ modellerinin, veri güvenliği ve akademik bağımsızlık açısından oluşturabileceği tehditler.
YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ EĞİTİM MODELLERİ ŞEKİLLENİYOR
Panelde ayrıca yapay zekânın geleceğindeki büyük kavramsal modeller, fiziksel akıl yürütme ve anatomi özelinde yapay zekâ uygulamaları gibi ileri düzey konular da ele alındı. Prof. Dr. Bilgin, yapay zekânın yalnızca eğitim süreçlerinde değil, sağlık ve mühendislik alanlarında da nasıl devrim yaratabileceğini vurguladı.
Bursa Teknik Üniversitesi ve Bursa Uludağ Üniversitesi gibi öncü kurumların yapay zekâ odaklı çalışmalarla eğitimde yeni açılımlar sunduğuna dikkat çeken Bilgin, akademik dünyada yapay zekânın etkin kullanımına dair farkındalığın artırılması gerektiğini belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa Teknik Üniversitesi’nden yapay zekâ odaklı eğitim hamlesi
Bursa Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenen 12. Anatomi Günleri kapsamında "Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler" başlıklı sunum gerçekleştirdi. Bilgin, yapay zekânın eğitim sistemine etkilerini, sunduğu fırsatları ve beraberinde getirdiği riskleri değerlendirdi.
Bursa Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinin ev sahipliğinde düzenlenen 12. Anatomi Günleri kapsamında “Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler” başlıklı sunum gerçekleştirdi. Bilgin, yapay zekânın eğitim sistemindeki rolüne, getirdiği fırsatlara ve karşı karşıya olduğu risklere dair önemli değerlendirmelerde bulundu.
YAPAY ZEKÂ EĞİTİMİ NASIL DÖNÜŞTÜRÜYOR?
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin ev sahipliğinde, 29 Ocak - 1 Şubat tarihleri arasında düzenlenen 12. Anatomi Günleri, akademik çevrelerde büyük ilgi gördü. Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen organizasyon kapsamında TÜBA Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Şeker başkanlığında düzenlenen “Anatomi Özelinde Yükseköğretimde Yapay Zekâ” paneline, Bursa Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin panelist olarak katıldı.
Prof. Dr. Bilgin, “Yükseköğretimde Yapay Zekâ, Fırsatlar ve Riskler” başlıklı sunumunda, yapay zekâ teknolojilerinin eğitim süreçlerine entegrasyonunu detaylı bir şekilde ele aldı.
YAPAY ZEKÂ, EĞİTİMDE HANGİ ALANLARDA ETKİLİ OLACAK?
Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, yükseköğretimde yapay zekâ uygulamalarının sağladığı avantajları ve dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulayarak şu başlıklara değindi:
Yapay zekâ bağımlılığı ve bilimsel üretkenlik: Yapay zekâ destekli eğitim araçlarının, öğrencilerin akademik üretkenliğini nasıl artırabileceği ve olası bağımlılık riskleri.
Giyilebilir teknolojiler ve yapay zekâ: Akıllı cihazların, sanal laboratuvarların ve simülasyon temelli öğrenme tekniklerinin üniversitelerdeki eğitim süreçlerine entegrasyonu.
Öğrencilerin yapay zekâ çağına hazırlanması: Yeni nesil öğrencilerin, yapay zekâ ile birlikte değişen iş dünyasına ve akademik kariyer süreçlerine nasıl adapte olması gerektiği.
Yeni öğrenme taksonomisi: Öğrencilerin “yapay zekâya öğreterek öğrenme” yöntemiyle nasıl daha aktif bir öğrenme süreci geçirebileceği.
Dijital sömürgecilik riski: Eğitimde kullanılan büyük yapay zekâ modellerinin, veri güvenliği ve akademik bağımsızlık açısından oluşturabileceği tehditler.
YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ EĞİTİM MODELLERİ ŞEKİLLENİYOR
Panelde ayrıca yapay zekânın geleceğindeki büyük kavramsal modeller, fiziksel akıl yürütme ve anatomi özelinde yapay zekâ uygulamaları gibi ileri düzey konular da ele alındı. Prof. Dr. Bilgin, yapay zekânın yalnızca eğitim süreçlerinde değil, sağlık ve mühendislik alanlarında da nasıl devrim yaratabileceğini vurguladı.
Bursa Teknik Üniversitesi ve Bursa Uludağ Üniversitesi gibi öncü kurumların yapay zekâ odaklı çalışmalarla eğitimde yeni açılımlar sunduğuna dikkat çeken Bilgin, akademik dünyada yapay zekânın etkin kullanımına dair farkındalığın artırılması gerektiğini belirtti.
Kaynak: Fethiye AKIN
Son Haberler
Özel Bursa Arena Okulları mezunları pilav gününde buluştu
Bursa merkezli 12 ilde operasyon! 32 adreste aramalar yapıldı
Bursa’da trafikte ilginç anlar!