Yükselen kan basıncını düşürmede tercih edilebileceğiniz besinler

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 23 Temmuz 2019 Salı, 06:50

Kalsiyum, magnezyum içeren besinlerin tüketimi ve DASH diyetinin yükselen kan basıncını düşürmesine etkisinin yanında bilimsel olarak kanıtlanmış bazı besinlerdeki bazı maddelerin yükselen kan basıncını düşürmeye yönelik etkisi bulunmaktadır. Aşağıda bahsettiğim besinleri dengeli bir şekilde beslenmenizde yer vererek tüketmeniz yükselen kan basıncınızı düşürmede yardımcı olacaktır.

Soya fasulyesi, badem, ceviz, et, uskumru, ıspanak, bezelye, sarımsak ve lahanada bulunan antioksidan özellikli koenzimQ10 maddesinin yaşlanmayı geciktirici, kolesterolü düşürücü, kalp damar hastalıklarına koruyucu etki göstermenin yanında en önemli özelliği yükselen kan basıncını düşürmesidir.

Keten tohumu, ceviz, semizotu, somon, uskumru, sardalyanın içeriğinde bol miktarda bulunan omega3 ve doymamış yağ asitleri kalp damar hastalıklarında koruyucu ve biyoyararlılığı arttırmasının yanında yüksek kan basıncında düşmeye neden olmaktadır.

Sarımsak içeriğindeki allin maddesi ile antikanserojen özellik göstermekte, damar sertliğinden koruyucu, trigliserit seviyelerini ve yüksek kan basıncını düşürmeye yardımcıdır.

Kırmızı üzüm ve çekirdeği, ahududu, dut, erik, yaban mersini, kızılcık, kiraz içeriğindeki antioksidan olan resveratrol maddesi ile hücrenin yenilenmesini tetikler, damar sertliğine karşı koruma sağlar, Parkinson ve Alzheimer hastalığına olumlu etkilerinin yanı sıra yüksek kan basıncını düşürmede etkilidir.

Ökseotu çayının kansere karşı savunma mekanizması geliştirip, vücut direncini arttırdığı ve yüksek kan basıncını azaltmada yardımcı olduğu saptanmıştır.

Alıç çayı diğer bir adı eski muşmula yada akdiken adıyla bilinen bitkinin kalp damar hastalıklarının önlenmesinde, kolesterolü ve damarlardaki plaket oluşumunu azaltıcı etki göstermenin yanı sıra yüksek kan basıncını azaltıcı etki göstermektedir.

Hibiskus çayı antioksidan özellikli, kalsiyum oranı yüksek, kolesterolü ve yüksek kan basıncını düşürücü etkilidir.

Elma, narenciye, soğan, maydanoz, zeytinyağı, üzüm, kiraz, karadut ve ada çayında bol miktarda bulunan kuarsetin maddesi kan damarları ve kalp sağlığını geliştirici olarak rol oynar, antioksidan, antienflamatuar, antikanserojen özelliklerinin yanında kan basıncını düşürücü etkisi vardır.

Yaşam tarzında ve beslenmede yapılan değişiklikler ile yüksek kan basıncıyla başa çıkmak mümkündür. İdeal kilonuzda olmak, tuz tüketiminize dikkat etmek, düzenli fiziksel aktivite yapmak ve beslenmenize dikkat etmek hipertansiyondan korunmak için temel prensiplerdir. İlaç kullanıyorsanız, beslenmenizde bazı besin maddelerinin ilaçlarla etkileşim yapabileceğini göz önünde bulundurarak doktorunuza danışmanızı öneririm. Asıl kilit nokta ise seçtiğiniz besinlerin sağlıklı olması, dengeli-ölçülü bir şekilde tüketmeniz ve stresten uzak durmanızdır. Sağlıklı, mutlu, keyifli günler diliyorum.