
Google, yapay zeka merkezli yeni yol haritası doğrultusunda akıllı gözlük sektörüne güçlü bir geri dönüş yapmayı hedefliyor.
Meta–Ray-Ban ortaklığının öne çıktığı pazarda yeniden söz sahibi olmak isteyen şirket, 2026’da satışa sunulacak yeni nesil gözlükleri için Samsung, Gentle Monster ve Warby Parker gibi önemli markalarla iş birliğine gitti.
Warby Parker ile yapılan 150 milyon dolarlık yatırım anlaşması ise lansman için belirlenen 2026 tarihini resmen doğruluyor.
Şirketin planlarına göre kullanıcıları 2026’da iki farklı akıllı gözlük modeli bekliyor.
Bunlardan ilki yalnızca ses ile kontrol edilen Gemini asistanlı bir versiyonken, diğeri ise lens içine yerleştirilen ekranla artırılmış gerçeklik deneyimi sunacak daha gelişmiş bir model olacak.
Her iki cihaz da Google’ın kulaklık ve XR ürünleri için optimize ettiği Android XR işletim sistemiyle çalışacak ve navigasyon ile anlık çeviri gibi işlevler sunacak.
DENGELERİ DEĞİŞTİREBİLİR
Google’ın kurucu ortağı Sergey Brin, geçmişteki başarısız akıllı gözlük girişimlerinin aksine artık yapay zekâ teknolojisinin ve üretim altyapısının çok daha ileri seviyede olduğunu belirtti.
Şirketin yeni hamlesinin, Meta, Snap ve Alibaba gibi güçlü rakiplerin yer aldığı hızla büyüyen pazarda dengeleri değiştirebileceği değerlendiriliyor.