
Uzun yıllar çarşıda çiçekçilik yapan Vahdet Baltalı, son yıllarda ülkede yaşanan ekonomik krizin sektöre olumsuz yansıdığını ifade ederek, “Piyasa son iki üç senedir düştü. Ekonomik zorluklar nedeniyle, özel günlerde bile beklenen artışı göremiyoruz. Tüketicilerin harcama kapasitesi azaldı. Bu durum, hem özel günlerde hem de günlük çiçek alımlarında kendini belli ediyor.” dedi.
"KISA SÜRELİ ESTETİK ETKİSİ"
Mevsimlerin çiçek satışları üzerinde belirgin bir etkisi olmadığını, esas sorunun ekonomik faktörlerden kaynaklandığını vurgulayan Baltalı, özellikle son yıllarda kesme dal ve aranjmanlı çiçeklerin kısa süreli estetik etkisi nedeniyle tüketicilerin daha fazla dikkatini çektiğini söyledi.
"HERKESİN DURUMU AYNI"
Baltalı, iç mekan tasarımı çiçekleri yerine daha çok online platformlarda satılan kesme dal çiçeklerin tercih edildiğini belirterek, “Çiçek sektöründeki bu dönüşüm, hem tüketici alışkanlıklarındaki değişikliklere hem de ekonomik zorluklara yansıyor. Gösterişli reklam kampanyaları, online satışın artışı ve ekonomik daralma, tüketicilerin geleneksel saksı çiçekleri yerine kısa süreli estetik algı yaratan kesme dal çiçeklere yönelmesine neden oluyor. Yalnızca çiçek piyasası değil, herkesin durumu aynı; ekonomik nedenlerle piyasa daraldı ve özel günlerde dahi beklenen hareketi göremiyoruz.” dedi.