'Ramazan Bayramı'nda beslenme düzeninize dikkat!

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 01 Haziran 2019 Cumartesi, 07:30

Tüm aile bireylerinin bir araya geldiği, sevgi ve mutluluğun göstergesi olarak simgelenen geniş sofraların kurulduğu günlerdir bayramlar. Bayramı sadece yemek yeme eylemi olarak değil de sevdiklerimizi görmek, hoş vakit geçirmek için fırsat olarak değerlendirmeliyiz.

Ramazanda oruç ile birlikte uzun süreli açlık nedeniyle, metabolizma hızınız farklılaşmakta ve hücrelerinizin yenilenmesi daha hızlı olmaktadır. Bu nedenle, Ramazan Bayramını toparlanma dönemi olarak değerlendirmekte fayda var. Oruç ile dinlendirdiğimiz beden ve iç dünyamızı bayram süresince aşırı gıda tüketerek yormamaya çalışalım.

Bayramda alabileceğimiz küçük ama etkili önlemler;

  • Günlük sıvı ihtiyacımızı karşılamak için ortalama olarak 2-2,5 litre sıvı tüketimi sağlığımız açısından faydalıdır.
  • Çay, kahve, gazlı içecekleri fazla miktarda tüketmemelisiniz. Gün içerisinde 2 fincan kahve, 3-4 fincan çay tüketim miktarını korumaya çalışmak, sindirim sisteminizin ve kalp ritminizin etkilenmemesini sağlar.
  • Öğünlerinizi 2 öğün şeklinde tüketmeye gayret edin.
  • Gidilen bayram ziyaretlerde; meyve suları yerine açık çay/bitki çayları; hamur tatlıları, şerbetli yağlı tatlılar ve çikolata yerine sütlü tatlılar, dondurma, meyveler tercih edilmelidir.
  • Şerbetli tatlılardan vazgeçemiyorsanız, bayram süresince mümkün olduğu kadar arzuladığınız miktarın yarısını yemeniz, değişen bağırsak düzeniniz için de oldukça kıymetlidir.

  • Yenilen tatlılar sonrası bedende artan stres hormonuna karşı, bayram ziyaretlerinde yakın mesafeler için araç kullanmak yerine yürüyerek gitmeyi tercih edebilir, asansör yerine merdiven kullanabilirsiniz.
  • Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın.
  • Düzenli ve 2 öğün yemek yemeyi unutmayın. Böylece kan şekeriniz dengede kalır ve durduk yere acıkmazsınız.
  • Bayram nasıl olsa düşüncesiyle bayramda kurulan kahvaltı masaları, öğlen ve akşam yemeklerini bolluğuna kanıp miktar kontrolünü elden bırakmayın.
  • Bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi için sebze ve meyve tüketiminizi arttırmalısınız.
  • Bayram sofrasında tüm yemek çeşitlerinden atıştırmak yerine, tabağa almak ne miktar yendiğini görmeye yarar. Böyle yaparak, midenin yanında gözün doymasını da sağlamış oluruz.
  • Çok fazla özel yemekler hazırlamak hem sizin için büyük bir fiziksel yorgunluk ve hastalık; hem de sevdiklerinizin beslenmesi için bir risk haline gelebilir.
  • Sadece fiziksel açlığınızı giderecek kadar yemek yemeye çalısın, beslenme disiplininizi kaybetmeyin.
  • Bayram sofralarında geçirilen zamanın uzun olması yenilen yemek miktarını da arttırabilir dikkat edin.

Misafirlerimize neler ikram edebiliriz ?

  • Sütlü kahve,
  • Türk kahvesi,
  • Ayran,
  • Limonata,
  • Tarçın, karanfil, ve hurma özlü komposto & hoşaf
  • Bol ceviz ve tarçınlı sütlü tatlı

Kimler Daha Çok Dikkat Etmeli ?

  • Tansiyon  hastaları
  • Kalp damar hastalıkları
  • Şeker hastaları,
  • Böbrek hastaları,
  • Hipoglisemisi olan bireyler,
  • Kabızlık sorunu olanlar,
  • Allerjik reaksiyonları olanlar

Buyrun size her bayram severek yaptığım ve gelenlere ikram ettiğimiz şekersiz ev yapımı çikolata tarifim J

*Koko Çikolata

Hazırlık Süresi 15 dakika

Malzemeler (12 adet için)

  • 3/4  su bardağı (60 g) toz rende Hindistan cevizi
  • 2 çorba kaşığı (10 g) eritilmiş tereyağı
  • 1 çorba kaşığı (5 g) Hindistan cevizi yağı
  • 2 tatlı kaşığı (40 g) doğal bal
  • 3 çorba kaşığı (24 g) kakao

Yapılışı:

Tüm malzemeleri geniş bir kaba koyun. Tahta bir kaşık veya spatula yardımı ile iyice karıştırın.

Çikolata kalıplarına paylaştırıp iyice bastırın. Yarım saat buzlukta bekletin. Buzdolabında saklayarak tüketebilirsiniz.

Ağzınızın tadı bol, şekeri az, sağlıklı, bol sohbetli bir bayram geçirmeniz dileği ile...

Elif Nur KÖPRÜCÜ