İnegöl Belediyesi, şehirdeki tüm binalara dijital kimlik kazandırmak ve vatandaşlara kolay bilgi erişimi sağlamak amacıyla karekodlu numarataj uygulamasını hayata geçirdi. Kemalpaşa Mahallesi'nde başlayan uygulama, 116 mahallede yaygınlaştırılacak. İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yürütülen projeyle, her binanın kapısına yerleştirilen karekodlarla, vatandaşlar binalarına dair önemli verilere telefonları üzerinden kolayca ulaşabiliyor.
Karekodların okutulmasıyla; binaların açık adresi, kullanım türü, ruhsat tarihi, yapı kullanım izni, parsel bilgileri, doğal afetlere yönelik bölgenin en yakın toplanma alanları ve bina numarası gibi detaylara erişim sağlanabiliyor. Bu uygulama, şehri dijital ikizine dönüştürme yolunda önemli bir adım olarak dikkat çekiyor.
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, yapılan çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunarak, şehirde iki tematik harita oluşturulacağını söyledi. Bu haritalar ile yapılar, kat sayılarına ve ruhsat tarihlerine göre renklendirilecek ve şehirdeki eski yapılar ile riskli bölgeler haritalar üzerinden kolayca tespit edilebilecek. Başkan Taban, bu çalışmaların şehrin dijital ikizinin oluşturulması için altyapı sağladığını belirtti.
İnegöl’de toplam 46 bin 544 yapı stoğu bulunduğunu belirten Taban, yeni karekodlu numarataj sisteminin uygulanmaya başlandığını ifade etti. İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından lazer makine ile üretilen numaratajlar, şehrin merkez mahallelerinde montajlanmaya devam ediyor. Kemalpaşa Mahallesi, uygulamanın pilot bölgesi olarak seçildi ve yüzde 95 oranında montajlar tamamlandı. Hedef, 2024 yılı sonuna kadar tüm mahallelerde karekodlu numaratajların uygulanması.
Başkan Taban, numaratajlar üzerindeki karekodların sadece yapı bilgilerini değil, aynı zamanda binaların en yakın toplanma alanlarını da haritalı şekilde gösterdiğini belirtti. Bu sayede vatandaşlar, doğal afet durumunda bulundukları bölgede hangi alanların toplanma yeri olduğunu kolayca öğrenebilecek. Ayrıca her binaya verilen benzersiz kimlik numarası, farklı kurumlarla yapılacak işlemlerde kolaylık sağlayacak.