
Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Veri Bilimi ve Analitiği Bölümü öğrencileri tarafından kurulan Veri Bilimi Topluluğu ile Ulubatlı Hasan Anadolu Lisesi (UHAL) iş birliğiyle hazırlanan ve alanında Türkiye’nin ilklerinden olan “Lise Öğrencileri Veri Olimpiyatı”, 23 Mayıs 2025 tarihinde Yıldırım Belediyesi’nin ev sahipliğinde Hançerli Medresesi’nde gerçekleşti. Yarışma, gençlerin veri okuryazarlığını artırmayı ve veri bilimine ilgilerini artırmayı amaçlıyor.
Etkinliğin açılışında konuşan BTÜ Veri Bilimi ve Analitiği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ömer Bilen, 40’ın üzerinde lise öğrencisinin oluşturduğu 12 takımın yarışmaya katıldığını belirtti. Öğrenciler, Türkiye İtibar Akademisi’ne ait özel veri seti üzerinde R programlama dili kullanarak veri analizi yaptı. Bu sayede analitik düşünme, veri görselleştirme ve veri odaklı problem çözme gibi önemli yeteneklerini uygulamalı olarak ortaya koydular.
GELECEĞİN VERİ OKURYAZARLARI YETİŞTİRİYORUlubatlı Hasan Anadolu Lisesi Müdürü Arif Ataç, veri çağında başarılı olmanın anahtarının iyi bir veri okuryazarı olmak olduğunu vurguladı. Üniversite-lise iş birliğiyle öğrencilerin geleceğe daha donanımlı hazırlanmasını hedeflediklerini belirtti. Ayrıca, olimpiyat öncesinde BTÜ’den Prof. Dr. Hamdi Öğüt tarafından R programlama eğitimleri, Uludağ Üniversitesi’nden Prof. Dr. Erken Işığıçok tarafından ise istatistik semineri verildiğini ifade etti.
YILDIRIM BELEDİYESİ’NİN KATKILARIYLA GERÇEKLEŞTİYarışma, BTÜ Veri Bilimi ve Analitiği Bölümünün koordinasyonunda, Yıldırım Belediyesi’nin katkıları ve ev sahipliği, Ulubatlı Hasan Anadolu Lisesi’nin aktif katılımıyla hayata geçti. 23 Mayıs Cuma günü Yıldırım’daki Hançerli Medresesi’nde düzenlenen etkinlikte gençler hem rekabet etti hem de veri bilimi alanında kendilerini geliştirme fırsatı yakaladı.
UHAL Müdürü Arif Ataç, yarışmaya katılan tüm öğrencilerin kazandığını belirterek, dereceye girenleri tebrik etti. Etkinlikte emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti. “Lise Öğrencileri Veri Olimpiyatı”, gençlerin kişisel gelişimlerine önemli katkılar sağlayarak, Türkiye’nin veri okuryazarlığı ve analitik düşünce kültürünü yaygınlaştırma hedefinde önemli bir adım olarak öne çıktı.