Seçimlerin dijitale dönüşü

Mustafa Dünger 06 Ocak 2019 Pazar, 08:05

Dijital dönüşüm her iş kolunda olduğu gibi artık siyaset ve seçim noktasında da önemli bir konu haline geldi. Bunu ülkemizde ilk başlatan ise iktidar partisi AK Parti oldu. Diğer partiler de bu dönüşüme kayıtsız kalmayacaktır.

AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın 6 Aralık'ta yaptığı açıklama neticesinde artık sokakta kirlilik ve yüksek maliyet oluşturan bayraklar ve seçim araçları(Belli saatlerde kullanılacak) yerine dijital kampanyalar kullanılacağını açıkladı.

Bu yeni kampanya anlayışıyla birlikte büyük bir dönem geride kaldı. Sokaklarımızdaki bayrak kavgaları böylece sona erecek ve gereksiz vakit ve maddi harcamalardan da tasarruf edilmiş olacak. Ancak, daha düşük maliyetle daha direkt kampanyaların yapılacağı dijital dünyada bizleri neler bekliyor, öncelikle bunun farkına varmalıyız.

Partiler dijital yolla, 24 Haziran seçimlerinde ilk kez oy kullanan 1 milyon 650 bin genç seçmen başta olmak üzere 51 milyon sosyal medya kullanıcısını doğrudan hedefi haline getirebilir ve daha az maliyetle daha başarılı ve nokta propagandalar gerçekleştirebilir.

Sosyal medya ağlarından yapılan anketlere bot saldırılarıyla sonuç saptırmaları yapıldığı gibi aynı şekilde bot hesaplarla trend topic (gündem) çalışmaları da yapılarak insanlara asılsız bilgileri gerçek olarak gösterebilirler. Geçtiğimiz günlerde Bursa'da iki Suriyeli misafirimizin bir hanımefendiyi kaçırarak tecavüz ettiği çağrısında bulundular. Ancak, sağduyulu ve 'dijital vatandaşlık' kavramını anlayabilmiş, gördüğü bilgileri doğrudan kabul etmeyerek eleştiren ve araştıran kullanıcılar tarafından olayın 2017 yılında otoyolda gerçekleşmiş bir olay olduğu fark edildi. Bunun gibi birtakım asılsız olaylar gerçekleşmiş gibi önümüze sürülecek ve 'sosyal mühendislik' dediğimiz bu olaylar neticesinde algımızla oynanacak. Bu da hangi kesimden olursa olsun çıkar odakları tarafından kullanılacaktır.

Bu ve buna benzer asılsız ve ahlak dışı oluşumlara karşı vatandaşlarımızdan önce partilerimizin dikkat etmesi gerekiyor. Ancak ne olursa olsun yapılacak olan propaganda çalışmalarında dijital iletişim uzmanlarından destek alınması gerekiyor.

Dünya dijitale dönüyor ve biz dijitali tanıyabildiğimiz süreçte ayakta kalabiliriz. Hangi işi yapıyorsak yapalım, dönüşüme ayak uyduramadığımız taktirde geride kalacağız ve rakiplerimizin yanında adımızın değeri kalmayacak.

İstanbul ve Bursa'da toplamda binin üzerinde katılımcıyla gerçekleştirdiğim konferanslarda da bahsetmiş olduğum gibi; sosyal medya, kuralları olmayan ve bilinçsizlik mağduru birçok kullanıcı barındıran bir dünya. Araştıralım, okuyalım ve uzmanlardan destek alalım. Destekler neticesinde işletmenizi ve şahsınızı daha gösterişli ve ön plana çıkan bir sosyal medya deneyimi sizleri bekliyor olacaktır.