Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına destek veren dev şirketlerin mali yapılarında ve politikalarında boykot sonrası değişimlerin olduğunu ifade etti.
Haber Giriş Tarihi: 12.01.2025 20:24
Haber Güncellenme Tarihi: 12.01.2025 20:33
Kaynak:
AA
İsrail'in 7 Ekim 2023'ten itibaren devam eden söz konusu saldırılarına dünyanın dört bir yanından tepkiler devam ediyor.
Bu süreçte İsrail'e doğrudan veya dolaylı olarak destek veren küresel şirketlere karşı tüketiciler de tepkilerini "ürünleri boykot ederek" göstermeye çalışıyor.
Sosyal medyada hızla yayılan boykot çağrıları, tüketici tercihlerini etkileyerek bu şirketler için ekonomik kayba neden oluyor.
Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak, tüketicilerin ürünleri boykot etmeleriyle ilgili konuştu.
Okşak, "Meşhur kahve zincirinin küresel mağaza satış verisine göre son 3. çeyrekte yüzde 7'lik daralma var. Daha da önemlisi aynı kahve zincirinin hisse başına karı geçen seneye göre yüzde 25 azalışla 80 sente kadar düştü. Hatta bu kahve zinciri 2025 yılına ait mali verilerini açıklamayı askıya aldı. Bu, 2025 yılı verilerinde bazı problemlerin, sıkıntıların olacağını gösteriyor. İkame ürün çok fazla mevcut. Zarar görenleri anlamanız için herhangi bir verinin de açıklanmasına gerek yok. Onların politikalarını izlediğinizde de her şeyi görüyoruz. İsim ve CEO değişikliği, şube kapanmaları da bunlardan bazıları. Onlar için işlerin kötü gittiğini buradan bile anlayabilirsiniz.
'YEREL MARKALARIN REKLAMLARI YAYGINLAŞTI'
Bu sürecin ülkelerin kendi markalarını oluşturmasına da olanak sağladığını belirten Okşak, özellikle son bir yılda yerel olarak üretilen bulaşık deterjanı markalarının reklamlarının yaygınlaştığını dile getirdi.
Her tercihin, iktisadi bir gerçeğe dönüşmesine örnek teşkil ettiğini vurgulayan Okşak, duruşun korunması gerektiğini ve yaşananların, boykot edilen firmaların ne gibi kayıplar yaşadığını gösterdiğini ifade etti.
Okşak, tüm şirketlerin tek emelinin "tüketici krallığını fethetmek" olduğuna dikkati çekti ve 'Rekabetin yoğun, tüketicinin asıl söz sahibi olduğu bir dünyada boykot geçmişe göre daha anlamlı hale geldi. Biz tüketicilerin aslında her birini tabiri caizse bir aktivist olarak görüyoruz.' dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'dan açıklama! İsrail'e tepkiler sürüyor
Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına destek veren dev şirketlerin mali yapılarında ve politikalarında boykot sonrası değişimlerin olduğunu ifade etti.
İsrail'in 7 Ekim 2023'ten itibaren devam eden söz konusu saldırılarına dünyanın dört bir yanından tepkiler devam ediyor.
Bu süreçte İsrail'e doğrudan veya dolaylı olarak destek veren küresel şirketlere karşı tüketiciler de tepkilerini "ürünleri boykot ederek" göstermeye çalışıyor.
Sosyal medyada hızla yayılan boykot çağrıları, tüketici tercihlerini etkileyerek bu şirketler için ekonomik kayba neden oluyor.
‘KAHVE ZİNCİRİ 2025 YILINA AİT MALİ VERİLERİNİ AÇIKLAMAYI ASKIYA ALDI’
Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yüksel Okşak, tüketicilerin ürünleri boykot etmeleriyle ilgili konuştu.
Okşak, "Meşhur kahve zincirinin küresel mağaza satış verisine göre son 3. çeyrekte yüzde 7'lik daralma var. Daha da önemlisi aynı kahve zincirinin hisse başına karı geçen seneye göre yüzde 25 azalışla 80 sente kadar düştü. Hatta bu kahve zinciri 2025 yılına ait mali verilerini açıklamayı askıya aldı. Bu, 2025 yılı verilerinde bazı problemlerin, sıkıntıların olacağını gösteriyor. İkame ürün çok fazla mevcut. Zarar görenleri anlamanız için herhangi bir verinin de açıklanmasına gerek yok. Onların politikalarını izlediğinizde de her şeyi görüyoruz. İsim ve CEO değişikliği, şube kapanmaları da bunlardan bazıları. Onlar için işlerin kötü gittiğini buradan bile anlayabilirsiniz.
'YEREL MARKALARIN REKLAMLARI YAYGINLAŞTI'
Bu sürecin ülkelerin kendi markalarını oluşturmasına da olanak sağladığını belirten Okşak, özellikle son bir yılda yerel olarak üretilen bulaşık deterjanı markalarının reklamlarının yaygınlaştığını dile getirdi.
Her tercihin, iktisadi bir gerçeğe dönüşmesine örnek teşkil ettiğini vurgulayan Okşak, duruşun korunması gerektiğini ve yaşananların, boykot edilen firmaların ne gibi kayıplar yaşadığını gösterdiğini ifade etti.
Okşak, tüm şirketlerin tek emelinin "tüketici krallığını fethetmek" olduğuna dikkati çekti ve 'Rekabetin yoğun, tüketicinin asıl söz sahibi olduğu bir dünyada boykot geçmişe göre daha anlamlı hale geldi. Biz tüketicilerin aslında her birini tabiri caizse bir aktivist olarak görüyoruz.' dedi.
Kaynak: AA
Son Haberler
Bursa’da borç tartışması cinayetle sonuçlandı!
Türkiye'nin bitki zenginliği kayıt altına alınıyor
Şoray Uzun, Kemal Kuruçay ile yaşadığı unutulmaz diyaloğu yıllar sonra paylaştı