Yorgunlukla mücadele eden 7 yiyecek

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 14 Ocak 2020 Salı, 06:50

Yediklerinizin beyninizin işlevini etkilediğini biliyor muydunuz? Doğru, besin seçimi sadece vücudunuzu beslemiyor, aynı zamanda zihinsel olarak odaklanmanıza ve uyanık kalmanıza yardımcı oluyor. Son zamanlarda kendinizi ekstra uykulu hissediyorsanız, öğle vaktinde kestiriyorsanız veya sadece uyanık kalmak için fazladan bir fincan kahve atıyorsanız, tüm hava koşullarında veya olası uyku eksikliğinizde suçlamayı bırakmanın zamanı geldi. Bahsedeceğim 7 enerji verici gıda ile yeme alışkanlıklarınıza odaklanın ve verimliliğinizi artırın:

AVOKADO

Lezzetli ve bağırsak geçirgenliğini iyileştirmeye kadar çok yönlü olmasının yanı sıra, birçok tarifinin önemli bir bileşeni, avokado çikolatalı pudingden, avokadolu dip sosa kadar son derece enerjiktir. Kalorisi yüksektir, ancak omega 3 ve omega 6 yağ asitleri dahil olmak üzere yüksek sağlıklı yağ içeriği, kötü kolesterol ile savaşır, beyne kan akışını arttırır ve vücudun diğer besinleri emmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra, avokado çoğu meyveden daha fazla protein sağlar. Sürekli enerji için karbonhidrat, yağ ve proteine ​​ihtiyacımız olduğundan, avokadoyu enerji bombası yapan besinlerin birleşimi olduğunu düşünebiliriz.

ELMA

Sabahları bir elma yemenin sizi bir fincan kahveden daha fazla uyandığına dair söylentileri duydunuz mu? Bu söylenti doğru olsun ya da olmasın, elmanın çok enerjik bir atıştırmalık olduğunu inkar edemeyiz. Onları daha etkili yapan şey,  vücudunuza ve beyninize güç veren ana enerji kaynağı olmasıdır. Elmalar ayrıca meyvede bulunan baskın şeker olan fruktoz bakımından da zengindir. Fruktoz vücudun tercih edilen enerji kaynağı olduğundan, sabahları bir elma yemek size bir fincan kahveden almak için kullandığınız çılgın uyarıyı vermese de, beyninize ve vücudunuza düzenli bir enerji kaynağı sağlayacaktır.

FİLİZLENMİŞ TANELER

Ne filizlendi? Hiç duymadım? O zaman bildiğiniz bir şeyle başlayalım: tam tahıllar. Basit şekerlerden farklı olarak, tam tahıllar - örn. kahverengi pirinç, yulaf, karabuğday vb. - Vücudunuzun yavaşça parçaladığı ve enerjiye dönüştürdüğü bir karbonhidrat türüdür, böylece sabit bir enerji kaynağı sağlar. Evet, kepekli tahıllar harika, ancak şimdi araştırmalar filizlenmiş tanelerin daha da iyi olduğunu gösteriyor. Filizlenmiş taneler, ıslatılan ve çimlenmeye bırakılan tam tanelerdir. Sürecin - burada çok fazla ayrıntıya girmeden açıklamak için biraz fazla bilimsel olan - vücudunuzun istediği ve ihtiyaç duyduğu besin maddelerini emmesini kolaylaştırdığı, bu nedenle B vitaminlerini, C vitamini ve folatı vücut için daha kolay kullanılabilir hale getirdiği söyleniyor.

MACADAMİA FISTIĞI

Araştırmalar, macadamia fıstığının yorgunluğu yenmek ve açlıkla savaşmak için en iyi atıştırmalıklardan biri olduğunu gösteriyor.Macadamia fıstığı, küçük avuç ile kaliteli protein, karbonhidratlar ve vücuttaki iltihabı azaltmaya sağlayıcı yağlar içerir. Tüm ana makro besinleri içeren konsantre bir enerji kaynağıdır. Aşırıya kaçmadan yenilmelidir. İhtiyacınız olan tek şey enerji verici etkileri hissetmek için bir avuç tüketmeniz.

YABAN MERSİNİ

Harika bir tadı, aynı zamanda süper enerji verici ve hatta beyin fonksiyonunuzu artırabilir güçte. Yaban mersini, demir ile birlikte minerallerde sıklıkla bulunan kimyasal bir elementler, karbonhidratları ve yağları enerjiye dönüştüren vücutta belirli metabolik aktivitelere yardımcı olmada önemli bir rol oynayan büyük bir manganez kaynağıdır. Hem ratlar hem de yaşlılar üzerinde yapılan çalışmalar, yaban mersininin hafıza kaybını ve bilişsel düşüşü önleyebileceğine dair göstergeler gösterdi. Uyanık kal, uyanık kalmak için - yaban mersini ye!

MATCHA

Sadece yenilikçi trend değil - matcha, enerji verici bir yiyecek. Bir fincan yeşil çay, mevcut besinsel faydaların sadece bir kısmını çıkarırken, matcha, ince yeşil bir toz haline getirilmiş tüm çay yapraklarından yapılır, bu nedenle yaprağın içinde bulunan tüm güçlü mineralleri, antioksidanları ve amino asitleri içerir. Kahvenin aksine, matcha'daki kafein çok yavaş emilir ve size sadece bir enerji artışı değil, sürekli bir enerji artışı sağlar. Nadir bir amino asit olan kafein ve l-teaninin kombinasyonu, konsantrasyon ve dikkatin artması gibi güzel etkiler ile sonuçlanır. Matcha çayının yanı sıra tatlı ve tuzlu tariflerinizde denemeniz mümkün.

LAHANA

Sebzeli kralı olduğunu söylesek yanılmayız. Beyninizin bağlı olduğu temel vitamin ve minerallerle dolu, dünyadaki en zengin besin kaynaklarından biridir. İlginç gelebilir: lahana, doku ve hücrelerimize oksijen taşımak için gerekli olan bir bitki bazlı demir kaynağıdır. Vücuttaki düşük demir seviyeleri yorgunluğa ve yorgunluk hissine yol açabilir. Tavsiyemiz: lahanadaki demir emilimini arttırmak için, limon suyu gibi bir C vitamini kaynağı ile yiyin. Lahana ve limon sosu tarifi ikisini birleştirmek veya yapacağınız probiyotik lahana turşuları lezzetli bir yollardır.