
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 361 sayılı toplantısında e-ticaret sitelerinde popüler hale gelen gizemli kutu satışlarını ele aldı. Söz konusu ürünlerde kutu içeriği hakkında tüketiciye herhangi bir bilgi verilmemesi, yapılan satışların “haksız ticari uygulama” niteliğinde olduğunu ortaya koydu.
Kurul, yaptığı incelemeler sonucunda gizemli kutu reklamlarının; Tüketicilerin ekonomik davranış biçimini bozabilecek nitelikte olduğu, Normal şartlarda taraf olunmayacak bir işlem yaptırmaya yönlendirdiği, Mesafeli satış kapsamındaki mal veya hizmetin içeriğine dair belirsizlik oluşturduğu, değerlendirmelerini yaptı.
REKLAM VERENE CEZA, PLATFORMLARA UYARIToplantı kararları doğrultusunda; 9 ayrı reklam verene durdurma cezası uygulandı, bu ürünlerin satışının yapıldığı e-ticaret platformlarına, ilgili satışların engellenmesi için uyarılar gönderildi.
Bakanlık yetkilileri, özellikle genç tüketicilerin aldatıcı ve yanıltıcı uygulamalardan olumsuz etkilenmesini önlemek amacıyla denetim ve kontrol faaliyetlerinin kesintisiz şekilde süreceğini vurguladı.
TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI ÖNCELİKTicaret Bakanlığı açıklamasında, tüketicilerin haklarının korunmasının ve güvenli alışveriş ortamının sağlanmasının öncelik olduğu belirtildi. Bakanlık, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlarla mücadelede kararlılığını sürdürürken, e-ticaret platformlarının da sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini hatırlattı.