Bursa’da servis tuzağı: Hem dolandırıldı hem tehdit edildi!

Bursa’nın Mudanya ilçesinde, internette bulduğu sahte kombi servisi tarafından dolandırılan Kamil Kula, hem yüksek ücret talebiyle mağdur edildi hem de tehdit edildi. Olayla ilgili nitelikli dolandırıcılık ve tehdit suçlarından soruşturma başlatıldı.

Haber Giriş Tarihi: 17.11.2025 12:04
Haber Güncellenme Tarihi: 17.11.2025 12:04

Bursa’nın Mudanya ilçesinde yaşayan 65 yaşındaki Kamil Kula, internette bulduğu sahte kombi servisi tarafından dolandırıldı ve tehdit edildi. Olay, Mudanya Güzelyalı Yalı Mahallesi’nde meydana geldi.

Yeni taşındığı dairesinde kombi arızası yaşayan Kula, kızının Google üzerinden bulduğu servisi aradı. Telefonla iletişime geçen kişiler, eve servis gönderileceğini ve kontrol ücretinin 600 TL olduğunu söyledi.

Kısa süre sonra farklı bir hattan arayan dolandırıcılar, 21 Ekim 2025 tarihinde eve gelerek kombinin elektronik kartının arızalı olduğunu iddia etti ve tamir için 13 bin 880 TL talep etti. Kula, parayı havale ettikten sonra dolandırıcılar iki gün içinde tekrar irtibata geçerek, yeni bir kişi gönderdiklerini ve kombi tamirinin mümkün olmadığını söyleyerek 40 bin TL masraf çıkardılar.

Kula, bu ücreti ödemeyi reddetti ve para iadesi talep etti. Ancak dolandırıcılar, kombiyi söküp dağıtarak evden ayrıldı. Üstelik Kula, şahıslar tarafından avukat ve savcı tanıdıkları olduğu tehdidi ile karşılaştı.

Kombinin çalışamaz hâlde bırakılması nedeniyle Kula, yeni bir kombi almak zorunda kaldı. Yaşanan olayla ilgili olarak Kula, ödeme dekontları, mesajlaşmalar ve arama kayıtlarıyla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulundu. BTK üzerinden iletişim kayıtlarının incelenmesine de rıza gösterdi.

Mudanya Cumhuriyet Savcılığı, şahıslar hakkında nitelikli dolandırıcılık ve tehdit suçlarından soruşturma başlattı. Yetkililer, vatandaşları internette gördükleri servisleri araştırmadan ödeme yapmamaları konusunda uyarıyor.