
Popüler sosyal medya platformu Instagram, içerik üreticilerine yönelik dikkat çekici bir yeni para kazanma yöntemini denemeye başladığını duyurdu.
"Referrals" (Referanslar) adı verilen bu yeni pilot program ile Instagram, platforma yeni kullanıcılar kazandıran içerik üreticilerine ödeme yapmayı amaçlıyor.
Bu yeni özellik, şu an için yalnızca davetiyeyle erişilebilir olup, içerik üreticilerine Instagram’a yönlendirdikleri kullanıcılar üzerinden ödeme yapmayı hedefliyor.
Şu an itibarıyla iki farklı ödeme yöntemi üzerinde testler gerçekleştiriliyor.
Bu modele göre, bazı içerik üreticileri, paylaştıkları özel bağlantılar üzerinden Instagram’a kaydolan her yeni kullanıcı için 100 dolar kazanma fırsatına sahip olacak.
Instagram'ın test ettiği bu yeni para kazanma yönteminde, bir içerik üreticisinin toplamda kazanabileceği maksimum ödeme miktarı 20 bin dolar olarak belirlendi. Bu hamleyle Instagram, son dönemde içerik üreticilerini platformda tutmak ve içerik üretimlerini teşvik etmek amacıyla attığı adımlara bir yenisini eklemiş oluyor. Platform, bu yolla içerik üreticilerinin bağlılığını ve üretim kalitesini artırmayı hedefliyor.
Şu an için Referanslar programı, yalnızca ABD'deki belirli içerik üreticileriyle test ediliyor.
Bu pilot uygulama, test sürecinin ardından alınacak geri bildirimler doğrultusunda geliştirilecek ve gelecekte tüm dünya kullanıcılarının erişimine sunulması planlanıyor.