Ruh halini ve ruh sağlığını beslenme ile desteklemek mümkün

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 29 Ekim 2019 Salı, 07:30

Çok fazla işlenmiş gıda, rafine şeker ve beyaz un içeren bir beslenme düzeniniz varsa, öğünler vücudunuzun ruh halinizi dengelemesi için ihtiyaç duyduğu besinlerden tamamen yoksundur. Gluten ve süt, tahıllar, şeker, aşırı kafein, alkol gibi enflamatuar yiyecekler, besin emiliminin zayıflamasına ve sağlık sorunlarına neden olan, bağırsağınızın sızdırmasına neden olabilir.

Sızdıran Bağırsak

Sağlıksız bir beslenme düzeni, çevresel toksinler, bazı ilaçlar ve stres, sızdıran bağırsaklara neden başlıca etmenlerdir. Sızdıran bağırsakta, bağırsak astarınızdaki küçük delikler gıda parçacıklarının, bakterilerin, mayaların ve virüslerin kan dolaşımınıza girmesine izin verir. Sonuç olarak, vücudunuz gıdaları doğru şekilde ememez, vitamin ve mineral eksikliklerine, iltihaplanmalara, sağlık sorunlarına ve ruh hali dengesizliklerine yol açar.

Beslenme Eksikliği Nasıl Önlenir veya Üstesinden Gelinir

Beslenme düzeninizdeki besin çeşitliliğini artırarak ve eksikliğinizin altında yatan nedenleri ele alarak vücudunuzdaki optimal seviyedeki temel besinleri geri alabilirsiniz. Bu adımların ardından vücudunuzu besleyebilir ve dengeli bir ruh haline ve mutluluğa ulaşmanız mümkün.

Besinlerinizi yiyeceklerle almak en iyi yöntem ve geri kazanım için gerekli bir adımdır. Hazırlamış olduğum protokol size bu desteği sağlar.

Ruh Halinizi Ve Ruh Sağlığınızı Desteklemek İçin Nelere Dikkat Etmeli?

D Vitamini:  Yağlı balıklar, otlarla beslenen veya merada yetiştirilen hayvanların etleri, spirulina, yabani mantarlar ve arı poleni

Omega-3: Yabani yakalanan yağlı balıklar (soğuk su balıkları), keten tohumu ve chia tohumu

B Vitamini: yeşil yapraklı sebzeler, kök sebzeleri, hayvansal protein, taze ve kuru meyveler, deniz ürünleri ve avokado

Magnezyum: Koyu yeşil yapraklı sebzeler, deniz yosunu, incir, balık, avokado ve muz

Amino Asitler:  Hayvansal protein kaynakları ve arı poleni

Çinko: istiridye, kabak çekirdeği, deniz ürünleri, kuzu eti, ot beslenen sığır eti

Demir: Kırmızı et, kabuklu deniz ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kırmızı pancar

Selenyum: Sarımsak, çiğ badem, hindi, karaciğer, kırmızı et, ıspanak ve muz

İLK ÖNCE BAĞIRSAĞINI ONAR

Her ne kadar sağlıklı bir beslenme düzeniniz olsa bile, tüm yiyecekler sağlık sorunlarının üstesinden gelmek için kritik öneme sahip olsa da, besin maddelerinin emilimi iyileşmenizin anahtarı olduğundan, sızdıran bir bağırsakla mücadele etmeniz yeterli olmayabilir. Her zaman dediğim gibi,

"Ne yediğiniz değilsiniz, sindirdiğiniz ve emdiğiniz şeysiniz!"

Bağırsakları onarmak, iltihabı azaltma ve besin maddelerini uygun şekilde emme yeteneğini geliştirir. Vücudunuz sonunda tüm besinleri yediğiniz iyi besinleri emebiliyorsa, ruh haliniz de iyileşir.

Yüksek Kaliteli Takviyelerle Bedeninizi Destekleyin

Besin değeri yüksek bir beslenme düzenine sahip olmak, tüm besin gereksinimlerinizi karşılamak için ideal bir yol olsa da, talihsiz gerçek şu ki, besin tüketen topraklarımızın, toksik ortamın ve yüksek stresli modern yaşamın, yalnızca yiyeceğe güvenmeyi çok zorlaştırdığıdır. Yüksek kaliteli takviyeler, boşluğu doldurup size ihtiyacınız olan besinleri sağlayabilir.

Bu takviyeleri düzenli olarak ruh hali dengesizliklerini düzeltmek, otoimmüniteyi tersine çevirmek ve toplam sağlığı sağlamak için kullanmanızı öneririm.

D Vitamini: D vitamini takviyesinde, D3 ve K2 vitamini içeren bir takviyesi seçmek, birlikte çalışmak ve sağlık oluşturmak için birlikte çalıştıkları için gereklidir.

Omega 3: Bir Omega-3 takviyesi seçerken, üçüncü bir taraf aracılığıyla ürünlerinde tespit edilebilir cıva bulunmadığını doğrulayan saygın kaynaklardan seçim yapmanız önemlidir.

Magnezyum: Sağlıklı ruh hali, bilişsel işlev, beyin sağlığı ve rahat uyku için magnezyum takviyesi veya magnezyumdan zengin besinleri sıklıkla tüketmenizi öneririm.

Hangi besinsel eksikliklerin duygudurum dengesizliklerinize, bu eksikliklerin temel nedenlerine ve bunların nasıl düzeltilmesine neden olabileceğini öğrendiğimize göre, hayatınızı geri alma gücünüz var. Sağlığınızı geri kazanabilir, vücudunuzu onarabilir ve bağırsağınızı onaran bir beslenme düzeni ile genetik ihtiyaçlarınızı anlayarak ve doğru besin takviyeleri kullanarak ruh halinizi dengeleyebilirsiniz.

Ruhumuz dengeli, şifamız bol olsun