Ruh hali dengesizliklerine bağlı 8 besin maddesi eksikliği

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 22 Ekim 2019 Salı, 07:00

Endişe, depresyon, sık görülen duygu durum dalgalanmaları veya diğer ruh hali sorunlarınız varsa, yalnız değilsiniz. Her beş yetişkinden biri ruh hali dengesizlikleri ile karşı karşıya. Yalnızca ABD'de 40 milyondan fazla insan var! Depresyon ve anksiyete en sık görülen ruh sağlığı sorunlarıdır ve her ikisi de gün geçtikçe artmaktadır.

Otoimmün spektrumdaki birçok insan ruh hali sorunları yaşar. Örneğin hipotroidi, haşimatoyadagraves hastalığı tanısı gelmeden önce kişiler ciddi kaygı ve panik atak geçirirler. İyi haber şu ki, ruh halinizi doğal olarak nasıl iyileştirebileceğinizi biliyoruz.

Ruh halinizin tükettiğiniz besin maddelerine yakından bağlı olduğunu biliyor muydunuz? Duygu durum dengesizliği olan hastalar yardım için bana geldiğinde, soruna neden olan veya katkıda bulunan besin eksikliklerini her zaman kontrol ederim. Bu besin eksikliklerinin ne olabileceğini bulmanız ilk adımdır. O zaman eksikliklerin temel nedenlerini ve bunların nasıl düzeltileceğini öğrenerek sağlığınızı ve mutluluğunuzu geri kazanabilirsiniz.

Araştırmalara Göre, Ruh Dengesizlikleri İle İlişkilendirilen 8 Besin Maddesi Yetersizliği :

D VİTAMİNİ

D vitamini eksikliği, yılın ayları boyunca çok az güneş ışığı olan yerlerde özellikle yaygındır. Bununla birlikte, dünyanın en güneşli yerlerinden birinde yaşıyor olsanız bile, günün çoğunu içeride geçiriyorsanız, o zaman şansınız güneşe maruz kalmanız vücudunuza yeterince D vitamini vermeyecektir. Eksik olmadığından emin olun. D vitamini, Fosforun kan dolaşımınıza doğru emilmesi de dahil olmak üzere vücudunuzdaki çeşitli önemli işlevler için çok önemlidir. Beyin ve vücudunuzdaki hücre onarımını ve doku büyümesini kolaylaştırdığından, beyin hücrelerinin sağlıklı gelişimini sağladığından ve hafızanızı ve bilişsel yeteneklerinizi korumanıza yardımcı olduğundan, zihinsel sağlığınız için bu önemlidir. Düşük D vitamini, Mevsimsel Afektif Bozukluk (SAD) veya yılın karanlık aylarındaki üzüntü ve depresyon ile ilişkilendirilmiştir. D vitamini eksikliği ayrıca, depresyon ve panik bozukluğuna yol açabilir.

OMEGA-3 YAĞLI ASİTLER

Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleri arasındaki bir dengesizlik, ruh hali dengesizlikleri ve zihinsel sağlık problemleri yaratabilir. İnsan beyninin yüzde 60 yağ olduğunu biliyor muydunuz? Vücudunuz esansiyel yağ asitleri üretemediğinden, beyninizi beslemek için sağlıklı yağlar yemelisiniz.

Beslenmeniz, Omega-3'ler gibi kaliteli yağlarda düşükse, vücudunuz yalnızca düşük kaliteli sinir hücresi zarları yapabilir. Diyetiniz iyi yağlarda yüksekse, beyniniz, beyin işlevinizi ve zihinsel sağlığınızı destekleyen yüksek kaliteli sinir hücreleri oluşturabilir. Omega-3'ler B hücresi aktivasyonunu arttırdığı ve antikor üretimini seçtiği için vücudunuzdaki iltihabı azaltmak için gereklidir. Sonuç olarak, beyin işlevinizi ve pozitif ruh halinizi artırabilir. Araştırmalara göre, düşük Omega-3, depresyon, dikkat eksikliği bozukluğu (DEHB), sınır çizgisi kişilik bozukluğu (BPD) ve şizofreni ile sonuçlandırılıyor.

B VİTAMİNİ

B vitaminleri yiyecekleri yakıta dönüştürür, vücudunuzun enerjili kalmasına yardımcı olur ve hücre hasarlarını onarır. Bağışıklık fonksiyonunuz, sindirim, dolaşım, hormonal sağlık, uyku, sinir ve ruh hali dahil olmak üzere sağlığınızın birçok alanında rol oynarlar. B vitaminleri zihinsel sağlığınız için kesinlikle önemlidir, stresi azaltır ve hafıza kaybını önler. B vitamini eksikliği, depresyon, anksiyete, fobiler ve diğer duygu durum bozuklukları ile ilişkilendirilmiştir.

MAGNEZYUM

Magnezyum vücutta rahatlama için güçlü bir mineraldir. Magnezyum eksikliği stres, depresyon ve anksiyeteye neden olabilir. Topraklarımızın magnezyumun tükenmesinden dolayı, magnezyum eksikliği sağlıklı ve dengeli beslenmesi olan kişilerde bile yaygındır. Çok fazla işlenmiş gıda, rafine şeker, tuz, alkol ve kahve tüketenler arasında magnezyum eksikliği daha yaygındır.

AMİNO ASİTLER

Amino asitler, proteinin yapı taşlarıdır. Vücudunuzun kasları oluşturmasına yardım etmenin yanı sıra, sağlıklı beyin fonksiyonu için de gereklidirler. Amino asitlerdeki eksiklik, depresyon, beyin sisi , halsizlik ve odaklanma eksikliği ile ilişkilendirilmiştir.

ÇİNKO

Çinko, sağlıklı beyin fonksiyonunuzu destekler. Santral ve periferik sinir sisteminizi aktive eder. Aynı zamanda nörotransmitter, enzimatik ve hormonal süreçlerde önemli bir rol oynar. Çinko eksikliği, depresyon, endişe, yeme bozuklukları ve şizofreni ile ilişkilendirilmiştir.

DEMİR

Demir eksikliği, dünyadaki en yaygın beslenme sorunlarından biridir. Özellikle ağır dönemleri olan kadınlar arasında emzirme, sporcular, seçici yiyiciler, vejetaryenler ve veganlar da yaygındır. Demir beyninizin ve sinir sisteminizin sağlığı için gereklidir. Demir eksiliği, depresyon, endişe, zayıf konsantrasyon, DEHB ve ani sinirliliklere yol açabilir.

SELENYUM

Çoğu mineralden daha az bilinen olmasına rağmen, selenyum, immün sağlık, tiroid fonksiyonu, doğurganlık ve diğer birçok bedensel işlem için esastır. Selenyum eksikliği ile bağlantılı olduğu otoimmün hastalıklar: Hashimoto, diyabet, kanser ve ölümdür Yeni bir çalışma da selenyum eksikliğini depresyon ve olumsuz ruh hali ile ilişkilendirdi.

Artık hangi besinlerin ruh halinizde önemli bir rol oynadığını anlıyorsunuz. Haftaya olan yazımda bu eksiklikleri gidermek için, hangi besin maddelerinin neden eksik olabileceğini yazacağım. Esenlikler sizlerle olsun...