Olumlu Oyun

Meltem Sungurlu 01 Aralık 2019 Pazar, 06:40

Çocuk için çok ciddi bir uğraş olan oyun, aynı zamanda bir eğlence ve öğrenme kaynağıdır. Oyun çocuğun yaşantısında beslenme, nefes alıp verme kadar önemli bir ihtiyaçtır. Oyunun çocuğun fiziksel, zihinsel, dil, motor, sosyal-duygusal gelişim alanlarını destekleyici rolü vardır. Yetişkinler tarafından boşa geçen zaman olarak görülen oyun, çocuğun kendini, duygularını ifade edebildiği, yeteneklerini geliştirebildiği, yaratıcılığını kullandığı bir etkinliktir. Kısacası oyun çocuk için en etkin ve kalıcı öğrenme ortamıdır.

Çocuk için bu kadar önemli olduğunu ifade ettiğimiz oyun; çocuğa araştırma, gözlem yapma, keşfetme, yeni beceriler geliştirme ve başarısızlık endişesi duymadan istediği kadar deneme yapma fırsatı verir. Ayrıca çocuk arkadaşlarıyla oyun oynayarak; paylaşmayı, yardımlaşmayı, işbirliği yapmayı, sıra beklemeyi, sorumluluk almayı, kurallara uymayı, başkalarının hakkına saygı duymayı ve kendi hakkını korumayı öğrenir. Oyun esnasında bazen lider bazen ise dışlanan çocuk olabilir. Oyun çocuğa problem durumlarla baş etmeyi öğretir. Çocuk oyun oynayarak hayatı öğrenir.

*Çocuğunuza son teknoloji oyuncaklar almayın!

Oyun çocuğun hayal gücünü geliştirecek ama bizler bunu bir kutuyu gemi olarak düşünmeye, halıyı deniz olarak düşünmeye yönlendirerek destekleyeceğiz.

*Oyuncu bir yaşam tarzı yaratalım!

Çocuklar eğlenceli olan her şeye olumlu tepki verir. Yemek yemede zorlanan çocuk için yemek zamanları zorlu geçiyorsa önüne yiyecek çıktığında o zorlu anları hatırlayacaktır. Yemek zamanlarını keyifli hale getirmek, diş fırçalama, banyo, oyuncak toplama vb. tüm günlük aktiviteleri bir kez eğlenceli hale getirdiğimizde her şey çok daha kolay olacaktır.

*Çocuğunuzun önderlik etmesine izin verin!

Çocuklarımızla oynarken oyunu onların kurmasına ve kurgulamasına fırsat verelim. Oyunda hangi oyuncunun ne yapacağına çocuğumuz karar versin ki keşfetsin, öğrensin.

Pumalar son derece akıllı hayvanlardandır ve farklı avlara göre farklı ayarlamalar yaparlar. Örneğin bir ceylanı avlarken yapacakları koşunun özellikleriyle, bir tavşanın peşinde yapacakları koşunun özellikleri hayli farklıdır. Koşu sonunda elde edecekleri ganimetin büyüklüğüne göre, harcayacakları enerji miktarını belirlerler. Eğer koşarken fazla enerji harcamışlarsa ve avı yakaladığında telafi edemeyeceklerse, koşuyu bırakarak köşelerine geçerler. Çocuklarımız da oyun oynarken böyle bir hesap içindedir. Bazen bir sürü oyuncağı var ama tencere tavayla oynuyor diye yakınırız. Halbuki çocuk keşfetmeyi tasarlamıştır. Üretilmiş olanla değil de yeniden bir şeyler üretmekle ilgilenirler. Basit bir kutuyla veya bir iple saatlerce oynar. Oyun oynamaktan keyif aldıysa eğer oyunun ruhunda ve bedeninde yaptığı yeni etkileri fark etmiştir ki tekrar tekrar oyun oynar.