
Osmangazi Belediyesi, edebiyata gönül veren vatandaşlara yönelik düzenlediği “Şiir Yazma Teknikleri ve Analizi” atölyesiyle şiirin büyülü dünyasının kapılarını aralıyor. Gençlik ve Girişimcilik Merkezi’nde başlayan eğitimler, amatör şairlere profesyonel bir yazım altyapısı kazandırırken, katılımcılar hislerini daha güçlü, akıcı ve estetik bir dille ifade etmenin mutluluğunu yaşıyor.
Hayata geçirdiği kültürel projelerle her yaştan vatandaşa hitap eden Osmangazi Belediyesi, şiiri sadece bir hobi olarak gören fakat içindeki şairi keşfetmek isteyen sanatseverlere yeni bir fırsat sundu. Yoğun ilgi gören atölye, katılımcıları şiirin tarihsel gelişiminden farklı türlerine, ölçü ve uyak sistemlerinden şiirin teknik yapı taşlarına kadar geniş bir edebi yolculuğa çıkarttı.
Atölye eğitimlerine Kültür Bakanlığı Halk Şairi ve Yazarı Eğitmen Hatice Türkmen Yurtseven liderlik ediyor. Yurtseven, şiirin temel kavramlarından teknik terimlere kadar uzanan kapsamlı içeriğiyle katılımcılara profesyonel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlıyor.
“PROFESYONEL ŞİİR YAZMAYI ÖĞRETİYORUZ”Eğitmen Hatice Türkmen Yurtseven, Osmangazi Belediyesi’nin sanata verdiği desteğin önemine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “Bu imkânı sağlayan Osmangazi Belediyesi’ne ve değerli başkanımız Erkan Aydın’a teşekkür ediyoruz. Atölyeye katılanlar önce şiirin ne olduğunu, türlerini, tanımını ve temel bölümlerini öğreniyor. Ardından vezin, ayak, uyak, kafiye ve redif gibi teknik terimleri uygulamalı olarak işliyoruz. Amatör ve profesyonel şiir yazımı arasında büyük farklar var; biz de bu farkları göstererek katılımcıları şiirin mutfağına sokuyoruz. Eğitimlerimizle onlara hem teknik hem de estetik açıdan sağlam bir temel kazandırmayı hedefliyoruz. Lirik, epik, didaktik, pastoral, satirik ve dramatik türlerde uygulamalı çalışmalar yapacağız.”
Atölyeye katılan amatör şairler ise Osmangazi Belediyesi’nin bu değerli eğitim desteğinin kendileri için büyük bir motivasyon olduğunu ifade ederek, yazın yolculuklarında sunulan katkıdan duydukları memnuniyeti dile getirdi.