Eğitimde yapısal dönüşüm: Ara tatiller ve zorunlu eğitim süresi masada

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, katıldığı bir programda eğitim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Ara tatillerin kaldırılabileceğini, zorunlu eğitim süresinin yeniden değerlendirilebileceğini ve mesleki eğitimin cazip hale getirilmesi için çalışmalar yürütüldüğünü söyledi.

Haber Giriş Tarihi: 27.11.2025 08:44
Haber Güncellenme Tarihi: 27.11.2025 08:44

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin eğitim gündemine dair dikkat çeken mesajlar verdi. Türkiye’de eğitim takviminin yeniden ele alınabileceğini belirten Tekin, hem ara tatiller hem de zorunlu eğitim süresi konusunda önemli değişikliklerin masada olduğunu açıkladı.

ARA TATİLLERİN KALDIRILMASI MASADA

Tekin, özellikle ara tatillerin öğrencilerin öğrenme ritmini olumsuz etkilediğini vurguladı. Her tatil dönüşünde öğrencilerin okula yeniden uyum sağlamakta zorlandığını belirten Bakan, araştırmalarda bu sürecin öğrenme kayıplarına yol açtığının tespit edildiğini ifade etti.

Bakan Tekin, “Her bir tatilden sonra çocukların tekrar sürece adapte olmaları ciddi vakit alıyor. Ara tatillerin ardından okullarda adaptasyon sürecine ve öğrenme süreçlerinin kesintiye uğradığına dair birçok eleştiri var. Henüz karar vermedik ama ara tatil kaldırılabilir.” dedi.

ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİ KISALIYOR MU?

Eğitim sistemine dair en dikkat çeken başlıklardan biri de zorunlu eğitim süresi oldu. Tekin, eğitimde 4+4+4 modelinin ve mesleki eğitime yönelik tartışmaların kökeninde 28 Şubat sürecinin bıraktığı izlerin bulunduğunu belirtti.

Bu çerçevede mesleki eğitimin toplum gözündeki olumsuz algısını kırmak için yoğun çalışma yürüttüklerini ifade eden Bakan Tekin, zorunlu eğitim süresinin bu doğrultuda yeniden değerlendirilebileceğini söyledi.

Tekin, “Süreçlerin kısaltılması da belki bunun bir parçası olabilir. Bu tamamen akademisyenlerin, entelektüellerin ve ilgili toplumsal grupların yürüteceği bir tartışma. Biz tüm aktörlerle görüşmelerimizi sürdürüyoruz” dedi.

“SORUNLARIN KÖKENİ 28 ŞUBAT SÜRECİNE DAYANIYOR”

Bakan Tekin, mesleki ve teknik eğitimde yaşanan sorunların kökeninin 28 Şubat sürecine dayandığını dile getirdi. Katsayı uygulamasıyla ortaya çıkan adaletsizliğin toplumda kalıcı bir travma yarattığını belirten Tekin, bakanlık olarak bu olumsuz mirası düzeltmek için adımlar attıklarını söyledi.

“28 Şubat sürecinde mesleki eğitim konusunda ortaya çıkan adaletsizlik henüz toplumsal bellekte kaybolmuş değil. Biz bu travmayı gidermek ve mesleki eğitimi daha cazip hale getirmek için çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

GENİŞ KATILIMLI BİR ÇALIŞMA YÜRÜTÜLÜYOR

Tekin, olası reformların aceleyle değil, geniş katılımlı bir değerlendirme süreciyle şekilleneceğini vurguladı. Eğitim paydaşları, akademisyenler ve sektör temsilcileriyle yapılan görüşmelerin sürdüğünü belirten Bakan, “Eğitimde atılacak her adımın toplumsal karşılığı dikkate alınacak” dedi.