
1987 yılında Warwick Üniversitesi'nde Sinema ve Televizyon üzerine yüksek lisans yapmıştır. Aynı yıl TRT'de çalışmaya başlamış ve birçok belgesel ve dramatik dizi yönetmiştir.
1996 yılında ilk uzun metrajlı filmi "Tabutta Rövaşata"yı çekmiştir. Bu film, birçok ulusal ve uluslararası film festivalinde ödül kazanmış ve Derviş Zaim'i Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden biri haline getirmiştir.
"Tabutta Rövaşata"dan sonra "Filler ve Çimen", "Kumsalda", "Mavi En Sıcak Renktir", "Rüya" ve "Balık" gibi filmler çekmiştir.
Derviş Zaim, filmlerinin yanı sıra senaryo ve roman da yazmaktadır. "Ares Harikalar Diyarında" adlı romanı 1995 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü'nü kazanmıştır.
DERVİŞ ZAİM'İN FİLMLERİTabutta Rövaşata (1996)
Filler ve Çimen (2000)
Kumsalda (2002)
Mavi En Sıcak Renktir (2013)
Rüya (2016)
Balık (2018)
DERVİŞ ZAİM'İN ROMANLARIAres Harikalar Diyarında (1995)
Altın Portakal En İyi Film Ödülü (Tabutta Rövaşata, 1996)
Altın Koza En İyi Film Ödülü (Tabutta Rövaşata, 1996)
Ankara Uluslararası Film Festivali En İyi Film Ödülü (Tabutta Rövaşata, 1996)
Uluslararası İstanbul Film Festivali FIPRESCI Ödülü (Tabutta Rövaşata, 1996)
Yunus Nadi Roman Ödülü (Ares Harikalar Diyarında, 1995)
DERVİŞ ZAİM'İN FİLMLERİNİN KONULARIDerviş Zaim, filmlerinde genellikle varoluşçu temalar işler. Filmlerinde karakterler, yaşamın anlamı ve amacı gibi sorularla boğuşmaktadır. Zaim'in filmleri ayrıca kimlik, aidiyet ve yabancılaşma gibi temaları da ele alır. Zaim'in filmleri genellikle gerçekçi bir tarzda çekilir ve minimalist bir estetiğe sahiptir.
DERVİŞ ZAİM'İN FİLMLERİNİN KONULARI HAKKINDA GENEL BİLGİLERVaroluşçuluk: Derviş Zaim'in filmlerinin ana teması varoluşçuluktur. Filmlerinde karakterler, yaşamın anlamı ve amacı gibi sorularla boğuşmaktadır.
Kimlik: Derviş Zaim'in filmlerinde kimlik arayışı önemli bir temadır. Karakterler, kim olduklarını ve dünyaya nasıl uyduklarını anlamaya çalışırlar.
Aidiyet: Derviş Zaim'in filmlerinde aidiyet duygusu da önemli bir temadır. Karakterler, kendilerini bir yere veya bir gruba ait hissetmeye çalışırlar.
Yabancılaşma: Derviş Zaim'in filmlerinde yabancılaşma da önemli bir temadır. Karakterler, kendilerini toplumdan ve çevrelerinden yabancılaşmış hissederler.
DERVİŞ ZAİM'İN BAZI FİLMLERİNİN KONULARITabutta Rövaşata (1996): Bir tabutçu ve bir fahişenin trajikomik hikayesini anlatan bir film.
Filler ve Çimen (2000): Bir grup çobanın doğayla ve modern dünyayla mücadelesini anlatan bir film.
Kumsalda (2002): Bir adamın ıssız bir kumsalda yaşadıklarını anlatan bir film.
Mavi En Sıcak Renktir (2013): İki kadın arasındaki yasak aşkı anlatan bir film.
Rüya (2016): Bir adamın rüya ve gerçeklik arasındaki sınırları bulanıklaştıran hikayesini anlatan bir film.
Balık (2018): Bir balıkçının ve oğlunun hikayesini anlatan bir film.
DERVİŞ ZAİM'İN EDEBİYAT TARZIDerviş Zaim'in romanları da filmleri gibi varoluşçu temalar işler.
Zaim'in romanları genellikle akıcı bir dille yazılır ve karakterlerin iç dünyalarına odaklanır.
Zaim'in romanları ayrıca şiirsel bir dille yazılır ve metaforlar açısından zengindir.
DERVİŞ ZAİM'İN ETKİLERİDerviş Zaim, Türk sinemasında ve edebiyatında önemli bir figürdür.
Zaim'in filmleri ve romanları birçok sanatçıyı ve yazarı etkilemiştir.
Zaim, Türk sinemasının ve edebiyatının uluslararası alanda tanınmasına katkıda bulunmuştur.