
Ticaret Bakanlığı, Kasım ayı indirim döneminde tüketicilerin aldatıcı kampanyalarla mağdur olmaması için kapsamlı denetimlerini sürdürüyor. Bakanlık, hem fiziki mağazalarda hem de dijital platformlarda gerçekleştirilen tüm indirimli satış ve tanıtım faaliyetlerini titizlikle takip ediyor.
Reklam Kurulu aracılığıyla yürütülen denetimlerde, gerçeğe aykırı fiyatlar, sahte indirimler ve yanıltıcı görseller tespit edildiğinde, idari yaptırımlar gecikmeden uygulanıyor. Bakanlık, bu sayede adil ve dürüst ticareti korumayı hedefliyor.
Ticaret Bakanlığı, Kasım ayı boyunca tüketicilerin mağdur olmaması için dikkat edilmesi gereken noktaları şu şekilde sıraladı:
Gerçek ihtiyaçların belirlenmesi ve fiyat karşılaştırmasının yapılması, "Şok indirim" veya "en düşük fiyat" gibi iddiaların doğruluğunun kontrol edilmesi, Sosyal medyadan yönlendirme ile ulaşılan sitelerde güvenlik unsurlarının (SSL, 3D Secure) kontrol edilmesi, Koşullu kampanyalarda ("1 alana 1 bedava", "3 al 2 öde") ayrıntıların dikkatle okunması.Ticaret Bakanlığı, yanıltıcı reklam ve uygulamalara ilişkin tüketici şikayetlerini titizlikle değerlendiriyor.
Vatandaşlar, aldatıcı kampanya veya reklamlarla ilgili başvurularını Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na online olarak iletebiliyor.
Kasım ayı boyunca Ticaret Bakanlığı, sahadaki ve dijital ortamdaki tüm indirim kampanyalarını kararlılıkla takip edecek. Amaç, tüketicilerin haklarını korumak, adil ticareti sağlamak ve piyasa dengesini gözetmek olarak açıklandı.